Laurens Schaevers
New member
Na lang uitstelgedrag eindelijk toch maar eens begonnen om mijn project voor te stellen op dit forum. Sommigen zullen mij misschien al wel kennen. Ik ben Laurens Schaevers, 24 jaar oud en woon in Mol. Ik rij al 4 jaar daily met een sedan 1.6i maar is 1.8is geswaped. Die is iets minder interessant als de auto waar het nu over gaat.
Ik had interesse in een oldtimer project en had 2.5 jaar geleden via een vriend de ideale auto gevonden 10km van mijn deur nog wel. Namelijk een 325i coupé uit 1992. Na een testrit heb ik er niet lang over moeten nadenken en heb ik meteen de auto gekocht. De wagen was gekeurd voor verkoop, dus meteen zonder zorgen de baan op! Alhoewel na de auto grondig te onderzoeken had ik toch nog veel roest gevonden. Dat had een vriend van mij in der tijd gelast omdat ik toen nog niet kon lassen en ik nog geen laspost had. Toen dat alle roest was aangepakt (altans dat dacht ik) begonnen met grote onderhoudswerken: alle filters, olieën, preventief vanos revisie, ...
Daarna wat mods zoals een schroefsetje, velgen, eindempertje,.. begon de auto een leuke weekendwagen te worden wat initieel ook de bedoeling was. Tot de circuit vonk was overgeslagen en de hobby een beetje uit de hand begon te lopen.
Doorheen de jaren enorm veel tijd en geld eraan gespendeerd. vorige winter wat spuitwerken uitbesteed en nog redelijk recent een voorruit laten vervangen. Maar voor de rest zo goed als alles zelf gedaan met af en toe een helpende hand van een vriend.
Hieronder alvast de speclist van hoe de auto er nu bij staat. Alsook de foto's van hoe hij er uitzag toen ik hem gekocht had, de eerste rust repairs, de tussenperiode en ik zal alvast een foto of 2 toevoegen van hoe hij er nu uitziet als voorproevertje.
De volgende dagen zal ik nog berichten posten van verschillende werken van hoe de auto tot stand is gekomen hoe hij er nu bij staat. Anders zal het wat onoverzichtelijk worden vrees ik.
Exterieur:
Onderstel:
Remmen:
Motor:
Interieur:
Ik had interesse in een oldtimer project en had 2.5 jaar geleden via een vriend de ideale auto gevonden 10km van mijn deur nog wel. Namelijk een 325i coupé uit 1992. Na een testrit heb ik er niet lang over moeten nadenken en heb ik meteen de auto gekocht. De wagen was gekeurd voor verkoop, dus meteen zonder zorgen de baan op! Alhoewel na de auto grondig te onderzoeken had ik toch nog veel roest gevonden. Dat had een vriend van mij in der tijd gelast omdat ik toen nog niet kon lassen en ik nog geen laspost had. Toen dat alle roest was aangepakt (altans dat dacht ik) begonnen met grote onderhoudswerken: alle filters, olieën, preventief vanos revisie, ...
Daarna wat mods zoals een schroefsetje, velgen, eindempertje,.. begon de auto een leuke weekendwagen te worden wat initieel ook de bedoeling was. Tot de circuit vonk was overgeslagen en de hobby een beetje uit de hand begon te lopen.
Doorheen de jaren enorm veel tijd en geld eraan gespendeerd. vorige winter wat spuitwerken uitbesteed en nog redelijk recent een voorruit laten vervangen. Maar voor de rest zo goed als alles zelf gedaan met af en toe een helpende hand van een vriend.
Hieronder alvast de speclist van hoe de auto er nu bij staat. Alsook de foto's van hoe hij er uitzag toen ik hem gekocht had, de eerste rust repairs, de tussenperiode en ik zal alvast een foto of 2 toevoegen van hoe hij er nu uitziet als voorproevertje.
De volgende dagen zal ik nog berichten posten van verschillende werken van hoe de auto tot stand is gekomen hoe hij er nu bij staat. Anders zal het wat onoverzichtelijk worden vrees ik.
