Tom
New member
Het is lang geleden dat ik mij op een forum heb geregistreerd, ik zit al op een paar fora en als ouder die nog in zijn renovatie kampeert ontbreekt de tijd ook soms. Maar als er een forum is over E36's dan doe ik graag de moeite. Ik heb er 2 : deze en een 325i sedan. Deze heb ik al sinds 2011 en gaat als het even kan deel uitmaken van mijn dochter haar erfenis.
Type code CM91
Type M-COUPE (EUR)
Dev. series E36 (7C)
Line 3
Body type RCOUPE
Steering LL
Door count 2
Engine S50
Cubical capacity 3.20
Power 236
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour IMOLAROT 2 (405)
Upholstery LEDER WALK NAPPA/SCHWARZ (Q6SW)
Prod. date 1998-09-22
Order options
No. Description
302 ALARM SYSTEM
441 SMOKERS PACKAGE
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
530 AIR CONDITIONING
687 RADIO PREPARATION
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE
Series options
No. Description
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
069 EXTRA LUGGAGE COMPARTIMENT FOR STORING HOT CHICKS
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
423 FLOOR MATS, VELOUR
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
710 M LEATHER STEERING WHEEL
785 WHITE DIRECTION INDICATOR
Zo gekocht in Nederland in 2011:
En door de jaren heen:
Door de jaren heen is hier al van alles aan gebeurd. De motor is quasi volledig gereviseerd, koelsysteem vervangen, de rest van de aandrijflijn vervangen of gereviseerd.
Qua aanpassingen als ik het me nog goed herinner : H&R verlangingsveren met bilstein dempers ( omgekeerde M3 Evo toplagers voor extra camber en caster), H&R stabistangen, versterkte droplink bevestigingen, Achteras regelbaar gemaakt inzake camber/spoor, ZF 45% diff, ik ben al vergeten wat we op deceleratie hebben gezet, gedaan door Hardemann, Randy forbes koffervloer met dubbeloog Alpina diffcover van Rogue engineering, Eisenmaan race eindpotten, "ultimate seat mod" , PFC V3 2 delige rotors en gele pagid blokken
Maar het blijft een oude auto, met 222 000 Km op het moment van schrijven, en daar zet ik er gretig nog wat bij op. De grote werkpunten zijn : een gietporositeit in het blok ter hoogte van de achterste vriesdop onder de inlaat laten lassen ( ik sukkel daar al jaren met epoxy zonder succes) en nog eens koppeling en vliegwiel vervangen omdat ik vermoed dat er met het vorige vliegwiel iets mis is ( nog maar 20 000 km oud maar heeft teveel speling) ik ga hier nog eens een OEM DMF vliegwiel steken, als dat niet voldoet aan de verwachtingen steek ik een enkelmassa vliegwiel met een geveerde koppelingsplaat. Cosmetisch wil ik voorlopig de koplampen nog eens opnieuw laten vernissen / de rubbers van de deurgrepen vervangen/ nog wat interieurprul.
Zelfs voor zo een OEM auto blijft het een project zonder einde
Type code CM91
Type M-COUPE (EUR)
Dev. series E36 (7C)
Line 3
Body type RCOUPE
Steering LL
Door count 2
Engine S50
Cubical capacity 3.20
Power 236
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour IMOLAROT 2 (405)
Upholstery LEDER WALK NAPPA/SCHWARZ (Q6SW)
Prod. date 1998-09-22
Order options
No. Description
302 ALARM SYSTEM
441 SMOKERS PACKAGE
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
530 AIR CONDITIONING
687 RADIO PREPARATION
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE
Series options
No. Description
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
069 EXTRA LUGGAGE COMPARTIMENT FOR STORING HOT CHICKS
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
423 FLOOR MATS, VELOUR
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
710 M LEATHER STEERING WHEEL
785 WHITE DIRECTION INDICATOR
Zo gekocht in Nederland in 2011:
En door de jaren heen:
Door de jaren heen is hier al van alles aan gebeurd. De motor is quasi volledig gereviseerd, koelsysteem vervangen, de rest van de aandrijflijn vervangen of gereviseerd.
Qua aanpassingen als ik het me nog goed herinner : H&R verlangingsveren met bilstein dempers ( omgekeerde M3 Evo toplagers voor extra camber en caster), H&R stabistangen, versterkte droplink bevestigingen, Achteras regelbaar gemaakt inzake camber/spoor, ZF 45% diff, ik ben al vergeten wat we op deceleratie hebben gezet, gedaan door Hardemann, Randy forbes koffervloer met dubbeloog Alpina diffcover van Rogue engineering, Eisenmaan race eindpotten, "ultimate seat mod" , PFC V3 2 delige rotors en gele pagid blokken
Maar het blijft een oude auto, met 222 000 Km op het moment van schrijven, en daar zet ik er gretig nog wat bij op. De grote werkpunten zijn : een gietporositeit in het blok ter hoogte van de achterste vriesdop onder de inlaat laten lassen ( ik sukkel daar al jaren met epoxy zonder succes) en nog eens koppeling en vliegwiel vervangen omdat ik vermoed dat er met het vorige vliegwiel iets mis is ( nog maar 20 000 km oud maar heeft teveel speling) ik ga hier nog eens een OEM DMF vliegwiel steken, als dat niet voldoet aan de verwachtingen steek ik een enkelmassa vliegwiel met een geveerde koppelingsplaat. Cosmetisch wil ik voorlopig de koplampen nog eens opnieuw laten vernissen / de rubbers van de deurgrepen vervangen/ nog wat interieurprul.
Zelfs voor zo een OEM auto blijft het een project zonder einde