lorenzo
New member
Hey iedereen
Ben al even geregistreerd op het forum maar het posten van mijn project kwam er nooit van.
Eerst even mezelf voorstellen: ben Lorenzo, 23 jaar en ik wist al van m'n 5 jaar oud dat ik ooit een E36 wou. Reden? M'n vader had een witte E36 318(I/IS?) coupé, M pakket, GT spoiler, ... maar hier heb ik spijtig genoeg geen foto's van. Ik had hier heel mooie herinneringen aan en dus wist ik: ooit komt er een E36!
Eens wat gespaard te hebben, begon begin vorig jaar de zoektocht. Eerst had ik oog op een 318IS die in showroomstaat was, dit uit jeugdsentiment, maar dan eens gaan kijken naar een 6 cilinder en meer hoef ik je niet uit te leggen... Vereisten waren: Coupé, oldtimer (dus kon niet anders dan 1992), 325 en zwart of wit.
De zoektocht ging nog relatief snel, want tegen de zomer had ik eentje gevonden: BMW E36 325i Coupé in diamantschwartz uit september 1992, al met vanos.
Na heel wat E36's te gaan bezichtigen, kwam deze er bovenuit. De vorige eigenaar (waar ik hem van heb gekocht) heeft hem zelf geïmporteerd uit Duitsland. Deze kwam dus origineel uit München. Hij had op dat moment +- 195k km's, iets meer dan de anderen die ik was gaan bezichtigen maar ik moest niet bezorgd zijn: de Duitse eigenaar was een BMW ingenieur, kunnen ze natuurlijk altijd beweren maar dan kwam de stapel papieren met alles dat eraan was gebeurd Ook was de wagen al verlaagd met Eibach verlagingsveren.
De AC Schnitzer velgen kreeg ik er niet bij, omdat de vorige eigenaar de absoluut wou houden, spijtig maar langs de andere kant goed om een andere mooie set te bemachtigen
Eens in mijn bezit, ging ik langs bij SVR Engineering. Voor mij dé persoon om een E36 binnen te steken, gewoon door de passie en eerlijkheid van Sean.
Kosten werden niet bespaard. Vond Sean dat er iets moest vervangen worden? Dan werd het vervangen. Hij zei ook eerlijk wanneer iets niet moet vervangen worden. Hij gaf ook aan, toen het kleppendeksel er af werd gehaald, dat alles er echt héél proper uitzag. Top!
Zo werd er een groot onderhoud gedaan, draagarmen voor vervangen, dakhemel opnieuw bekleed en ga zo maar door. En dan had ik zelf nog iets leuks meegenomen dat mocht gemonteerd worden: een Eisenmann Race einddemper .
Kort nadien dan maar eens gaan zoeken naar leuke velgen. Eerst prefereerde ik de BBS RC302's, maar bleek dat hiervoor de wielkasten uitgerold moesten worden of dat er camber werd gedaan. Zeer spijtig maar dat wou ik niet. Toen zitten twijfelen tussen style 5 (RC090) of style 32. Toch gekozen om op zoek te gaan naar BBS RC090's, maar vond op dat moment niet direct een mooie set. Toen ik even gevraagd had in verschillende FB groepen wat de ervaringen waren met Lenso BSX als alternatief, werd het snel duidelijk dat ik geduld moest hebben tot er een mooi setje RC090's naar voren kwamen. Ik lag net niet op de brandstapel
Zo gezegd, zo gedaan:
Dit is ook hoe hij er nu bij staat. Zo ook naar de E36Club meeting gegaan van 26 juni:
Wat staat er nog op de planning voor de toekomst?
Eerst en vooral echt eens de tijd nemen om hem eens goed te poetsen + te polieren. De poliermachine staat klaar maar tijd tekort...
Ook heb ik wat steenslag die ik eventueel wil proberen retoucheren + mijn bestuurderszetel eens aanpakken door instapschade (stukken die niet meer grijs zijn) + zetels invetten om het leer minder droog te hebben. Voor de rest zie ik volgende mods nog wel komen in de toekomst:
Als jullie enige suggesties hebben, shoot! Ik kan enkel maar bijleren
Ben al even geregistreerd op het forum maar het posten van mijn project kwam er nooit van.
