• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Coach

Active member
Zo kocht ik 'm voor € 750,= in 2015. Een 'frikandel' in vaktermen.
5A2E55BE-6C51-4930-B7B8-F954C2E565B7_zps2nveg1vt
0CAF628D-4661-4435-9E51-003CF6C69060_zpspxgtkrhd

Nu, 6 jaar later, ziet ie er zo uit
1F1A2DCC-4116-4C4F-9809-25DA6EF621CB_zpsfq2s3ys9 (2)
25E87880-67E2-46C5-85A0-FE8D1F192D41_zpsfjcepiid

Praktisch alles is vervangen. Sowieso bijna alle losse plaatdelen, zoals motorkap, kofferklep, keivanger, rechterdeur, bumpers. Dashboard is helemaal weer gemaakt zodat alles weer verlicht en compleet is. Nieuwe voorstoelen, speakers in de hoedenplank, een zonnerollo, mistlampen ingebouwd, toerenteller, digitaal klokje, etc. Heel veel dus, maar in een tijd (4 jaar geleden) dat je voor een buitenspiegel nog geen 300 euro hoefde te betalen. De E30 is het hobby-niveau ontstegen, want alles kost nu ineens serieus geld. Behalve als je het zelf wilt verkopen, natuurlijk, dan krijg je er geen stuiver voor. Maar heb je een voorstoel nodig, neem dan maar minimaal 500 euro mee. Erg jammer en erg onterecht vind ik. De mooiste exemplaren komen nu bij verzamelaars terecht en niet bij de liefhebbers.
4C67D548-7651-4393-B888-D29E7C085A43_zpsofibswo6
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Vraag en aanbod zeker dat de prijzen zo absurd zijn .


Ik zie e36 ook nog wel volgen. Nu is het misschien nog veel te krijgen bij de dealer, maar dat stopt vroeg of laat toch ook denk ik .


Dit is zeker een mooie e30 😎
 

Coach

Active member
De prijzen van de E30 zijn echt absurd. Althans, voor ons, hobbyisten. Paar jaar geleden kon je nog voor leuk geld een E30 of onderdelen voor een E30 kopen. Helaas is dat voorbij. Bij de E36 gaat het ook die kant op. Ik kocht destijds een compleet leren interieur voor € 100,=. Ondenkbaar nu. De vraagprijzen stijgen snel, maar de markt wordt natuurlijk ook bepaald door de kopers. Als die belachelijke prijzen betaald worden, dan is dat leuk voor de verkoper, maar € 6.000,= voor een E36 316i sedan met stoffen bekleding, zonder airco en nauwelijks opties met daarnaast nog 'wat werk' is wat mij betreft zwaar "over the top". Maar goed; je mag vragen wat je wilt natuurlijk. Er hoeft er maar één te zijn die het er voor over heeft.
 

Coach

Active member
Ik ga helaas afscheid nemen van de 316i. Uit de laatste apk is zoveel onderhoud gekomen, dat ik de afweging heb moeten maken om mijn geld in de E30 te steken of in (één van) de andere 'projecten'. De auto heeft ernstige roest onder de spatborden, de remleidingen zijn aan vervanging toe en het onderstel achter moet helemaal van nieuwe rubbers, etc voorzien worden. Met name vanwege het laswerk wordt het kostenplaatje te groot. De auto gaat naar Fatih die de carrosserie en het interieur overneemt. Zelf zet ik dan nog apart de velgen en het M-stuur te koop. Het gaat me bijzonder aan het hart, want dit autootje is eigenlijk de leukste die ik heb. Maar soms moet je afwegingen maken en jezelf afvragen of de kosten (ruim € 1.500,= alles bij elkaar), opwegen tegen de investering in één auto. Ik heb nog wat andere auto's staan die aandacht verdienen namelijk.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Teveel kosten eraan doen zou ik zelf niet doen als je er zelf niet achterstaat.... je zegt het zelf je hebt nog andere projecten. Dus dan is het misschien beter om dat budget in een andere te steken.


De kosten mogen zeker in verhouding niet meer zijn dan dat hem waard is. Tenzij je er echt emotioneel aan gehecht bent .
 

Coach

Active member
Ik heb 'm nog steeds niet weg gebracht. Kan het niet over mijn hart verkrijgen. :giggle: Ik wacht, misschien tegen beter weten in, maar op betere tijden.
 
Top