Wat doe jij als job in het dagelijks leven?

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Psychotronik

Administrator
Staff member
De vraag is simpel denk ik.




Welke job doe jij dagelijks in het leven of welke studies volg je op tot een bepaalde job te geraken ?
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Mijn job:


Ik ben nu 16 jaar schrijnwerker en als extra functie doe ik het houtaankoop en verwerking van het hout . Wij werken vooral met eiken hout . (Keukens, tafels, binnendeuren enz...)

Ook sinds kort ben ik productie verantwoordelijke geworden . (30 man ongeveer)



Ik probeer dus zoveel mogelijk tijd te maken voor het forum 😄 .
 
Last edited:

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ik heb 9jaar als uurwerkmaker/verkoper bij een Juwelier gewerkt waar ik m'n stage van het school had gedaan.
Toen m'n vader in pensioen ging heb ik onze familiezaak overgenomen en deze run ik nu 10jaar. --> Bongaerts Juwelier in Bornem. ;)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ik heb 9jaar als uurwerkmaker/verkoper bij een Juwelier gewerkt waar ik m'n stage van het school had gedaan.
Toen m'n vader in pensioen ging heb ik onze familiezaak overgenomen en deze run ik nu 10jaar. --> Bongaerts Juwelier in Bornem. ;)
Tof zoiets van de familie overnemen !
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Tof zoiets van de familie overnemen !
Yep idd, ik heb eerst mijn A2 automechanica gehaald en ben daarna maar pas voor uurwerkmaker gaan studeren. (een hele dag in de garage staan was precies toch niks voor mij.
Ik ben ondertussen de 5e generatie en onze zaak bestaat al van in 1894, was zonde geweest om hier niet mee verder te doen...
 

Sam325

New member
3j Service technieker in compressor sector,
Sleutelen, elektriciteit, software, diagnose etc.
Altijd al iets in bijberoep of zelfstandig willen doen. Wie weet, ben 22 en technisch gedreven 😁
 

LoveBMW

New member
Ik ben al 4 jaar in Vielsalm (Ardenne) als en “farmer” en als en technieker voor vakantie huizen onderhouden and I love it.
Maar begin hier als immigrant was toch moeilijk - met en scooter rond rijden 😂, werken voor en klootzak in Veerle Laakdal….interim, interim, interim…tot moment (denk derde jaar al) ik gewoon los laten en beginnen Vlaams spreken, slecht of goed maar gewoon gestopt engels gebruiken dagelijks en vanaf die moment alles beter en beter.

En sorry als paar worden zijn incorrect, ik ben nooit op school geweest voor deze taal. 298E8865-A4CC-49FB-9944-FF838A87CDCF.jpeg
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ik ben al 4 jaar in Vielsalm (Ardenne) als en “farmer” en als en technieker voor vakantie huizen onderhouden and I love it.
Maar begin hier als immigrant was toch moeilijk - met en scooter rond rijden 😂, werken voor en klootzak in Veerle Laakdal….interim, interim, interim…tot moment (denk derde jaar al) ik gewoon los laten en beginnen Vlaams spreken, slecht of goed maar gewoon gestopt engels gebruiken dagelijks en vanaf die moment alles beter en beter.

En sorry als paar worden zijn incorrect, ik ben nooit op school geweest voor deze taal. View attachment 1558
Al doende leert men om de nederlandse taal machtig te zijn.


Ik vind dat het al heel goed gaat ! ;)
 

E36Jokke

Member
Ik werk nu al bijna 21 jaar in de transport/logistiek sector.
Vind het een leuke job en is ook wel afwisselend.
Ben enkele jaren leidinggevende geweest, maar sinds ik bij andere werkgever ben niet meer en mis dat absoluut niet.
Nu is het vanaf ik 1 voet buiten zet (om 16u) niks geen werk niet meer, was vroeger wel anders..

Heftruck, reachtruck, overal rijdt ik mee :).
 

