Recent content by Deepbass909

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.
  1. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Ah ja, de Compact had daar een paneeltje. Die poort paste niet in de middenconsole van de ander E36's, toch? Ik wil deze het liefste ook inbouwen namelijk.
  2. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Waar heb je die usb aansluiting verstopt in het dashboard?
  3. Deepbass909

    E36 - 1997 - 323i - Avus blauw cabriolet - Volledige restauratie

    Vandaag eens iets anders gedaan. In het kader, als iets getest moet worden, kan je het maar beter op een leuke manier doen: 😎 Stukje achtergrond, de elektronica van deze cluster is de originele elektronica van mijn cabrio. Die kreeg last van een bekende kwaal, namelijk volledig uitvallen...
  4. Deepbass909

    E36 - 1997 - 323i - Avus blauw cabriolet - Volledige restauratie

    De koppeling is trouwens formeel voor een E36 323ti (Compact) of E46 met M52tu motor. De plaat is namelijk groter dan wat eigenlijk onder mijn cabrio hoort, namelijk 240mm ipv 228mm: IMG20240316173121 by Chris Hogevonder, on Flickr Nieuwe vliegwiel met oude plaat IMG20240316173214 by Chris...
  5. Deepbass909

    E36 - 1997 - 323i - Avus blauw cabriolet - Volledige restauratie

    Kleine bestelling aan onderdelen ontvangen: IMG20240316163829 by Chris Hogevonder, on Flickr een wijs man zei ooit, auto begint met au... dat is zeker waar voor het prijskaartje dat aan dit alles hing. En er komt nog een deel 2 via BMW zelf... In totaal, samen met wat klein spul via ebay, 56...
  6. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Ah, ik had de inlaatbalg niet onder vacuümfrustsels verwacht ;) Dus goed bezig! Hier ligt ook een "doosje" onderdelen klaar voor de cabrio en het 2de deel staat in bestelling bij de BMW.
  7. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Ik dacht misschien aan de klep in de inlaat, waarmee 2 verschillende runner trajecten gekozen kunnen worden, maar ik zie dat die bij jouw wagen elektrisch gaat, en niet op vacuüm, zoals bij mijn Compact het geval was... Maar de inlaatslang tussen luchtmassameter en gasklep? Heb je die al heel...
  8. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Dat zal inderdaad niet een hitteschild zijn, dat geluid kan je niet missen namelijk. Zwaarder gebonk kan inderdaad het tussenlager zijn, of je guibo of, in het ergste geval, iets rond je diff (rubbers of diff zelf). En check je versnellingsbaksteunen. Die rubbers worden vaak vergeten, maar...
  9. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Ik heb bij mijn Compact last gehad van een los hitteschild om de katalysator. Ik hoorde bij vaste toerentallen (volgens mij iets van 3500 toeren) een blikkerige rammel. Het hitteschild kan je eventueel van de kat afslopen, enige nadeel is dat opwarmen dan iets langer duurt. Inhouden kreeg mijn...
  10. Deepbass909

    Fritz Cosmosschwarz Metalic 316i

    Als ik jullie Compacts zie, mis ik mijn 316i stiekem toch ook weer, wat een leuk ding was dat toch eigenlijk. Ik heb nog steeds wat kleine dingetjes ervan liggen, zoals een beugel voor een telefoonhouder die naast de autoradio gemonteerd wordt. Mooi om te zien dat deze Compact net zoveel...
  11. Deepbass909

    E36 - 1997 - 323i - Avus blauw cabriolet - Volledige restauratie

    En er is weer een bestelling voor onderdelen de deur uit. 28 regels aan onderdelen, waaronder 6 nieuwe Bosch injectoren, 240mm Sachs koppeling, alle koelwaterslangen en slangen voor de stuurbekrachtiging. Er moet nog voor bijna hetzelfde bedrag bij de BMW onderdelen besteld worden. Maar dan is...
  12. Deepbass909

    E36/7 Z3 1.8 1997 Montreal-blauw

    Haha, heel herkenbaar, maar dan met de onderdelen die van mijn cabrio afkomen. Laatst al een keer het hele huis ondersteboven mogen zetten om 2 sensoren terug te vinden die op de motor geschroefd moesten worden..
  13. Deepbass909

    E36/7 Z3 1.8 1997 Montreal-blauw

    Die Z3 krijgt al heel veel liefde, respect weer. En wat je zegt, ook een 4 cilinder BMW rijdt echt wel goed. Ik grapte over mijn 316i Compact altijd dat het een front mounted mid engine auto was, de 4 cilinders liggen een stuk verder naar achteren namelijk. En dat merk je in de wegligging. Zet...
  14. Deepbass909

    OBD uitlees-tool

    Er zit een 512GB SSD in deze pc, maar een groot deel wordt opgeslokt met ISO's, installatiebestanden en backup's van andere BMW software ;) Alleen is Ista zo bizar groot (voor installatie is 200GB nodig, namelijk bronbestanden en doel) en dat is wel een erg groot deel van een 512GB SSD... Ik...
  15. Deepbass909

    E36 - 1997 - 323i - Avus blauw cabriolet - Volledige restauratie

    Alleen wel een beetje duimen dat straks alleen weer goed in elkaar zit en werkt :ROFLMAO: Als het kon, had ik nu bijvoorbeeld heel graag de motor gestart...
Top