• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Tom

New member
Het is lang geleden dat ik mij op een forum heb geregistreerd, ik zit al op een paar fora en als ouder die nog in zijn renovatie kampeert ontbreekt de tijd ook soms. Maar als er een forum is over E36's dan doe ik graag de moeite. Ik heb er 2 : deze en een 325i sedan. Deze heb ik al sinds 2011 en gaat als het even kan deel uitmaken van mijn dochter haar erfenis.

Type code CM91

Type M-COUPE (EUR)

Dev. series E36 (7C)

Line 3

Body type RCOUPE

Steering LL

Door count 2

Engine S50

Cubical capacity 3.20

Power 236

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour IMOLAROT 2 (405)

Upholstery LEDER WALK NAPPA/SCHWARZ (Q6SW)

Prod. date 1998-09-22


Order options
No. Description
302 ALARM SYSTEM

441 SMOKERS PACKAGE

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

530 AIR CONDITIONING

687 RADIO PREPARATION

818 MAIN BATTERY SWITCH

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

877 DELETION CROSS-OVER OPERATION

886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE


Series options
No. Description
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

069 EXTRA LUGGAGE COMPARTIMENT FOR STORING HOT CHICKS

314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

423 FLOOR MATS, VELOUR

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

710 M LEATHER STEERING WHEEL

785 WHITE DIRECTION INDICATOR

Zo gekocht in Nederland in 2011:
_MG_19012.jpg


En door de jaren heen:

202811655_131033185781767_4560985345875178771_n.jpg337952073_1030174477951123_5493316424925777736_n.jpg41324636834_9f0d74ac32_h.jpgthumbnail_IMG_20201227_165608909.jpg

Door de jaren heen is hier al van alles aan gebeurd. De motor is quasi volledig gereviseerd, koelsysteem vervangen, de rest van de aandrijflijn vervangen of gereviseerd.
Qua aanpassingen als ik het me nog goed herinner : H&R verlangingsveren met bilstein dempers ( omgekeerde M3 Evo toplagers voor extra camber en caster), H&R stabistangen, versterkte droplink bevestigingen, Achteras regelbaar gemaakt inzake camber/spoor, ZF 45% diff, ik ben al vergeten wat we op deceleratie hebben gezet, gedaan door Hardemann, Randy forbes koffervloer met dubbeloog Alpina diffcover van Rogue engineering, Eisenmaan race eindpotten, "ultimate seat mod" , PFC V3 2 delige rotors en gele pagid blokken


Maar het blijft een oude auto, met 222 000 Km op het moment van schrijven, en daar zet ik er gretig nog wat bij op. De grote werkpunten zijn : een gietporositeit in het blok ter hoogte van de achterste vriesdop onder de inlaat laten lassen ( ik sukkel daar al jaren met epoxy zonder succes) en nog eens koppeling en vliegwiel vervangen omdat ik vermoed dat er met het vorige vliegwiel iets mis is ( nog maar 20 000 km oud maar heeft teveel speling) ik ga hier nog eens een OEM DMF vliegwiel steken, als dat niet voldoet aan de verwachtingen steek ik een enkelmassa vliegwiel met een geveerde koppelingsplaat. Cosmetisch wil ik voorlopig de koplampen nog eens opnieuw laten vernissen / de rubbers van de deurgrepen vervangen/ nog wat interieurprul.


Zelfs voor zo een OEM auto blijft het een project zonder einde :)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Dit blijft toch 1 van de knapste kleuren die je op een z3m kan hebben.

Als je dan nog ziet dat deze auto in showroommodus staat, maar toch gebruikt word waarvoor die dient. Ik ben alvast gezond jaloers op deze wagen !


waar ga jij voor vervanging van u vliegwiel? Of doe je dat gewoon zelf . 🙂
 

Tom

New member
Dit blijft toch 1 van de knapste kleuren die je op een z3m kan hebben.

Als je dan nog ziet dat deze auto in showroommodus staat, maar toch gebruikt word waarvoor die dient. Ik ben alvast gezond jaloers op deze wagen !


waar ga jij voor vervanging van u vliegwiel? Of doe je dat gewoon zelf . 🙂
Doe ik zelf idd :)
 

E92_jef

Active member
Staff member
Een z3m is gewoon zo een dikke wagen
Heb mezelf al paar keer moeten inhouden eentje te kopen. Hoe zeer ik overtuigd ben dat dit de ultieme bmw is voor waarde stijging. Blijft het een zure appel als je tegenwoordig eentje koopt. Wilt mee rijden en taxen betaald en ken mezelf word weer volledig gestript :D dan is het BudgetAir onverantwoord als je ooit een gt3 wilt hebben :D

Maar ik ben ongelooflijk jaloers op een auto als deze :D heel veel respect 🫡
 
Top