E36 - 1997 - 320i - Madeirazwart violet

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

E36Jokke

Member
Een fotoke met vooraan de Bilstein/Eibach combinatie er al onder.
Een bescheiden verlaging van 4cm.
Onderste foto is hoe hij origineel stond, echt wel hoog. IMG_20220602_214544.jpg
Screenshot_20220602_220544_com.android.gallery3d.jpg
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Staat perfect zo van hoogte met de style 24 velgen. Oem look maar dan iets sportiever. (y)

Kom deze de 26e maar eens showen op onze E36 meeting. 😉
 

E36Jokke

Member
Voilà de Bilstein b12 zit eronder. Bolt goed, wel vrij hard op slechte wegen maar goede wegen lekker strak.
Ben wel treveden van de looks :)
IMG_20220603_141816.jpgIMG_20220603_141619.jpg
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Prachtig, de looks en wegligging zijn er zeker op vooruit gegaan.
De ophanging gaat idd iets harder zijn maar dat went wel, zeker dat je uw bochten wat strakker kan nemen nu. 😜
 

E36Jokke

Member
Hallo iedereen, hieronder nog een foto'tje van overlaatst op een meeting ze.
Screenshot_20220824_124013_com.facebook.katana_edit_550382143161330.jpg
Nu met dat warm weer van de laatste periode heeft mijn dakhemel wel zwaar afgezien denk ik.
Hij was al een klein beetje los vooraan maar nu begint hij toch op bijna 2/3de lis te komen.
Zou er toch eens werk van moeten maken om hem ergens te kunnen laten herbekleden, probleem is de beige kleur.
Zwart en grijs heb ik al gevonden.... Beige...
Voorlopig hangt hij vast met kopspeldjes....🙈
IMG_20220827_090000.jpg
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Precies een sterrenhemel nu . Je had er beter ledjes in gedaan . 😅

Elke bekleder kan die in gewenste kleur doen . Dus dat is opzich geen probleem . Misschien zelfs nog te bestellen in die kleur ? De meeste e36ers hadden niet die kleur en daarom misschien nog voorradig bij de dealer... de meeste hebben wit of zwart/grijs



Binnen 2 jaar eens een duosthoot doen met de cabrio 🤣
 

E36Jokke

Member
Hallo iedereen,
Weeral een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb he, een schande.... :poop:.

Sinds ik in September naar de keuring ben geweest, en de Bilstein's heb gewisseld met de originele, heb ik nog steeds geen tijd gehad om de verlaging terug te plaatsen....prioriteiten.

Nu zat ik al langer met het idee om zelf eens een "amateur" polijstmachien'tje aan te kopen...
Beetje lezen, beetje youtube filmpjes zien, nog wat lezen en dan maar beslissen.
De machine in kwestie is een zeer budgetvriendelijke excentrische Vonroc geworden.
Ik zag eerst machine's van een paar 100den euro's maar daar heb ik voorlopig nog echt geen zin in.

Wat betreft de polijstpasta's kwam ik uit op de Menzerna dingen, blijkbaar goei spul.

Ondertussen heb ik de motorkap van de coupe eens onderhanden genomen, die is "ooit" herspoten geweest en daar zaten echt nog wel een paar doffe plekken/nevel en krassen in.
Het zal ongetwijfeld nog vele beter kunnen maar voor mijn allereerste keer ben ik zeer tevreden over het resultaat.
Doffe plekkken/nevel zijn verdwenen, krassen nog niet 100% maar wel degelijk een groot verschil met hoe het was.

Hier is de Menzerna set, ik heb voor de 3delige gekozen. Ze hebben ook een 4 delige en die is dan met nr4 de wax finish.IMG_20221110_142155.jpg
Op zulke foto's is het natuurlijk altijd moeilijk om het resultaat te zien (en mijn smartphone is ook niet meer van de jongste).IMG_20221110_141749.jpg
IMG_20221110_141716.jpg

Tijdens het polieren al wel 1 pad kapot gedraaid, ik herhaal het...1ste keer he.
Volgens wat ik lees online; teveel druk gezet kan de oorzaak zijn (maar naar mijn mening zet ik helemaal niet teveel druk), teveel pasta op de pad (maar ik probeer me aan de regel van de "3 erwten" te houden).
Toekomst zal het uitwijzen zeker?
Wel een serieus vermoeiende job, heel de auto zal nog niet voor direct zijn, de motorkap stoorde me het meest dus daarom die als 1ste.
Ben alvast tevreden, de vriendin een beetje minder omdat dat machien blijkbaar veel lawaai maakt, haha.

