• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Jordi

New member
Velen van jullie zullen mij waarschijnlijk al kennen van mijn oude groene 318i sedan die ik 6 jaar heb gehad (eerste auto!)

Na het aanschaffen van een de Nissan Laurel kwam ik motivatie te kort om elk jaar de groene om te bouwen voor de keuring (geen oldtimer) alsook geen zin om taks en verzekering te betalen voor twee non oldtimer projecten.

Dan heb ik na een zoektocht gesettled met een 320 coupe van 92, die voornamelijk gebruikt gaat worden voor trackdays en nurburgring.

Heb deze in semi originele staat gekocht met 260k op de teller en natuurlijk een paar aanwezige e36 ziektes.

Aangezien het voor circuit en vooral plezier is, staat het niet op de planning er een showauto van te maken, of een garage queen ed...

Paar fotos toegevoegd van hoe die was - hoe die nu is, en ik zal regelmatig wel eens een updateje posten in deze thread.

Noemenswaardige mods:
KW V1 + silverproject camberplates
Yokohama Advan model 5 velgen 17x8 +38 en 17x9+45
Yokohama AD08RS semi's 245/40 17
Wheel stud conversion van bij Schmiedmann
Strutbrace, ST trackparts mistlicht cold air intake feed
325i uitlaatlijn + novus einddemper
Achterbank delete
Aluminium deurpanelen van Solomon racing

IMG_20210120_141503.jpg

IMG_20210425_163642__01.jpg
 
Last edited:

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ziet er toch al een pak beter uit dan in het begin. Ferm kleurtje ook dat je ni veel tegenkomt. (y)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Welkom jordi


Speciale maar toch een mooie kleur. Nu met het M pakket ziet hij er toch mooier uit dan met die grijze bumpers.


Aloewel sommige er wel mee wegkomen met die grijze bumpers. Maar niet op deze kleur vind ik persoonlijk 😀.


En ook terug chrome nieren vind ik een plus punt!
 

Jordi

New member
Welkom jordi


Speciale maar toch een mooie kleur. Nu met het M pakket ziet hij er toch mooier uit dan met die grijze bumpers.


Aloewel sommige er wel mee wegkomen met die grijze bumpers. Maar niet op deze kleur vind ik persoonlijk 😀.


En ook terug chrome nieren vind ik een plus punt!
Ik ben zelf geen fan van de normale bumpers, laat staan half/niet gespoten 😂

Achteraan steekt de ac schnitzer bumper die ook op de sedan stond. Skirts volgen nog, alleen moet de dorpel nog opgelast worden, maar dat kan ik niet zelf :( dus nog even wachten
 

E92_jef

Active member
Staff member
leuke wagen idd oldtimer is echt wel nodig als je het tegenwoordig betaalbaar wilt houden
 

yaron

Member
Is echt een mooie e36 geworden sinds ik en men maat m zijn gaan halen in Duitsland ! Blij dat ie naar een goeie eigenaar is gegaan !
 

Jordi

New member
Foto van hoe die er nu bij staat, skirts er eindelijk op, interieur heeft een nieuw stuurtje en stoelen gekregen.
Next up: radio eruit, deurpanelen eruit voor afdekpanelen en een keer verse olie
 

Attachments

  • IMG_20210627_150050 (1).jpg
    IMG_20210627_150050 (1).jpg
    2.6 MB · Views: 38
  • 205187865_834017074196084_2843245510026527436_n.jpg
    205187865_834017074196084_2843245510026527436_n.jpg
    123.3 KB · Views: 38

Hannes

New member
Tevreden van de KW V1? Ik ben nog aan het rondkijken, en zal ook vooral trackdays en nurburgring zijn. Ik twijfel tussen de V1 of V2
 

E92_jef

Active member
Staff member
V1 is zeker al goed in mijn ogen is de V2 weggegooid geld of v1 of v3 ma V2 uitgaande slag regeling is in mijn ogen nutteloos :D
Tevreden van de KW V1? Ik ben nog aan het rondkijken, en zal ook vooral trackdays en nurburgring zijn. Ik twijfel tussen de V1 of V2
 

Jordi

New member
Tevreden van de KW V1? Ik ben nog aan het rondkijken, en zal ook vooral trackdays en nurburgring zijn. Ik twijfel tussen de V1 of V2
Ik heb de set quasi ongebruikt voor een prijsje kunnen overkopen dus ik mag er niet over klagen. Qua rijgedrag is dit echt heel fijn, baanligging super lekker. Zo stijf is het ook niet, maar ik ben wel heel stijve vering gewend van mijn vorige alsook van mijn nissan (daar zit HSD monopro onder), die botst hard :) Wat ik wel wil doen is dikkere swaybars eronder gooien. Momenteel zit er ook een strut brace op, maar ik voel er eerlijk gezegd niet veel van, misschien helpt een dikkere hier ook bij.
 

G i e l.

Active member
Mooie E36. Je zegt geen garagequeen, maar op foto mag hij alleszinds gezien worden.. Dikkere swaybars zijn een mooie upgrade! Wel oppassen, want handeling veranderd serieus, maar dat is ook weer het voordeel van regelbare, je kan de auto naar je hand zetten 😉 Ik reed eerste paar rondje vv en va op het stijfste, aute reed niet lekker imo, heel nerveus. Vanachter losser gezet en wagen reed zaaalig! Mss een weetje, links en rechs kan/mag je verschillend zetten, dat is ook gewoon een tussenpositie en heeft zijn specifieke torsie..

Moest je vragen hebben, vraag maar raak 😉
 

Jordi

New member
Mooie E36. Je zegt geen garagequeen, maar op foto mag hij alleszinds gezien worden.. Dikkere swaybars zijn een mooie upgrade! Wel oppassen, want handeling veranderd serieus, maar dat is ook weer het voordeel van regelbare, je kan de auto naar je hand zetten 😉 Ik reed eerste paar rondje vv en va op het stijfste, aute reed niet lekker imo, heel nerveus. Vanachter losser gezet en wagen reed zaaalig! Mss een weetje, links en rechs kan/mag je verschillend zetten, dat is ook gewoon een tussenpositie en heeft zijn specifieke torsie..

Moest je vragen hebben, vraag maar raak 😉
Op foto zien ze er altijd beter uit he, maar ik mag echt niet klagen voor de leeftijd/kmstand :) ding rijd super leuk en heeft een intresse in circuit gewekt. Welke swaybars heb jij zitten?
 

G i e l.

Active member
H&R 28-24 als ik mij niet vergis. Dag en nacht verschil. Je kan ook nog dikkere vinden, maar is niet zozeer beter.
 

Jordi

New member
Vandaag studs geinstalleerd, quality of life mod. Super easy aangezien ze in de gaten van de wielbouten draaien.
Rode loctite en aangetrokken op 35-40nm

Voor de geintresseerden, parts nr M1215GB82R bij schmiedmann
218239798_965853690808643_8023076062168958913_n.jpg
 

E92_jef

Active member
Staff member
Vandaag studs geinstalleerd, quality of life mod. Super easy aangezien ze in de gaten van de wielbouten draaien.
Rode loctite en aangetrokken op 35-40nm

Voor de geintresseerden, parts nr M1215GB82R bij schmiedmann
View attachment 714
Heerlijke mod. Mijn staan wel maar vast met blauwe loctite :D rood vond ik wa extreem dan draai je denk ik de intussen stuk als je ze er terug uitwil :D.
Zou nu enkel nog graag kopere moeren hebben :D moet ik eens bestellen
 
Top