Eerst even mezelf voorstellen: ben Lorenzo, 23 jaar en ik wist al van m'n 5 jaar oud dat ik ooit een E36 wou. Reden? M'n vader had een witte E36 318(I/IS?) coupé, M pakket, GT spoiler, ... maar hier heb ik spijtig genoeg geen foto's van. Ik had hier heel mooie herinneringen aan en dus wist ik: ooit komt er een E36!
Eens wat gespaard te hebben, begon begin vorig jaar de zoektocht. Eerst had ik oog op een 318IS die in showroomstaat was, dit uit jeugdsentiment, maar dan eens gaan kijken naar een 6 cilinder en meer hoef ik je niet uit te leggen... Vereisten waren: Coupé, oldtimer (dus kon niet anders dan 1992), 325 en zwart of wit.
De zoektocht ging nog relatief snel, want tegen de zomer had ik eentje gevonden: BMW E36 325i Coupé in diamantschwartz uit september 1992, al met vanos.
Na heel wat E36's te gaan bezichtigen, kwam deze er bovenuit. De vorige eigenaar (waar ik hem van heb gekocht) heeft hem zelf geïmporteerd uit Duitsland. Deze kwam dus origineel uit München. Hij had op dat moment +- 195k km's, iets meer dan de anderen die ik was gaan bezichtigen maar ik moest niet bezorgd zijn: de Duitse eigenaar was een BMW ingenieur, kunnen ze natuurlijk altijd beweren maar dan kwam de stapel papieren met alles dat eraan was gebeurd Ook was de wagen al verlaagd met Eibach verlagingsveren.
De AC Schnitzer velgen kreeg ik er niet bij, omdat de vorige eigenaar de absoluut wou houden, spijtig maar langs de andere kant goed om een andere mooie set te bemachtigen
Eens in mijn bezit, ging ik langs bij SVR Engineering. Voor mij dé persoon om een E36 binnen te steken, gewoon door de passie en eerlijkheid van Sean.
Kosten werden niet bespaard. Vond Sean dat er iets moest vervangen worden? Dan werd het vervangen. Hij zei ook eerlijk wanneer iets niet moet vervangen worden. Hij gaf ook aan, toen het kleppendeksel er af werd gehaald, dat alles er echt héél proper uitzag. Top!
Zo werd er een groot onderhoud gedaan, draagarmen voor vervangen, dakhemel opnieuw bekleed en ga zo maar door. En dan had ik zelf nog iets leuks meegenomen dat mocht gemonteerd worden: een Eisenmann Race einddemper .
Kort nadien dan maar eens gaan zoeken naar leuke velgen. Eerst prefereerde ik de BBS RC302's, maar bleek dat hiervoor de wielkasten uitgerold moesten worden of dat er camber werd gedaan. Zeer spijtig maar dat wou ik niet. Toen zitten twijfelen tussen style 5 (RC090) of style 32. Toch gekozen om op zoek te gaan naar BBS RC090's, maar vond op dat moment niet direct een mooie set. Toen ik even gevraagd had in verschillende FB groepen wat de ervaringen waren met Lenso BSX als alternatief, werd het snel duidelijk dat ik geduld moest hebben tot er een mooi setje RC090's naar voren kwamen. Ik lag net niet op de brandstapel
Zo gezegd, zo gedaan:
Dit is ook hoe hij er nu bij staat. Zo ook naar de E36Club meeting gegaan van 26 juni:
Wat staat er nog op de planning voor de toekomst?
Eerst en vooral echt eens de tijd nemen om hem eens goed te poetsen + te polieren. De poliermachine staat klaar maar tijd tekort...
Ook heb ik wat steenslag die ik eventueel wil proberen retoucheren + mijn bestuurderszetel eens aanpakken door instapschade (stukken die niet meer grijs zijn) + zetels invetten om het leer minder droog te hebben. Voor de rest zie ik volgende mods nog wel komen in de toekomst:
- lagere veren voor: de vering achter vind ik heel mooi staan, maar vanvoor staat hij nog veel te hoog, dus daar hoop ik in de toekomst iets aan te doen
- style 32 velgen?: Heb al verschillende E36's gezien met style 32 velgen en iets zegt mij dat ik ook zo'n setje wil, al zou dat ten koste gaan van de RC090's dus daar even de afweging maken..
- M3 stuur: ik vind het M3 4-spaak stuur veel mooier dan het 4-spaak stuur dat ik nu heb
- M-pakket: staat altijd mooi bij een E36, al is dit niet iets dat ik direct ga doen want €€€
Als jullie enige suggesties hebben, shoot! Ik kan enkel maar bijleren