E36 - Cabrio - 1994 - 3.0 - Avus blauw

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Avus 3.0

Active member
Staff member
Zo se de cabrio is weer uitgeschreven en kan aan zijn winterslaap beginnen.


Ik heb nog eens gekeken bij de onderdelen die ik bij de wagen heb bijgekregen en daar zat de doos van de spacers bij met de originele bouten er in. Dus na de winter kunnen de spacers er tussenuit en de originele bouten er terug in...
 

Attachments

  • E36 winterslaap.jpg
    E36 winterslaap.jpg
    2.8 MB · Views: 9
  • Like
Reactions: PJV

Avus 3.0

Active member
Staff member
In oktober had mijne E36 samen met enkele andere wagens van op bimmerboard mogen figureren tijdens de opnames van een muziekclip van een beginnende Hip Hop artiest en toen ik deze vandaag nog eens googelde merkte ik dat de clip van onze wagens enkele dagen geleden gepost is.

 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Hier zal ik ook nog eens een update plaatsen, wel over mijne moto deze keer.

Vorig jaar in het voorjaar toen de M3 nog niet ingeschreven was ben ik met den Duc nog eens een toertje gaan doen, echter was het er eentje van korte duur en was ik in panne gevallen na een 20km. Tijdens het rijden had ik plots geen druk meer op de koppeling. Vermits ik nog in de geburen was heb ik in 2e versnelling kunnen rijden tot aan m'n zus. (moest ik de moto nergens laten buiten staan) Daar merkte ik op dat het potje met remolie volledig leeg was.

Na hem terug naar huis te brengen wou ik de remolie bijvullen en ontluchten maar de olie liep er onderaan gewoon terug uit, hier was dus meer aan de hand. Na enkele maanden was het er eindelijk van gekomen om hem dan eens binnen te doen bij de garagist. Ik merkte ook in mijn documentatie dat het al (heel) lang geleden was dat deze nog een onderhoud had gehad. Dus ineens ook nieuwe riemen laten leggen, olie vervangen, nieuwe pinker achteraan, oliereservoir achteraan , enz... Bij de koppeling zelf was er enkel een "joint of borage" stuk waardoor er geen druk meer kon opgebouwd worden in het systeem en de olie wegvloeide dus dat viel uiteindelijk nog goed mee.

Eenmaal terug thuis gekomen en de motor in de garage gezet merkte ik dat deze benzine lekte. Ook vond ik dat de motor niet zo soepel schakelde als voordien en dan maar besloten om na enkele weken de motor terug te brengen. Ze hebben dan enkele benzine leidingen vervangen en omdat de koppelingsplaten niet meer 100% waren heb ik deze ook maar ineens laten vervangen. (waarschijnlijk hebben deze toch schade opgelopen toen de olie er uit liep) Enkele weken later was de motor terug klaar en tijdens de rit naar huis merkte ik dat deze weer schakelde als voordien.
Na enkele dagen passeerde ik in de garage en zag ik dat er toch weer een plekje onder de motor lag maar deze keer was het koelvloeistof. Na wat zoeken merkte ik dat de koelvloeistof uit het overloopreservoir kwam. Als de motor op zijn schuine poot stond kwam de vloeistof er via een bout die door het reservoir zit uitgelopen. Hier heb ik dan wat loctite tussen gedaan en voorlopig geen lekken meer...

Vorige week heb ik een weekje thuis gezeten met corona en had ik de tijd om de motor terug op te bouwen want als ik de moto binnensteek dan haal ik er steeds alle kappen af. Eenmaal de moto terug gemonteerd te hebben heb ik hem nog eens opgepoetst en nu staat hij in de living tot het weer beter weer wordt.

Oh ja binnen enkele maanden wordt hij ook nog eens 30jaar...
 

Attachments

  • Duc Living 1.jpg
    Duc Living 1.jpg
    284.2 KB · Views: 7
  • Duc Living 2.jpg
    Duc Living 2.jpg
    275 KB · Views: 7
  • Duc Living 3.jpg
    Duc Living 3.jpg
    219.8 KB · Views: 7
  • Duc Living 4.jpg
    Duc Living 4.jpg
    227.5 KB · Views: 5

Gert

New member
Heel keurige wagen !
Dat +mooi weer +benzinexp is een combinatie die gwn altijd puur genieten is xp

Ook getwijfeld voor een cabrio maar toen toch voor een sedan gegaan ivm sterkte van het chassis.

