Hallo iedereen,
Weeral een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb he, een schande....
.
Sinds ik in September naar de keuring ben geweest, en de Bilstein's heb gewisseld met de originele, heb ik nog steeds geen tijd gehad om de verlaging terug te plaatsen....prioriteiten.
Nu zat ik al langer met het idee om zelf eens een "amateur" polijstmachien'tje aan te kopen...
Beetje lezen, beetje youtube filmpjes zien, nog wat lezen en dan maar beslissen.
De machine in kwestie is een zeer budgetvriendelijke excentrische Vonroc geworden.
Ik zag eerst machine's van een paar 100den euro's maar daar heb ik voorlopig nog echt geen zin in.
Wat betreft de polijstpasta's kwam ik uit op de Menzerna dingen, blijkbaar goei spul.
Ondertussen heb ik de motorkap van de coupe eens onderhanden genomen, die is "ooit" herspoten geweest en daar zaten echt nog wel een paar doffe plekken/nevel en krassen in.
Het zal ongetwijfeld nog vele beter kunnen maar voor mijn allereerste keer ben ik zeer tevreden over het resultaat.
Doffe plekkken/nevel zijn verdwenen, krassen nog niet 100% maar wel degelijk een groot verschil met hoe het was.
Hier is de Menzerna set, ik heb voor de 3delige gekozen. Ze hebben ook een 4 delige en die is dan met nr4 de wax finish.
Op zulke foto's is het natuurlijk altijd moeilijk om het resultaat te zien (en mijn smartphone is ook niet meer van de jongste).
Tijdens het polieren al wel 1 pad kapot gedraaid, ik herhaal het...1ste keer he.
Volgens wat ik lees online; teveel druk gezet kan de oorzaak zijn (maar naar mijn mening zet ik helemaal niet teveel druk), teveel pasta op de pad (maar ik probeer me aan de regel van de "3 erwten" te houden).
Toekomst zal het uitwijzen zeker?
Wel een serieus vermoeiende job, heel de auto zal nog niet voor direct zijn, de motorkap stoorde me het meest dus daarom die als 1ste.
Ben alvast tevreden, de vriendin een beetje minder omdat dat machien blijkbaar veel lawaai maakt, haha.
En nog 1 speciaal voor Steven....ze hangen erop...