En we gaan gewoon door met klussen.
Ooit heeft iemand bij BMW gedacht, dat het mooi was op een Z3 om op de raamstijl zwarte tape aan te brengen. De logica of functie hiervan ontgaat mij en het ziet er nog smerig uit ook. De vorige eigenaar was - denk ik - al begonnen met afpeuteren, maar had het al snel opgegeven. Wij niet, met föhn, stickerverwijderaar en een pasje van Karwei aan de slag en de tape en de onderliggende taaie lijmlaag zijn er af. Stuk mooier zo.
Ook kleine dingen fixen is leuk. Zoals het rubbertje van de antenne.
En dan een wat grotere klus. Verhaal er achter is, dat volgens de VIN decoder de auto voorbereid is op een hardtop. Dus heb ik een hardtop gekocht. Maar helaas: de bevestigingsbeugels aan de achterkant bleken er niet in te zitten. Nieuw op zich nog wel te krijgen voor € 520,= per kant. Gelukkig vond ik ze in België, maar dan voor € 500,= voor beide kanten. Nog veel geld, maar anders had ik niks aan de hardtop en verkopen is geen optie. Want eenmaal verkocht vind je 'm ook niet meer terug in dezelfde kleur en voor hetzelfde geld. Maar voor ik het kocht, heb ik Lesley van dit forum (ook België) gevraagd of hij kans zag de spullen op te halen en te checken. Nou, dat is gelukt en het setje was compleet. Zag er enorm tegenop, omdat ik een heel ingewikkelde klus verwachtte, maar rustig aan begonnen, de nodige YouTube filmpjes gekeken en de speciale Z3 website afgestruind en gewoon begonnen. Samen met de vrouw en dat werkt goed, zo samen. Het resultaat: een prachtige hardtop op de Z3