Ook een mooie ducati! ;)
Van mij zou hij in de woonkamer staan ter decoratie xp
Is nix voor mij , te gevaarlijk xp
Met een quad is het al eens prijs geweest xp

Wanneer gaat hij terug het daglicht zien?
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Heel keurige wagen !
Dat +mooi weer +benzinexp is een combinatie die gwn altijd puur genieten is xp

Ook getwijfeld voor een cabrio maar toen toch voor een sedan gegaan ivm sterkte van het chassis.

Ook een mooie ducati! ;)
Van mij zou hij in de woonkamer staan ter decoratie xp
Is nix voor mij , te gevaarlijk xp
Met een quad is het al eens prijs geweest xp

Wanneer gaat hij terug het daglicht zien?
Thanks,

Ik ben specifiek voor een cabrio gegaan omdat deze enkel met goed weer gebruikt wordt en voor plezier ritjes met het gezin. Hij is dan ook onze 2e wagen.

De Duc blijft ingeschreven want deze is oldtimer en kost me geen hol.
Da cabrio zal in de paasvakantie terug ingeschreven worden. Ik doe de documenten binnen, dan ga ik op vakantie en tegen dat we terug komen zal alles in orde zijn vermoedelijk. Als ik m'n nieuwe nummerplaten heb dan maak ik ineens een afspraak voor onderhoud en de wagen af te stellen op de nieuwe wielen...
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Deze week kwam ik deze foto nog tegen op m'n telefoon van 2019 ---> check die prijzen aan de pomp, daar kunnen we nu alleen maar van dromen.
:-X
:-\

(de prijs was iets lager dan normaal want ik geloof dat het daar toen heel het weekend "opendeur" was met extra kortingen aan de pomp )
 

Attachments

  • IMG_20190825_163830.jpg
    IMG_20190825_163830.jpg
    965.6 KB · Views: 7

Psychotronik

Administrator
Staff member
Deze week kwam ik deze foto nog tegen op m'n telefoon van 2019 ---> check die prijzen aan de pomp, daar kunnen we nu alleen maar van dromen.
:-X
:-\

(de prijs was iets lager dan normaal want ik geloof dat het daar toen heel het weekend "opendeur" was met extra kortingen aan de pomp )
Tankkaart van de zaak gebruiken ? 😜
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Zo gezegd zo gedaan. Gisteren om 12h thuisgekomen van verlof en er stak een briefje in de bus dat de nieuwe nummerplaat bij de post lag. 's middags dus langs de post, verzekering en schoenmaker (voorste nummerplaat) en 's avonds kon ik dus direct mijn eerste ritje doen van dit seizoen...
 

Attachments

  • IMG_20220415_190625 (1).jpg
    IMG_20220415_190625 (1).jpg
    955.6 KB · Views: 8

Djnme100

New member
Die op de keuring had idd goesting om het wat uit te hangen en begon te muggenziften over al die puntjes. (zweten op een auto van 26j) Er waren ook weer dingen afgehaald die er andere jaren opstonden zoals veerpootbrug enz. Ik moest idd ook buiten aan de poort wachten maar ik kon de brug goed zien van daar. De keuring meester riep me tenslotte ook eventjes binnen om de puntjes aan te duiden.

Ivm de boete weet ik het straks want je had natuurlijk een afspraak nodig op het politie bureau en daarom kan ik straks nog eens terugkomen.
Als de boete niet te hoog is dan is het eigenlijk beter dan 2x naar de keuring te moeten gaan op 3 maanden tijd.

