2029 geen benzine meer? Feit of fictie?

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Tokkes

New member
Hoi allen.
Iedereen hier heeft hoogstwaarschijnlijk al wel wat horen waaien over de nieuwe regels ivm brandstof/auto's die door onze TOP politiekers zijn beslist.
Ik ken er ook niet het fijne van. Maar ik maak me precies toch wel wat zorgen. Gaan we effectief in 2030 al onze (on)trouwe e36's in een garage moeten stallen om enkel nog naar te kijken?
Want dan denk ik wel dat de prijzen van de huidige e36's momenteel op hun hoogtepunt zijn, alvorens ze gaan kelderen.

Wat denken/ vinden jullie?
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ik kan niet geloven dat ze de benzine of diesel gaan verbannen . Maar dat de prijzen ervan wel hoger gaan zijn bij de pomp dat wel.


De "elite" heeft zelf geinvesteerd in dure oldtimers of dure sportautos . Mij maak je niet wijs dat die niet meer op de baan gaan rijden.



Enkel elektrisch rijden is zoiezo niet haalbaar en qua milieu is het zeker niet vriendelijker want deze moeten allemaal nog gemaakt worden wat ook uitstoot geeft en wat gaan ze doen met de oude batterijen en dergelijke ?

Het draait enkel om het geld... klimaat gaan hun heus niet tegenhouden. Of gaan ze die megagrote schepen ook op zonnepanelen of dergelijke laten varen ?
 

E92_jef

Active member
Staff member
idd elektrisch rijden is onmogelijk haalbaar.
bij men schoonouders hebben ze 2 tesla's zijn er helemaal in mee ...
maar na aanraden hebben de Buren ook eentje aangeschaft en de problemen beginnen al :)
3 wagen tegelijk opladen in een straat van Max 20j oud en het net heeft al problemen, klagende buren van trillingen in de lampen enz..
laat staan als er daar 10 insteken.
ook onderdelen zijn groot probleem bij tesla, hertje aangereden, gevolg 6maand later nog met een gescheurde voorbumper rond rijden.
ik geloof dat elektrisch rijden een andere dimensie kan geven aan rijden, zeker ook veel fun.
maar je moet niet slim zijn in te zien dat het niet iets is voor de grote massa.
mensen die in appartementsblokken leven zie je daar al overal kabels liggen, tankstations waar je zeker een uur moet staan...
en vele denken nog steeds dat het goedkoop is, maar een volle tank kost nu ook al +-30euro, (minder km)
en dat is aan de huidige stroomprijzen, laat staan als ieder afhankelijk is van stroom, maal 3-4 lijkt me geen gekke gedachten. (die inkomsten moeten ergens van komen)
75 procent van heel de vervuiling in de wereld komt van 100 fabrieken wereldwijd.
dat ze daar wat gaan aan doen maar niet hier iedereen beginne verplichten mee te doen aan heel die circ en onze autos rijden in Afrika enz rustig verder.
nog Zo een leuk weetje .
kameraad van men pa heeft als een van de eerste een tesla roadster gekocht 11 jaar geleden. (het lotus achtig model)
nu 107K km later kan er nog maar 65km gereden worden op 70 procent van de power.
nieuwe batterij kan maar kost 35000 euro
11000 voor een nieuwe batterij 6000 voor de oude te verwerken en de rest is werk.
conclusie is dat het wegwerp is geworden.
en vooral heel duur.
 

