Djnme100
New member
E36 - 1996 - 318i - Dunkelblau
Eindelijk is tijd gevonden om dit te posten, mijn 318i cabrio aangekocht in 2010 van een dame
die een goede kennis van de familie was maar in 2008 door darmkanker was gestorven. Na 2jaar
in de garage te staan heb ik aan haar man een aanbod gedaan om deze over te kopen en weer in
rijdende staat te brengen.
In 2020 heb ik dan maar besloten om van deze 90's patser/johnnybak weer om te bouwen naar zijn
oem(+) staat.
Code / Type E36 (C) / BH31
Chassis Convertible (2 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine M43 (1.80 l / 85 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission Manual
Color Dunkel-blau (263)
Upholstery Leder Montana/soft/blau-violett (P8MA)
Manufacturer BMW AG / Regensburg, Germany
Mileage 185.690km
Production Date 22-02-1996
Options
243 Airbag For Front Passenger
287 Lt/aly Wheels Star Spoke 64
302 Alarm System
314 Door mirror, driver lock, Windscreen Washer Nozzles Heated
337 Sport Package
380 Hardtop Preparation
391 Softtop Dark Blue
398 Softtop Operation, Electromech. Semiautom
423 Velour Floor Mats
473 Armrest, Front
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
520 Foglights
556 Exterior Temperature Display
687 Radio Preparation
690 Cassette Holder
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
806 3rd Stop Light
811 Belgium Version
877 Deletion Cross-over Operation
982 Color-keyed Hard Top
Hartge Sports Exhaust
Achteraf toegevoegd
554 18-button MID (OBC V)
710 Multifunction Steering Wheel
Chrome Tacho Rings
Chrome handbrake button
Chrome Window Button Surround
//M Pedals Manual
Clear LED 3rd Brake Light
//M Velour Floor Mats
Bright Blue Intrument Cluster Lighting
Een week na de aankoop
2 weken later werd heel de voorkant er af gereden door een dronken chauffeur op de parking , en aangezien angel eyes en reproductie m-bumpers / spiegels niet alleen sportiever waren maar ook een pak goedkoper werden deze gebruikt om ervoor te zorgen dat de premie van de verzekering de kosten dekte.. -> Johnnybak 1.0
Foto met Hardtop en aftermarket uitlaat aangezien het homologatie attest van de Hartige sportuitlaat niet bij de aankoop van de wagen aanwezig was... dus elk jaar... je kent het wel. En weer originele zijspiegels geplaatst.
Interieur na eerst colour lock behandeling.
2020 tijd voor een "groot" onderhoud
Nu we die er toch vanonder hebben ineens koppeling eens vervangen.
En proper maken + spuiten met hittebestendige verf. Transmissie olie, aflaatdop, throwout bearing etc.. vervangen.
Hetzelfde voor de carterpan, olie vervangen, aflaatdop, etc...
Kleppendeksel, op polieren dan spuiten met crincle spray, foto van net voor het bakken.
vervangen riemen, pulley's, waterpomp, filters, oppoetsen allemotor onderdelen + vijsjes/schroefjes.
vervangen parafaanplaat.
draag armen en rubbers, remschijven, remblokken etc.. (geen foto's meer van vrees ik)
Originele Bosch koplampen zijn terug met nu smoked pinkers en mistlichten.
Na al dat fraais nu iets waar de puristen zich aan dood ergeren. Ombouw amber leds naar bright blue.
Reden: behalve dat ik de blauwe kleur aangenamer vindt waren de amber leds in de formaten en lichtsterke (minstens 10x feller dan origineel)
op dat moment niet beschikbaar. Deze paste ook het beste bij mij custom tacho platen. Extra puntje voor de liefhebbers ik heb de originele schakelaars/tellerplaten met amberverlichting + een extra 18-knops obc nog allemaal liggen indien deze ooit verkocht word en ze de originele terug willen, of als ik hier ooit zin in heb.
Zoals de opmerkzame kijker al gezien heeft is de temperatuur regeling nog steeds met amber backlight, daarom moet ik in de toekomst nog een digitale airco installeren (niet de enige reden ma kom ;-)).
Een tijd geleden is ook de plastic achteruit komen te gaan, ik hoop dit dan ook snel nog te vervangen.
Zo alvast een kleine voorstelling van mijn bescheiden 318i, ik hoop hier in de toekomst wat stijlvollere foto's aan toe te voegen als ik voldoende tijd en de juiste fotograaf bijeen kan krijgen.