En nog 1 speciaal voor Steven....ze hangen erop...
IMG_20221030_154748.jpg
 
Last edited:

Avus 3.0

Active member
Staff member
Top dat je al een deel van de wagen zelf gepolierd hebt, ikzelf heb hier het geduld niet voor en heb mijn wagen dus enkele jaren geleden eens laten polieren. Ben echt blij dat ik dat toen heb laten doen want die shine dat er nu opzit is echt bangelijk. Ook de wagen poetsen gaat veel gemakkelijke nu hij zo zacht aanvoelt als een babyprotje.

Succes nog om de andere delen van de wagen te polieren, hoe meer je het doet hoe gemakkelijke het zal gaan waarschijnlijk...
 

E36Jokke

Member
Dank u,
Ja het apparaat is slechts een beperkt deel van het resultaat, oefening baart kunst.

Wel heb ik al ondervonden dat het een beetje een miskoop is geweest (typisch ikke), met al het zoek en leeswerk kwam ik uit op het carclean forum.
Daar staat o.a letterlijk "koop geen Vonroc", oeps.

Oke hij trilt, daar het mijn 1ste toestel is heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Blijkbaar zou hij toch wel best overdreven trillen.
En de pad en de uitslag zou te groot zijn voor auto's met veel kantjes en hoekjes (150mm en 21mm uitslag).
Toen ik het bochtje naar de koplampen toe aan het doen was vloog de 1ste keer de pad eraf, ik schrok me rot natuurlijk.
Als je dan pech hebt draai je met de steunplaat los op het metaal, dan heeft polieren geen zin meer.
Ook de bijgeleverde pads zouden van minderwaardige kwaliteit zijn, ik lees op dat forum van mensen die meerdere wagens met 1 pad doen, ik heb nu al 2 kapotte van 1x motorkap.

Het stomme is dat ik voor een goei 100euro meer een Dap evo of Monello dla 1000 had, beide 125mm en 8mm uitslag. Beide gewoon zeer goede machine's die op dat carclean forum worden aangeprezen ook.
Weer zo een typisch verhaal van goedkoop/duurkoop.

Ook heb ik een mail gestuurd naar Vonroc omdat ik de indruk heb dat het toerental niet veranderd, zou dat ook een reden kunnen zijn van de kapotte pad's?
Wanneer ik op youtube filmpjes bekijk dan draait die daar in stand 1 duidelijk traag, wanneer ik mijn toestel in eender welke stand zet merk ik eigenlijk geen verschil?
Benieuwd hoe Vonroc hierop gaat reageren , terugsturen en heel de bazaar heb ik niet echt zin in, dan word het korte pijn en ineens zo een Dap of Monello met kwaliteit's pads (buff&shine).
Straks ben ik al meer kwijt dan dat ik het ergens liet doen , achja.
Misschien moet ik eens goed oefenen op de vriendin haar auto voor ik de E36 helemaal onder handen neem.
.
 

E36Jokke

Member
Vrije dag vandaag en de mensen van Vonroc vroegen om een filmpje te maken ivm het toerental.
Of ik ben zot of dat toerental veranderd dus niks.
Enfin, ineens de kofferklep dan maar eens snel behandelen.
Snel omdat het vertrouwen in de machine een beetje zoek is, toch geef het nog steeds resultaat hoor.
Moest ik met andere toerentallen kunnen werken, het zou meer resultaat geven denk ik.

Fototjes voor ;
Krasjes.jpg
krasjes 2.jpg

En enkele foto's na;
Kort erover.jpg
Minder krasjes.jpg
Kort erover 1.jpg

Ja ik weet dat ik eens een vers koffer embleem moet aanschaffen :).
Dit is dus door er kort over te gaan, linker en rechterzijde (BMW embleem in het midden) allebei 1x met cutting pasta en pad, 1x polishing pasta en pad en 1x finish pasta/pad.
Nog geen wax.
Koffer is dus al lastig met zo een 150mm (en rare machine, lol).
 

E36Jokke

Member
Nog een update ivm het Vonroc verhaal.
Mijn apparaat was dus wel degelijk stuk, draaide constant op max toerental.
Niet moeilijk dat ik al 3 pads heb kapot gedraaid en dat de polierpasta naar overal vloog.

Maar nu komt het... Ik heb dan een nieuwe Vonroc gekregen, de volgende dag was hij er al.

Allee ja...nieuw....
Duidelijk een "retourke".
Kzag het al aan de rubber die verkeerd zat, schade aan handsteun maar vooral..AS ZAT ER SCHEEF IN!!!

Allee aangezien ik nu toch 2 kapotte apparaten had, heb ik ze beide gedemonteerd. Goede kop van die met kapotte toerentalschakelaar op die met de goede schakelaar gezet en hopsa. Van 2 kapotte terug 1 goede.

Wel een beetje erg dat je als klant die een nieuw product koopt dit zo moet doen.
Moedigt met enkel maar meer aan om in nabije toekomst een beter apparaat te kopen.
Man man man
 
Top