• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Coach

Active member
In 2014 kocht ik bij Van der Ven in Roosendaal deze keurige E34 520ia uit 1995 voor het fikse bedrag van € 1.450,=. Keurig nette auto met een stoffe 'pergament' interieur.
4354E3E7-6A7E-4BE5-ACDB-8697689D273C_zpspc5u2dt8

Inmiddels is hij omgevormd tot een 525ia
E34 525i Oxford Grün 1995
E34 525ia 1995 interior
E34 met styling 8

De M50B20 motor is warm gelopen en vervangen door een M50B25. Het stoffen interieur is vervangen door een lederen sport interieur, er is een M-pakket gemonteerd (bumpers, spiegels, kentekenplaathouder achter, Throwing Stars velgen, het interieur is inmiddels helemaal woodline met een Amerikaanse (verlichte) schakelindicator, zonnerollo, spoilerlip op de achterklep, originele cassettebandjes- en muntenhouder en nog wat meer van die details. Daarnaast is hij verlaagd met M-tech veren, dus hij is mooi gezakt, maar het rij-comfort is nog hetzelfde.
Becker Indianapolis

De radio is een Becker Indianapolis met een bluetooth connector en er is een volledige boardcomputer in gegaan; inclusief de knop op de RAW hendel. Verder is er ook cruise control ingebouwd en heb ik een veerpootbrug gemonteerd. Niet omdat ik zo'n wilde chauffeur ben, maar omdat ik 'm toch had.
Veerpootbrug

Ook leuk is de zij-verlichting (sidemarkers)
Sidemarkers

Dit is een beetje een (K) klusje; de verlichting van het kachelpaneel is bij de meeste E34 stuk. Da's irritant dus moet gefixt worden. Alleen is dat wat lastiger dan het lijkt.
81022B75-D2AE-4C01-9A44-1657EE64965A_zpsc234nhpw

Maar inmiddels is het een heerlijke comfortabele toer-auto met meer dan genoeg vermogen.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Knappe verschijning met het M-pakket en style21 velgen. :love:
Zoals je zelf zegt ziet het er een leuke en degelijke cruiser uit. (y)
 

Coach

Active member
E34 cleaned and polished
Untitled
De E34 in de korte periode dat hij buiten is, van binnen en buiten laten cleanen en poetsen. Dat was even nodig. Jammer genoeg is het nu hondenweer en zie je er door de modder en bladeren niks meer van. Maar ik weet dat het gebeurd is.
 

Coach

Active member
Inmiddels rijden we al weer een paar weken rond in deze prachtige, machtige auto.
E34 1995

Accu wel moeten vervangen, want die was gesneuveld. Verder blijkt het weer een heerlijke toer-auto te zijn, waar ik met veel plezier en trots in rond rij.
 

Coach

Active member
Nu het wat minder warm is, gebruik ik de E34 voor woon- werkverkeer ipv de E90, want hij heeft geen airco. Wel een schuifdak en electrische ramen, dus alles gaat open. Het is werkelijk een genot om over de snelweg te cruisen met die auto. En als er een lange file staat, ga ik gewoon een parkeerplaats op, haal koffie en wacht tot de file weg is. Want of ik nou gewoon met een koffie en een peuk stil sta op een parkeerplaats of in een file: het duurt allemaal even lang, alleen is het op een parkeerplaats een stuk relaxter.
File A15
 

Coach

Active member
Word ik bij een stoplicht door een motorrijder aangesproken: "Je remlichten werken niet. Rij al een tijdje achter je en zie je remmen, maar je lichten gaan niet aan." Man vriendelijk bedankt en gelijk doorgereden naar de garage. Remschakelaar kapot en vervangen: € 26,=. Hoezo, BMW rijden is duur? ;)
 
Top