De velgen zijn ondertussen ook gebrushed, nu nog de vernis er op en de nieuwe boutjes er in en ze zijn klaar.
Ben ook is curieus. Zweten/overlast & staat remleidingen staat er al jaren op bij mij.... een BMW van 26j met blanco keuringspapier dat kan niet in de ogen van zo'n keurders..
Dus zeker niet wakker van liggen.:)
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Gisteren op onderhoud geweest bij garage de Clerq en een remleiding laten vervangen. Volgens Guy was dit totaal overbodig maar ik had er vorig jaar een opmerking voor gekregen op de keuring, dus ik heb ze dan toch maar laten vervangen om in orde te zijn. Ook had ik een opmerking ivm de uitlaat maar daar heb ik voorlopig niks aan laten doen. (was ook niet nodig volgens Guy) Het middenste deel van de uitlaat was een beetje geschaafd en daar was een klein gaatje in de behuizing dus niet in de kat's zelf. Toen we onder de wagen stonden werd nogmaals bevestigd door Guy dat ik vorig jaar dus echt wel een zeikerd had op de keuring.

Maar dan kwam het leuke deel.
:D
Toen ik de LM's er op het einde van het vorig seizoen onder gestoken heb stond de wagen nog afgesteld op de hoogte van de 17" style 24 velgen en had ik soms een beetje een dubbel gevoel bij de nieuwe wielen. Dus gisteren samen met Guy de cabrio afgesteld op de 18" velgen en nu zijn de looks voor mij ideaal. Vooraan konden de spacers er tussenuit zodat de wielen iets meer naar binnen komen en dat ziet er toch direct een pak beter uit. Vooraan kan hij zelf nog zakken maar hij ligt mooi horizontaal zo en ik ben er (voorlopig) content mee.

Hij staat dus klaar voor zondag.
 

Attachments

  • IMG_20220621_150537 (1).jpg
    IMG_20220621_150537 (1).jpg
    959.2 KB · Views: 7
  • IMG_20220621_150721 (1).jpg
    IMG_20220621_150721 (1).jpg
    1.3 MB · Views: 8

M Roels

Member
Ja ferm met die LM’s! 18” is in principe te groot maar doordat dit 2-(3?)delige velgen zijn ogen die sowieso iets kleiner. Dit ziet er wel dik in orde uit 🤩 LM’s zijn ook zo’n tijdloze set 😍
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ja ferm met die LM’s! 18” is in principe te groot maar doordat dit 2-(3?)delige velgen zijn ogen die sowieso iets kleiner. Dit ziet er wel dik in orde uit 🤩 LM’s zijn ook zo’n tijdloze set 😍
Thanks, LM's zijn 2delige velgen. Ze tonen ook iets kleiner door de donkere kleur want als deze zilver moesten zijn dan zouden ze idd groter lijken. Klassieke velgen op een classic zijn idd altijd een win win. 👌
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Hier nog enkele foto's van op de E36 meet vorige week.
Ben super content nu met hoe de wagen staat, perfect tussen stance en performance. 👌
 

Attachments

  • 20220626_095533 (1).jpg
    20220626_095533 (1).jpg
    979.8 KB · Views: 17
  • DSC03760 (1).jpg
    DSC03760 (1).jpg
    1.2 MB · Views: 14
  • 20220626_084629 (1).jpg
    20220626_084629 (1).jpg
    923 KB · Views: 14
  • DSC03758 (1).jpg
    DSC03758 (1).jpg
    1 MB · Views: 13
  • DSC03748 (1).jpg
    DSC03748 (1).jpg
    1.6 MB · Views: 13
  • IMG_20220626_113848.jpg
    IMG_20220626_113848.jpg
    3.5 MB · Views: 17

Psychotronik

Administrator
Staff member
Voor de rest kan je volgens mij nog weinig veranderen om die wagen "optisch" te verbeteren .


Mechanisch kan je altijd dingen preventief vervangen. Maar dat is ook niet altijd nodig.


Perfect dus zo 👌
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Voor de rest kan je volgens mij nog weinig veranderen om die wagen "optisch" te verbeteren .


Mechanisch kan je altijd dingen preventief vervangen. Maar dat is ook niet altijd nodig.


Perfect dus zo 👌
Thanks, ik heb nochtans nog wel een lijstje met dingen die ik (ooit) wil veranderen. En neen ik ga er gene sjonniebak van maken. 😂
 
Top