Exterieur:
- M pakket
- GT wing
- M stootlijsten met clubsport emblemen
- Motec mcr3 hypermesh 17" et 30
- Nankang AR1 235/40
- M3 spiegels
- Zwarte nieren
- Smoked knipperlichten
- Lug/studs
- Nieuwe voorruit
Onderstel:
- KW clubsports
- H&R stabilisator voor/achter
- PMC motorsport aluminium camber armen
- OEM 188mm LSD met 3,15 verhouding en vernieuwde platen
- X-brace DS works
- Veerpootbrug DS works
- Voorste en achterste subframe, achterste draagarm en voorste veerpoten verstevigd
- Motor en versnellingsbak steunen van Driftshop (aluminium met 90dh polyurethaan)
- Voorkant ook volledig nieuw: nieuwe draagarmen, stuurstangen,..
- Revshift polyurethaan voor en achterkant draagarmen, differentieel, en subframe
- Voor de rest overal nieuwe rubbers en lagers
- Alles ook een fris likje verf geven van het onderstel
Remmen:
- Voorkant ATE powerdiscs
- Achterkant gegroefde brembo schijven
- Ferodo DS2500 remblokken
- Stalen remleidingen
- Remklauwen zijn nieuw maar nog wel origineel 2.5
- Remkoeling ST-trackparts
Motor:
- Clinderkop van 2.8
- Vanos gereviseerd
- Alle pakkingen vervangen
- Kleppen geslepen
- Nieuwe klepseals
- Benzineleidingen rond de blok vervangen
- Nieuwe kettinggeleiders/spanners
- Nieuwe poulies en riem
- Blok/kleppendeksel zwart gespoten
- Volledig koelsysteem vernieuwd
- Radiator van Z3M S54
- Spruitstuk schmiedmann
- Middendemper delete
- Einddemper van Eisenmann
Interieur:
- AST geschroefde rolkooi
- Coolerworkx shortshifter met zelfgemaakte DSSR en ST-trackparts afdekplaatje
- Sparco rev kuipstoelen
- Sparco 6 puntsgordels
- Zelfgemaakte voetplaaten
- Clubsport instaplijsten
- Clutch stop kit ST-trackparts
- Olie temperatuur/druk watertemperatuur vdo meters met ST-trackparts houder
- Sportstuurtje dat aan vervanging toe is
- Binnenkant volledige opgeschuurd, de OEM adichtkit vlak gemaakt en terug proper gekit en mat zwart gespoten
- Hoedenplank, dakhemel en lijsten opnieuw bekleed in Alcantara. Eerst in antraciet maar dat vond ik maar niks dus opnieuw gedaan in zwart.
- Bekabeling is met stoffe tape afgewerkt
Attachments
-
received_519019819677095.jpeg115.3 KB · Views: 22
-
IMG_20200429_153328.jpg1.1 MB · Views: 17
-
IMG_20200429_153318.jpg1.1 MB · Views: 12
-
IMG_20200330_182650.jpg653.9 KB · Views: 10
-
Screenshot_20200820-180451.jpg1.8 MB · Views: 10
-
IMG_20200406_165742.jpg959.8 KB · Views: 10
-
IMG_20200506_023901.jpg720 KB · Views: 10
-
IMG_20200524_134719.jpg1.1 MB · Views: 10
-
IMG_20200527_134733.jpg992.3 KB · Views: 11
-
Screenshot_20200509-150909.jpg1.3 MB · Views: 11
-
received_3006637932785735.jpeg245.7 KB · Views: 11
-
IMG_20200506_234235.jpg656.5 KB · Views: 13
-
Screenshot_20210125-120830.jpg3.1 MB · Views: 18
-
received_448378850422912.jpeg230.3 KB · Views: 19
-
IMG_20200429_153310.jpg1.5 MB · Views: 14
-
received_730212651085599.jpeg191.5 KB · Views: 12
-
received_173956643902038.jpeg1.1 MB · Views: 14
-
received_842527259912342.jpeg551.7 KB · Views: 13
-
received_993553861038006.jpeg1.1 MB · Views: 11
-
received_185941826053345.jpeg1.2 MB · Views: 11
-
received_186137355942193.jpeg1 MB · Views: 11
-
received_191588578743598.jpeg1.1 MB · Views: 11
-
received_190070998911347.jpeg1 MB · Views: 10
-
received_660678494690571.jpeg598.8 KB · Views: 9
-
Snapchat-594432039.jpg450.7 KB · Views: 10
-
IMG_20200425_201038.jpg848.8 KB · Views: 10
-
IMG_20200420_160848.jpg1.1 MB · Views: 10
-
IMG_20200429_162111.jpg1.4 MB · Views: 9
-
Snapchat-1565248972.jpg428.1 KB · Views: 10
-
received_131915221405213.jpeg1 MB · Views: 18