Gili

New member
Werk nu 11 jaar in de carrosserie.
wagens van A tot Z herstellen is geen probleem. Ik ga proberen dit nog zolang mogelijk te doen 😜 .
Na de uren en weekends doe ik het rustig aan. Kinderen en E36 en vriendin komen op de eerste plaats 😀
 

Coach

Active member
Ik werk als zelfstandig interim HRM professioneel c.q. manager (www.pcpersoneel.nl). Dat betekent dat ik door - meestal - overheden ingehuurd wordt om HRM teams te analyseren, daarover te adviseren en daarna opnieuw in te richten. Tussendoor doe ik ook opdrachten als HRM beleidsmedewerker, wanneer het beleid binnen organisaties gemoderniseerd of geactualiseerd moet worden of als senior-HRM adviseur. Naast overheden huren ook andere (non-profit) organisaties mij in, zoals welzijnsorganisaties, gezondheidszorg (ziekenhuizen) of zelfs eenmalig bij een golfbaan.
logo procoach.gif
 

Tokkes

New member
Ik ben net als steven nu 16 jaar aan het werk als schrijnweker.

Na drie jaar hogeschool ben ik bij een grote bouwfirma begonnen als werfleider, maar de werkuren vielen moeilijk te combineren met eigen verbouwing en kindjes. Daarna dus begonnen als schrijnwerker (waren ook mijn secundaire studies) nu ondertussen doorstroom als meestergast.

Wij doen in principe alles wat met hout te maken heeft. Vooral houten ramen en deuren, trappen en kasten..

Hierdoor is mijn e36 dus ook een echte moneypit, want van automechanica ken ik veel te weinig. 😁.
 

E92_jef

Active member
Staff member
studies,
-mechanica
-industrieele ondehoudstechnieken
-autotechnologie, (niet afgemaakt, om verschillende redenen maar vooral omdat ik het niet vond wat ik verwachte)
ik werk +-9 jaar voor de firma Nitto.
onder de afdeling onderhoud.
verantwoordelijke voor slijperij,
alles wat bot is terug scherp maken :D (messen, boren, zagen, matrijzen,frezen...)
 

Kvb

Member
Ik ben actief als zelfstandig verkoper in de bouwsector van Dallmer afvoertechniek. Verkoop afvoeren voor binnen en buiten, voornamelijk design doucheafvoeren voor betegelde douche's. Sinds 4 jaar volg ik ook opleiding kapitein binnenvaart, nog 60 'vaardagen' en ik mag eindelijk alleen varen!
Ik werk al m'n hele carrière met Duitse fabrikanten, de vonk voor BMW is in Duitsland overgeslaan, vooral door hoe gedreven en perfectionistisch die Duitsers kunnen zijn!
 

Mcollector

New member
Studies:
Cnc werktuigmachines

Ik zit al 6jaar in ons familiebedrijf. Ons hoofdactiviteiten zijn vooral nutsvoorzieningen in opdracht van Fluvius en Ores (waalse fluvius). Dagdagelijks rij ik vrij veel rond om werven op te meten. Als er zieken vallen zit ik zelf ook achter het stuur van de vrachtwagen of graafmachine.
 

eboss

New member
studies: A2 autotechnieken
2 jaar gewerkt bij Alliance international => industriele wasmachines
in 2009 den troep binnen gegaan :)
eerst studeren voor vliegtuigtechnieker, school voor onderofficieren in Saffraanberg
eind 2010 toegekomen in Melsbroek tot eind 2019 gewerkt als cell op C-130
sep 2019 vertrokken voor 3 maand te studeren voor het nieuwe werkpaard van defensie, de A400M
tot op heden technieker op de A400M => technieker B1, CS
 

Attachments

  • Bel C130_farewell_Released by nation.jpeg
    Bel C130_farewell_Released by nation.jpeg
    69.6 KB · Views: 1
  • airbus_a400m_belgie_c_airbus_1280.jpeg
    airbus_a400m_belgie_c_airbus_1280.jpeg
    31.4 KB · Views: 1

heinz74

New member
al sinds 1990 werkzaam in de autoschade..
waarvan de laatste 5 jaar zelfstandig en solo met een eigen toko..
hoofdmoot is het restaureren van young en oldtimers..denk daarbij ruim..beginnend bij een Alfa Giullia Junior..tot een Opel kadett C GT/E en de nodige e30's
maar kleine schade aan je Kia Picanto oid doe ik ook.. beetje variatie is nooit weg..
ben eigenlijk een e30 man..en heb een 1990 325i sedan in Delphin met 130.000 km
mijn daily was altijd een e36 320i touring uit 96 in Montreal blau..maar ben nu bijna klaar met een 99er touring 320i die inmiddels weer in elkaar staat..na enorm veel bloed zweet en tranen..
in carbonschwarz..en dat word semidaily..want dadelijk te mooi als workhorse uiteindelijk..had eigenlijk beter gelijk een e90 kunnen kopen..maar ja..where's the fun in that..
 
Top