• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Coach

Active member
Begin 2020 reden we nog trots rond in een E53 oftewel een X5. En toen kwam corona en mochten we alleen nog thuiswerken. Daar stond de X5 mooi te zijn, maar aangezien er nauwelijks mee gereden werd, was het een beetje duur object om er alleen maar naar te kijken. Dus verkocht en bij mijn goede vriend Fatih een E36 Touring gekocht. Een Zwitsere uitvoering, ingevoerd in Nederland en met heel veel extraatjes.
WhatsApp Image 2020-06-17 at 18.20.52 (1)
Schermafbeelding 2020-06-29 om 01.06.37
Schermafbeelding 2020-06-29 om 01.07.20
Schermafbeelding 2020-06-29 om 01.07.45
Schermafbeelding 2020-06-29 om 01.07.00

Automaat dus, met als extraatjes leer, stoelverwarming, PDC, lendensteun. Met Zwitserse precisie bijgehouden, hoopten we, maar dat was niet helemaal het geval. Sinds hij in Nederland rond rijdt is er niet heel veel aan gedaan. Maar, goede basis, en daar hou ik van en een lekkere motor. Dus verfraaien en technisch in orde maken.
Styling 67 M3
Na

En nu zit er een (bijna) compleet M-pakket om en in. Er komen nog een paar andere velgen onder en dan staat ie er netjes bij.
Motorsport
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Leuke wagen ! Die motor met een automaat is lekker cruisen . 🙂
Hij staat ook mooi verlaagd precies.

Daar ga je nog veel plezier aan hebben!
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Tourings zijn echt wel exclusief aan't worden want die kom je bijna niet meer tegen. (y)
Persoonlijk vind ik de M3 wielen er wel niet zo mooi onder, ze zijn niet tijdscorrect voor mij.
De style24 look wielen zouden er veel beter onder staan. ;)
 

Coach

Active member
Ben toevallig vandaag naar de garage geweest om een band op de motorsportvelgen te laten vervangen. Dit weekend wil ik proberen de velgen te wisselen. De motorsportvelgen vind ik zelf ook een stuk mooier.
 

Coach

Active member
¡E36 en Espana!
Dat het een krachtpaters is, dat wisten we al, maar 'the proof of the pudding is in eating it' en hij heeft de ultieme proefrit doorstaan
Woudrichem - Vinaros
Een rit van 16 uur - onderbroken door de nodige tussenstops - zou de zwakke plekken wel zichtbaar moeten maken, maar hij heeft de test feilloos doorstaan. Fantastische auto om over de Franse en Spaanse tolwegen te scheuren (die wegen zijn goed onderhouden, in tegenstelling tot de rijkswegen) en met 24 jaar oud kan hij zich makkelijk meten met dat nieuwe spul. Overigens tijdens de hele rit niet één andere E36 gezien. Een E46 touring wiens eigenaar we ontmoetten op een parkeerplaats in Frankrijk, kwam nog het dichtste bij.
En nu mag hij bijkomen in de parkeergarage van het appartement, want we denken niet dat we veel gaan touren. Niet dat er niks te doen of zien valt, maar omdat de parkeergarage een regelrechte ramp is, waarbij we veel te bang zijn om de auto te beschadigen.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Dat is idd ne serieuze trip voor ne auto van 24jaar oud maar die oude 6cylinders voelen zich wel thuis op de autostrade.
Die gereden km's zal ik waarschijnlijk maar juist halen na 2 jaar ofzo 😂
 

Coach

Active member
Vinaròs 2021
Tja, en dan ben je weer terug in de kou en regen. En 30 cent de liter meer betalen voor de benzine dan in België, Frankrijk of Spanje. Helaas kunnen we het ons niet veroorloven, anders waren we gelijk weer terug gegaan.
Vinaròs 2021

De auto heeft het fantastisch gedaan en mijn lieve vriendin verzuchtte: "Ik hou van deze auto". Vermoedelijk blijft ie nog even dus. Leuk was het 'berg op' racen tegen andere auto-merken, althans dat vond Marlies. Naar beneden zaten ze vaak in de bumper, maar berg op kon geen andere auto - behalve de incidentele Porsche of Mercedes - ons bijhouden. Want de 328i gaat gewoon door en je voelt het koppel. Thuis gekomen KVS en olie gecontroleerd en geen druppel verbruikt. Fantastisch!

En zowaar ook nog een andere E36 op straat gespot. Een 325i coupe, helemaal standaard uitgevoerd. Niks M, dikke velgen, spoilers en andere toeters en bellen. Gewoon kroonkurkjes er onder, zwart leren sportinterieur en een sportstuurtje. Meer heb je niet nodig, blijkbaar.
325i coupe
 
Last edited:

Coach

Active member
En... hij is verkocht. Aan mijn goede vriend Ferry, die vanaf het begin al op deze auto zat te azen. We hebben hiervoor in de plaats weer een X5 gekocht (die overigens per saldo lager in waarde is dan een E36 328i Touring uit 1997).
Untitled

Alhoewel de Touring in de E36-wereld natuurlijk een droom-auto is, is hij voor ons met name op lange afstanden niet echt praktisch meer. Vanwege wat fysieke problemen hebben zowel mijn vriendin als ik wat moeite met in- en vooral uitstappen als we lange ritten maken. Zoals naar Spanje. We hebben al eerder een X5 gehad en dat beviel op zich qua comfort en rijgedrag eigenlijk prima. Met de corona pandemie werkten we alletwee thuis, dus toen had de X5 weinig nut.
Maar we zijn niet helemaal met lege handen komen te staan, want naast een mooi bedrag heb ik ook deze 316i Touring ingeruild. Eigenlijk met het idee dat we nog een X5 moesten gaan zoeken, maar die hadden we al binnen een dag gevonden.
Untitled
Overigens is deze ook alweer gereserveerd, dus dat zal van korte duur zijn.
 

Coach

Active member
Het is een 3.0. De 4.4 schijnt nogal wat problemen te kennen met de kettingspanner en het verbruik ligt mogelijk nog hoger dan van de 3.0. Dus we hebben gekozen voor de 'brave' versie.
 
Top