Tokkes

New member
idd elektrisch rijden is onmogelijk haalbaar.
bij men schoonouders hebben ze 2 tesla's zijn er helemaal in mee ...
maar na aanraden hebben de Buren ook eentje aangeschaft en de problemen beginnen al :)
3 wagen tegelijk opladen in een straat van Max 20j oud en het net heeft al problemen, klagende buren van trillingen in de lampen enz..
laat staan als er daar 10 insteken.
ook onderdelen zijn groot probleem bij tesla, hertje aangereden, gevolg 6maand later nog met een gescheurde voorbumper rond rijden.
ik geloof dat elektrisch rijden een andere dimensie kan geven aan rijden, zeker ook veel fun.
maar je moet niet slim zijn in te zien dat het niet iets is voor de grote massa.
mensen die in appartementsblokken leven zie je daar al overal kabels liggen, tankstations waar je zeker een uur moet staan...
en vele denken nog steeds dat het goedkoop is, maar een volle tank kost nu ook al +-30euro, (minder km)
en dat is aan de huidige stroomprijzen, laat staan als ieder afhankelijk is van stroom, maal 3-4 lijkt me geen gekke gedachten. (die inkomsten moeten ergens van komen)
75 procent van heel de vervuiling in de wereld komt van 100 fabrieken wereldwijd.
dat ze daar wat gaan aan doen maar niet hier iedereen beginne verplichten mee te doen aan heel die circ en onze autos rijden in Afrika enz rustig verder.
nog Zo een leuk weetje .
kameraad van men pa heeft als een van de eerste een tesla roadster gekocht 11 jaar geleden. (het lotus achtig model)
nu 107K km later kan er nog maar 65km gereden worden op 70 procent van de power.
nieuwe batterij kan maar kost 35000 euro
11000 voor een nieuwe batterij 6000 voor de oude te verwerken en de rest is werk.
conclusie is dat het wegwerp is geworden.
en vooral heel duur.
Wauw, wat een verhaal. Ik had nu wel een vermoeden dat een nieuwe batterij wat geld zou kosten, maar zoveel is wel echt schandalig. De restwaarde van zo'n auto's zal toch ook sterk beïnvloed worden door zulke verhalen....
 
geloof het ook niet dat ze den Petrol helemaal gaan bannen .
Zou ook een redelijk grote financiële ramp zijn voor vele liefhebbers en hoge piefen .
Je zal maar bv net een classic Porsche turbo gekocht hebben

Maar :

Het laatste wat we mogen doen , is in paniek schieten .
En alles underpriced van de hand doen .
Er is een spreekwoord dat zegt :
"De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend "

De taksen van de oldtimers gingen ook exploderen .
100€ forfaittaks is het resultaat na 15 jaar de mensen bang maken .
 

M Roels

Member
Zoals ik hier al lees denk ik er ook zo over. No way dat ze benzine/diesel gaan verbannen, elektriciteit staat nog altijd niet op punt en dit lijkt mij ook nooit te gaan lukken omdat elektriciteit schaars wordt in een landje zoals het onze.
En het heeft momenteel ook teveel nadelen voor de kmvreter:
- koude temperaturen zijn niet ok
- afstanden zijn beperkt met deze wagens
- laden duurt een eeuwigheid
- betrouwbaarheid?
- recyclagemogelijkheden
- restwaarden
- wat is het resultaat van EV’s op de wegen aangezien deze toch snel 2ton wegen
- etc etc

Hetgene waar ik wel in geloof zijn hybrides, voertuigen waarvan op meerdere brandstoffen/energie kan worden gereden.
Of de neutrale brandstoffen die Porsche aan het produceren is namelijk eFuel -> 85% minder CO2 👍🏻 Dat zijn volgens mij wel technologieën die toekomst hebben en bieden voor de automobiel.

En je gaat mij toch niet vertellen dat al die fabrikanten het 100% menen dat ze tegen 2030 volledig elektrische gamma’s gaan hebben 😅 volgens mij pure propaganda om de EVs te verkopen en de overheden rustig te houden.
 

HIM-666

Member
Nieuwe inschrijvingen zouden niet meer mogelijk worden , auto’s die dan al ingeschreven zijn gaan ze niet ineens verbieden.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Deze week nog een artikel gezien dat BMW nog nieuwe benzine en diesel motoren gaan ontwikkelen dus schrap die 2030 al maar. Moesten er toch merken zijn die van plan zijn om enkel elektrische wagens te gaan verkopen dan gaat het alleen maar goed zijn voor de merken die wel nog benzine/diesel motoren in hun gamma gaan hebben. Ik ben er zeker van dat er nog steeds mensen gaan zijn die een verbrandingsmotor willen hebben...

 
Top