Eindelijk is tijd gevonden om dit te posten, mijn 318i cabrio aangekocht in 2010 van een dame
die een goede kennis van de familie was maar in 2008 door darmkanker was gestorven. Na 2jaar
in de garage te staan heb ik aan haar man een aanbod gedaan om deze over te kopen en weer in
rijdende staat te brengen.
In 2020 heb ik dan maar besloten om van deze 90's patser/johnnybak weer om te bouwen naar zijn
oem(+) staat.
Code / Type E36 (C) / BH31
Chassis Convertible (2 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine M43 (1.80 l / 85 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission Manual
Color Dunkel-blau (263)
Upholstery Leder Montana/soft/blau-violett (P8MA)
Manufacturer BMW AG / Regensburg, Germany
Mileage 185.690km
Production Date 22-02-1996
Options
243 Airbag For Front Passenger
287 Lt/aly Wheels Star Spoke 64
302 Alarm System
314 Door mirror, driver lock, Windscreen Washer Nozzles Heated
337 Sport Package
380 Hardtop Preparation
391 Softtop Dark Blue
398 Softtop Operation, Electromech. Semiautom
423 Velour Floor Mats
473 Armrest, Front
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
520 Foglights
556 Exterior Temperature Display
687 Radio Preparation
690 Cassette Holder
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
806 3rd Stop Light
811 Belgium Version
877 Deletion Cross-over Operation
982 Color-keyed Hard Top
Hartge Sports Exhaust
Achteraf toegevoegd
554 18-button MID (OBC V)
710 Multifunction Steering Wheel
Chrome Tacho Rings
Chrome handbrake button
Chrome Window Button Surround
//M Pedals Manual
Clear LED 3rd Brake Light
//M Velour Floor Mats
Bright Blue Intrument Cluster Lighting
Een week na de aankoop
2 weken later werd heel de voorkant er af gereden door een dronken chauffeur op de parking , en aangezien angel eyes en reproductie m-bumpers / spiegels niet alleen sportiever waren maar ook een pak goedkoper werden deze gebruikt om ervoor te zorgen dat de premie van de verzekering de kosten dekte.. -> Johnnybak 1.0
Foto met Hardtop en aftermarket uitlaat aangezien het homologatie attest van de Hartige sportuitlaat niet bij de aankoop van de wagen aanwezig was... dus elk jaar... je kent het wel. En weer originele zijspiegels geplaatst.
Interieur na eerst colour lock behandeling.
2020 tijd voor een "groot" onderhoud
Nu we die er toch vanonder hebben ineens koppeling eens vervangen.
En proper maken + spuiten met hittebestendige verf. Transmissie olie, aflaatdop, throwout bearing etc.. vervangen.
Hetzelfde voor de carterpan, olie vervangen, aflaatdop, etc...
Kleppendeksel, op polieren dan spuiten met crincle spray, foto van net voor het bakken.
vervangen riemen, pulley's, waterpomp, filters, oppoetsen allemotor onderdelen + vijsjes/schroefjes.
vervangen parafaanplaat.
draag armen en rubbers, remschijven, remblokken etc.. (geen foto's meer van vrees ik)
Originele Bosch koplampen zijn terug met nu smoked pinkers en mistlichten.
Na al dat fraais nu iets waar de puristen zich aan dood ergeren. Ombouw amber leds naar bright blue.
Reden: behalve dat ik de blauwe kleur aangenamer vindt waren de amber leds in de formaten en lichtsterke (minstens 10x feller dan origineel)
op dat moment niet beschikbaar. Deze paste ook het beste bij mij custom tacho platen. Extra puntje voor de liefhebbers ik heb de originele schakelaars/tellerplaten met amberverlichting + een extra 18-knops obc nog allemaal liggen indien deze ooit verkocht word en ze de originele terug willen, of als ik hier ooit zin in heb.
Zoals de opmerkzame kijker al gezien heeft is de temperatuur regeling nog steeds met amber backlight, daarom moet ik in de toekomst nog een digitale airco installeren (niet de enige reden ma kom ;-)).
Een tijd geleden is ook de plastic achteruit komen te gaan, ik hoop dit dan ook snel nog te vervangen.
Zo alvast een kleine voorstelling van mijn bescheiden 318i, ik hoop hier in de toekomst wat stijlvollere foto's aan toe te voegen als ik voldoende tijd en de juiste fotograaf bijeen kan krijgen.
Last edited: