Nu met betere intro .
Hallo Johan hier, best al een tijdje E36 rijder.
Nu is mijn nickname E36Jokke, maar vroeger was dat Beemer036.
Mijn 1ste was een laguna groene 318 sedan, incl een hoop polyester, haha. Bijna 20 jaar geleden.
Mijn 2de was meer bekend, dat was mijn zilvere 318is coupe.
Volledig M3 kitje, incl vader stoelen, gepolierde Wiechers rolbeugel en 3delige OZ Futura wielen.
Jaren veel plezier mee gehad en samen met onze bende naar vele treffens geweest in binnen- en buitenland.
Helaas na een ongeval was hij pertotal.
Nog dezelfde week heb ik toen terug een E36 coupe gekocht en deze keer eindelijk een 320i omdat ik al lang een 6cylinder wou rijden.
Met die wagen heb ik eigenlijk nooit gekke dingen gedaan, M bumpertje erop en M stootlijsten.
Van mijn zilvere had ik toen het M3 stuur bijgehouden en dat er ook ingezet.
Dat was ook mijn 1ste met een beige leder interieur en sindsdien ben ik daar wat aan verslaafd geworden....
Hier heb ik 7 jaar meegereden, gekocht met 99.000km en verkocht met 154.000km.
Achteraf gezien grootste fout van mijn leven tot nu toe.
Ik had daar eigenlijk recent veel aan in orde gezet; revisie voorste remklauwen, nieuw stuurhuis, nieuwe achterste remleidingen, verse michelin bandjes enz enz enz.
Waarom verkocht ik die... Omdat ik al lang in mijn hoofd zat met een E39, pas op ik vind het nog steeds knappe wagens maar ik heb er verdomme op aan het vloeken geweest...
Mijn E39 520i
Uiteindelijk heeft die meer in de garage gestaan dan dat ik daarmee gereden heb, pffff.
Gekocht met het idee van "ik ken de e36 goed, de e39 zal dan wel meevallen"...niet dus.
Achteraf ontdekte ik dat die 9, ja negen!!! vorige eigenaars had gehad, tja dan weet je het wel.
De laatste 4 allemaal op een tijdspanne van enkele maanden en/of maand.
Enfin uit miserie verkocht voor het bedrag dat ik erin heb moeten pompen om hem rijdend te houden, zwaar verlies dus.
Toen had ik het even gehad....
Eigenlijk is de E36 microbe altijd wat blijven kriebelen, af en toe keek ik wel eens naar het aanbod maar er was niets naar mijn zin.
Mijn eisen waren;
-Beige leder
-Sportzetels
-Digitale airco
-18knops bc
-2 liter
En graag kmstand onder de 200k.
Niet alle E36 hebben dat natuurlijk.
Kleine 2 jaar later kwam ik hem ineens online tegen.
Een Madeira violet zwarte met beige leder interieur en sportzetels.
Kmstand 183.000, en origineel onverprutste staat.
In totaal 3x gaan bezoeken mede omdat ik erg achterdochtig was geworden na heel dat gedoe met de 5serie.
Bij de bezoeken en testrit paar kleine dingestjes opgemerkt maar niks dramatisch.
De ventilator van de kachel deed het nog maar op 1 stand (egel).
Bc melding "coolant low" (sensor vervangen).
Voorbumper beschadigd.
Grilhouder beschadigd.
Maar ook, erg strakke wielkasten, op 1 plekje ietsjes roest, strakke dakhemel en strakke deurpanelen.
Momenteel staat ze er zo bij;
In het vervolg meer over het stappenplan.
Hallo Johan hier, best al een tijdje E36 rijder.
Nu is mijn nickname E36Jokke, maar vroeger was dat Beemer036.
Mijn 1ste was een laguna groene 318 sedan, incl een hoop polyester, haha. Bijna 20 jaar geleden.
Mijn 2de was meer bekend, dat was mijn zilvere 318is coupe.
Volledig M3 kitje, incl vader stoelen, gepolierde Wiechers rolbeugel en 3delige OZ Futura wielen.
Jaren veel plezier mee gehad en samen met onze bende naar vele treffens geweest in binnen- en buitenland.
Helaas na een ongeval was hij pertotal.
Nog dezelfde week heb ik toen terug een E36 coupe gekocht en deze keer eindelijk een 320i omdat ik al lang een 6cylinder wou rijden.
Met die wagen heb ik eigenlijk nooit gekke dingen gedaan, M bumpertje erop en M stootlijsten.
Van mijn zilvere had ik toen het M3 stuur bijgehouden en dat er ook ingezet.
Dat was ook mijn 1ste met een beige leder interieur en sindsdien ben ik daar wat aan verslaafd geworden....
Hier heb ik 7 jaar meegereden, gekocht met 99.000km en verkocht met 154.000km.
Achteraf gezien grootste fout van mijn leven tot nu toe.
Ik had daar eigenlijk recent veel aan in orde gezet; revisie voorste remklauwen, nieuw stuurhuis, nieuwe achterste remleidingen, verse michelin bandjes enz enz enz.
Waarom verkocht ik die... Omdat ik al lang in mijn hoofd zat met een E39, pas op ik vind het nog steeds knappe wagens maar ik heb er verdomme op aan het vloeken geweest...
Mijn E39 520i
Uiteindelijk heeft die meer in de garage gestaan dan dat ik daarmee gereden heb, pffff.
Gekocht met het idee van "ik ken de e36 goed, de e39 zal dan wel meevallen"...niet dus.
Achteraf ontdekte ik dat die 9, ja negen!!! vorige eigenaars had gehad, tja dan weet je het wel.
De laatste 4 allemaal op een tijdspanne van enkele maanden en/of maand.
Enfin uit miserie verkocht voor het bedrag dat ik erin heb moeten pompen om hem rijdend te houden, zwaar verlies dus.
Toen had ik het even gehad....
Eigenlijk is de E36 microbe altijd wat blijven kriebelen, af en toe keek ik wel eens naar het aanbod maar er was niets naar mijn zin.
Mijn eisen waren;
-Beige leder
-Sportzetels
-Digitale airco
-18knops bc
-2 liter
En graag kmstand onder de 200k.
Niet alle E36 hebben dat natuurlijk.
Kleine 2 jaar later kwam ik hem ineens online tegen.
Een Madeira violet zwarte met beige leder interieur en sportzetels.
Kmstand 183.000, en origineel onverprutste staat.
In totaal 3x gaan bezoeken mede omdat ik erg achterdochtig was geworden na heel dat gedoe met de 5serie.
Bij de bezoeken en testrit paar kleine dingestjes opgemerkt maar niks dramatisch.
De ventilator van de kachel deed het nog maar op 1 stand (egel).
Bc melding "coolant low" (sensor vervangen).
Voorbumper beschadigd.
Grilhouder beschadigd.
Maar ook, erg strakke wielkasten, op 1 plekje ietsjes roest, strakke dakhemel en strakke deurpanelen.
Momenteel staat ze er zo bij;
In het vervolg meer over het stappenplan.
Last edited: