• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Coach

Active member
Mijn eerste E36 cabrio was een 325i automaat die later omgebouwd was tot 328i automaat met een M50 inlaat. Helaas kreeg ik bij die auto de koeling niet onder controle en ik heb 'm toen ingeruild tegen een E46 320i cabrio om op vakantie te gaan. Die E46 was echt een heerlijke auto, maar de E36 cabrio bleef toch lokken. Na een tussenstap met een 318i heb ik eind vorig jaar (geloof ik) een andere 318i gekocht in precies dezelfde kleur maar met airco en sportinterieur. Aangezien we jaarlijks naar Spanje rijden met de cabrio is airco echt een vereiste.
E36 318i cabrio 1994
Het interieur bij aanschaf
E36 318i cabrio 1994

En het interieur na wat geknutsel
Untitled
Woodline vind ik echt prachtig.

Nog een paar 'upgrades'
Subtiel spoilertje
kofferbak lip

Voorzijde verlaagd en skirts geplaatst
Verlaagd en skirts

Verder zijn de meeste zaken die ik gedaan heb vooral in het interieur. Het complete dashboard is zo'n beetje vervangen, aangezien er veel in geknutseld was en er dus veel kapot was. De complete verlichting werkt ook weer en het analoge klokje is vervangen door een ATA-boordcomputer
E36 318i
ATA
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Rijden met een e36 cabrio is zalig. Dit is voor mij de mooiste bmw cabrio als alle ramen naar beneden zijn en het windnet en subtiel verlaagd.


Met een mooi hardtopje erbij . Dat kan niet beter ! 😁
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Knappe cabrio met die hout accenten in het interieur.
Ik vermoed dat dat de buitenkleur boston groen is en hier ben ik ook wel fan van. (y)
 

Coach

Active member
APK 2022
Die is ook weer binnen. We hebben wel wat achterstallig onderhoud weg moeten laten werken. De airco laten vullen, KVS temperatuur sensor vervangen, handrem los maken, banden vervangen.
 

Coach

Active member
Zonder zorgen op de baan 😎
Tja, als het goed is weet je zelf ook in welke conditie je E36 is en waar de zorgpuntjes zitten. Heb ik veel zorgpuntjes dan ga ik sowieso niet meer de baan op voordat het gemaakt is. Bij de apk komen er vaak dingen uit. waarvan je zelf nog niks gemerkt hebt, zoals een lek stuurhuis of een kapotte aandrijfhoes. Of dat het ene knipperlichtje meer oranje is dan het andere.... afkeur!
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Tja, als het goed is weet je zelf ook in welke conditie je E36 is en waar de zorgpuntjes zitten. Heb ik veel zorgpuntjes dan ga ik sowieso niet meer de baan op voordat het gemaakt is. Bij de apk komen er vaak dingen uit. waarvan je zelf nog niks gemerkt hebt, zoals een lek stuurhuis of een kapotte aandrijfhoes. Of dat het ene knipperlichtje meer oranje is dan het andere.... afkeur!
Heb al gemerkt dat in NL de keuring veel beter is dan in BE. Bij ons heb je geluk of pech met diegene die hem keurt. Soms ben je er door met een groot gebrek dat je achteraf maar ziet en soms keuren ze u af voor de meest onnozele dingen. In BE is de keuring dan ook van de overheid...
 

Coach

Active member
In Belgie zijn de keuringen inderdaad soms nauwelijks te volgen. Het moet gaat om een veiligheidskeuring, maar - zo lees ik vaak - ze keuren meer om het keuren. Het is blijkbaar ook totaal onvoorspelbaar en afhankelijk van (het humeur van) de keurmeester. De keuring in NL is overigens ook verplicht vanuit de overheid (RDW), maar wordt wel gedaan door prive bedrijven.
 

Coach

Active member
328i vs 318i
En ze zijn beiden weer voor een jaar goedgekeurd. Bij de cabrio heb ik gelijk het een en ander laten vervangen. De KVS sensoren en startmotor, bijvoorbeeld. Motortemperatuur was maar af en toe af te lezen en op willekeurige momenten sloeg de startmotor over.
Temperatuurmeter werkt weer
Sensor oud
 
Last edited:

Coach

Active member
Woodline compleet maken.
Zo was het
Zwart

Halverwege
Woodline

Eindresultaat
Woodline
Woodline
Sommige vinden het afschuwelijk en gedateerd. Op zich begrijpelijk, zeker bij de jongere E36 chauffeurs. Ik hou er van. Dus wil je van het hout af en een 'normale' zwarte tunnelbak: ik heb er nu een over en ik zoek nog woodline voor in mijn touring.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Nu nog houten handgrepen aan de deurpanelen . Vroeger moest niemand hout hebben en nu willen ze het allemaal en is 2dehands heel duur 😅. Zelfs degene die gescheurd zijn.
 

Coach

Active member
Nu nog houten handgrepen aan de deurpanelen . Vroeger moest niemand hout hebben en nu willen ze het allemaal en is 2dehands heel duur 😅. Zelfs degene die gescheurd zijn.
Daarom haal ik bij verkoop alles er altijd uit. Als je het nu zoekt zijn ze duurder dan goud.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Idd ik was vroeger ook nooit fan van de woodline uitvoeringen maar hoe meer ik het nu zie hoe beter ik het kan smaken. (y)
Zelf zou ik het wel nog niet plaatsen, enkel een houten stuur vind ik ook nog wel ferm.
 

Coach

Active member
Die originele houten sturen zijn niet meer te vinden. Ineens vinden E36 en E34 bezitters het ook mooi. Ik heb ze toen voor € 50,= per stuk gekocht omdat iedereen er vanaf wilde. Nu mag je € 800,= betalen. Aftermarket sturen zijn er genoeg, maar de echte originele kom je eigenlijk niet meer tegen. En ik ga er trouwens ook geen € 800,= voor betalen. Belachelijke prijzen. Sowieso wordt er nu veel te veel gevraagd voor alles wat E36 is. Complete auto's of onderdelen; alles lijkt ineens van goud te zijn.
 
Top