• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Avus 3.0

Active member
Staff member
Super dat hij terug is. Als je centen uitgeeft en je ziet het niet meteen dan is het altijd moeilijker om de investeringen te doen. Velen besteden centen om de buitenkanten op te smukken want daar hebben ze direct resultaat van en onderling rijden rijden ze dan eigenlijk met een verwaarloosde wagen waar dan nog regelmatig kosten aan komen of met in panne staan. En dan doen ze de wagen weg omdat hij teveel geld kost bovenop de "tuning"

Het geeft toch altijd een goed gevoel om te weten dat de wagen ook technisch in orde staat en al rijdend zal het al zeker merken.

Veel plezier met de prachtige cabrio. (y)
 

Coach

Active member
Na heel veel ritten, open en gesloten, is het grootste voordeel van deze auto duidelijk: hij rijdt super zuinig! Voor € 50,= maak ik één ritje met de X5; voor datzelfde geld rij ik een hele week met deze machtige 4-cilinder. Dat is nog eens leuk toeren. Alleen krijgt mijn tellerbak nu af en toe kuren. Onder het rijden vallen de snelheids- en verbruiksmeter ineens weg. Dat heb ik al eerder gehad met een 4 cilinder en het is nog steeds onduidelijk of dat door de tellerbak zelf komt of door de aansturing daar naar toe. Vreemd kwaaltje.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Klopt wat je zegt. Ik was vroeger ook niet echt fan van het e36 model maar ik vind ze ook steeds mooier en mooier worden met de jaren.
En dat ze dan nog eens goed rijden is dan nog eens goed meegenomen ook. (y)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
@E92_jef heeft misschien wel tellers op stock of weet misschien wel wat het probleem kan zijn?


E36 is echt wel zuinig . Of het nu een 4 cillinder is of 6 cillinder.
 

Coach

Active member
Ik rij nu ook in E90 en E53 en dat is fantastisch, maar wat een ellende allemaal met die electronica. Daar heb je bij een E30, E34 en E36 allemaal geen last van.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Het rijdt allemaal fijn op hun eigen manier. Voor nieuwere autos is het niet slecht dat je een diagnose toesten thuis hebt om fouten te lezen. Dat kan soms wel van pas komen .
 

Coach

Active member
E36 meeting 2022
Tja, de vakanties zijn weer voorbij en we zijn weer terug in de oude waan van de dag. Nauwelijks meer tijd om leuke ritjes te maken, dus ik ga de cabrio maar weer stallen. Goed excuus ook om mijn E30 Touring weer eens van stal te halen. Volgend jaar wil ik nog twee dingen laten doen aan de cabrio: het linker spatbord en de softtop vervangen. De halve restautratie die is uitgevoerd heeft wel z'n vruchten afgeworpen: zonder enige op- of aanmerking door de APK. Alsof het een nieuwe auto is.
Ben wel een beetje aan het overwegen om te kijken of ik deze cabrio kan 'omruilen' voor een Z3 (ook een E36, tenslotte), omdat ik die erg mooi vind en ze nu nog redelijk betaalbaar zijn. De 4 cilinders, althans. Alleen ben ik bang dat ik achteraf weer spijt ga krijgen als ik 'm echt verkoop. Dus een half jaar in de stalling geeft me de tijd om er eerst eens goed over na te denken.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ik zou als ik van u was de E36 gewoon bijhouden, je hebt deze nu net mechanisch in orde gezet. De kans is groot dat je een Z3 koopt dat er weer een hoop werk aan is.
De Z3 zal miss iets sportiever rijden maar ik vind de E36 cabrio toch ook fijn om mee t cruisen...
 

Coach

Active member
Ik zou als ik van u was de E36 gewoon bijhouden, je hebt deze nu net mechanisch in orde gezet. De kans is groot dat je een Z3 koopt dat er weer een hoop werk aan is.
De Z3 zal miss iets sportiever rijden maar ik vind de E36 cabrio toch ook fijn om mee t cruisen...
Misschien is dat ook een betere optie. Had er al bijna één te pakken voor € 1.750,= met werk, maar ik was net te laat. Dat werk wat er aan is/was zie ik niet tegenop; eigenlijk is dat het leukste van heel de BMW hobby. Naast het rijden, uiteraard.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Misschien is dat ook een betere optie. Had er al bijna één te pakken voor € 1.750,= met werk, maar ik was net te laat. Dat werk wat er aan is/was zie ik niet tegenop; eigenlijk is dat het leukste van heel de BMW hobby. Naast het rijden, uiteraard.
Voor 1750 euro , dat vind je in België amper. Dan weet je dat er nog kosten aankomen. Hier beginnen de betere tegen 5000 euro schat ik .


Ik zou de e36 ook houden . Hoe graag ik de Z3 ook wel eens in mijn bezit gehad zou hebben, maar een e36 heeft volgens mij meer rijcomfort ...
 

Coach

Active member
Spatbord vervangen
Nieuwe APK
Hij is er nog hoor. Heb 'm kort te koop gezet, maar gelukkig niet kunnen verkopen. Na een paar ritjes kreeg ik alweer spijt en ben ik verder gegaan met opknappen. Het spatbord links en de voorruit zijn vervangen, de airco werkt weer en hij heeft - zonder op- of aanmerkingen - een nieuwe APK. Ben blij dat ik 'm toch gehouden heb.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Als het zonnetje schijnt en het dak open kan, dan is het altijd gezellig vertoeven in een E36 cabrio.
De E36 cabrio is de ideale youngtimer...
 

Coach

Active member
De hardtop zit er weer op en hij staat al weer twee maanden in de stalling. Ik overweeg - nog steeds - om 'm een beetje te pimpen met M-spul, maar ik weet niet zeker of ie daar mooier door wordt. Hij oogt dan wat sportiever wat een jonger publiek waarschijnlijk wel aanspreekt. Beetje probleem met mijn huidige auto's: eigenlijk zijn ze - op wat spuitwerk - wel af, dus dan valt er nog weinig aan te rommelen. En alleen rondjes rijden is ook zo saai. Misschien toch maar weer een 'project' zoeken.
 

Black Pearl

Member
De hardtop zit er weer op en hij staat al weer twee maanden in de stalling. Ik overweeg - nog steeds - om 'm een beetje te pimpen met M-spul, maar ik weet niet zeker of ie daar mooier door wordt. Hij oogt dan wat sportiever wat een jonger publiek waarschijnlijk wel aanspreekt. Beetje probleem met mijn huidige auto's: eigenlijk zijn ze - op wat spuitwerk - wel af, dus dan valt er nog weinig aan te rommelen. En alleen rondjes rijden is ook zo saai. Misschien toch maar weer een 'project' zoeken.
Ha die Patrick,

Lekker zo laten, ik zou er géén M pakket opzetten.
Bovendien zijn ze origineel in goede en nette staat behoorlijk aan de prijs afgezien van het bijkomende spuitwerk.
 

Jazz

Active member
Idd zo laten
Iedereen doet altijd al een m pakket
Dit zie je bijna nooit meer
Tijd voor een nieuw project 👀
 
Top