BMW E36 1991 of 1992

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

lorenzo

New member
Hey iedereen

Ik weet niet of het hier geplaatst mag worden (omdat de 'Zoek je een bepaald object?' topic over onderdelen gaat en niet over auto's) dus indien het niet mag, mijn excuses.

Ik ben op zoek naar een BMW E36, mijn voorkeuren zijn:
  • Oldtimer dus 1991 of 1992
  • Benzine: 318IS/320I/325I/...
  • Liefst coupé maar sedan mag ook aangeboden worden
  • Zwart of wit
  • Maximum 175 000 km
  • Onderhoudshistoriek aanwezig (of dergelijke)
  • Geen roest (dus roestplekken al behandeld of geen roest aanwezig)
Mijn budget is maximaal € 12 000. Ik denk dat dit een mooi budget is om aan de voorkeuren te kunnen voldoen?

Alvast bedankt!
Lorenzo
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ik heb zelf geen E36 in de aanbieding maar voor dat bedrag moet je toch wel zeker eentje vinden die in orde staat en aan uw eisen voldoet. Ik zou regelmatig de verkoopkanalen zoals Autoscout (zowel belgie als buitenland) als facebook verkoopgroepen in het oog houden. Ook via forums kom je soms pareltjes tegen die van een liefhebber komen en waar je ineens de geschiedenis van de wagen kan controleren. Een goede E36 zal niet elke dag aangeboden worden maar als je een beetje geduld hebt dan moet het zeker lukken...

Succes met de zoektocht. (y)
 

lorenzo

New member
Ik heb zelf geen E36 in de aanbieding maar voor dat bedrag moet je toch wel zeker eentje vinden die in orde staat en aan uw eisen voldoet. Ik zou regelmatig de verkoopkanalen zoals Autoscout (zowel belgie als buitenland) als facebook verkoopgroepen in het oog houden. Ook via forums kom je soms pareltjes tegen die van een liefhebber komen en waar je ineens de geschiedenis van de wagen kan controleren. Een goede E36 zal niet elke dag aangeboden worden maar als je een beetje geduld hebt dan moet het zeker lukken...

Succes met de zoektocht. (y)
Bedankt! Autoscout24, 2dehands en dergelijke controleer ik regelmatig. Enkel heb ik niet echt een idee welke fora ik best in het oog hou (apart van deze) om eventueel een mooi exemplaar tegen te komen. Heeft u een idee? Bedankt!
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Gezocht is algemeen wat met e36 te maken heeft. Dus een wagen zelf mag hier ook gezocht worden. 🙂


Staat je niet blind op dat oldtimer gebeuren en koop er eentje die geen oldtimer is . Met dat budget heb je dan een pareltje wat goed in opties zit.
 

lorenzo

New member
Gezocht is algemeen wat met e36 te maken heeft. Dus een wagen zelf mag hier ook gezocht worden. 🙂


Staat je niet blind op dat oldtimer gebeuren en koop er eentje die geen oldtimer is . Met dat budget heb je dan een pareltje wat goed in opties zit.
Het zou zijn om als tweede auto te gebruiken (vooral in het weekend) dus de verkeersbelasting op niet-oldtimers kan ik wel missen 😅. Daarom dus dat ik specifiek zoek naar een oldtimer...
 

lorenzo

New member
Duitsland ga je toch het meeste succes hebben denk ik 😉
Kans is groot, die piste kan ik nog bekijken nadat ik er hier in België geen vindt.

Ik heb intussen ook al naar een paar wagens gaan kijken, maar ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb momenteel interesse in 2 wagens. Dit zijn de wagens:
  • 318IS Coupé van '92, 58 000km, stoffen bekleding, volledig standaard en algemeen zo goed als showroomstaat
  • 325I Sedan van '91, 140 000km, M-pakket (achteraf opgezet), dikke wielen en leren bekleding (ook achteraf), algemeen in oké staat
Ik neig zelf momenteel meer naar de 318IS Coupé (ook voor de toekomstige waarde) maar die 6-cilinder klinkt ook echt goed waardoor ik met het idee zit dat ik in de toekomst misschien wel spijt kan hebben bij die 318IS qua motor.

Wat zijn jullie meningen?
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ik verkies de coupe over de sedan dan. De 318is is nog altijd exclusiever dan een 318i coupe. Ook met die kmstand moeilijk te vinden.

Die 325i gaat misschien iets sneller acceleren , maar dat zal de pret met de 318is niet drukken . Met een supersprint ofzo op je 4 cillinder ga je ook een mooi geluid produceren . En de coupe heeft een mooiere lijn vind ik persoonlijk.


Het is maar wat je zelf wilt. Een 4 of 6 cillinder.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Bedankt! Autoscout24, 2dehands en dergelijke controleer ik regelmatig. Enkel heb ik niet echt een idee welke fora ik best in het oog hou (apart van deze) om eventueel een mooi exemplaar tegen te komen. Heeft u een idee? Bedankt!
Ikzelf zit ook op bimmerboard , dat is een Belgisch forum enkel voor BMW's. Hier zitten er ook al enkele met E36 modellen en deze wisselen al eens van eigenaar. Ik ben er zeker van dat er in NL ook specifieke bmw forums zijn. Ook op algemene auto forums (bv: autoforum.be) kan je uw vraag stellen en wie weet heeft er iemand nog ergens eentje staan...
 
Top