E36 - Cabrio - 1994 - 3.0 - Avus blauw

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Avus 3.0

Active member
Staff member
De cabrio is ondertussen weer in begonnen aan zijn jaarlijkse winterslaap. De nummerplaat is terug gezonden, druppellader er aangehangen en hij heeft zijn pyjama weer aangetrokken wachtend op wat beter weer en iets hogere temperaturen.

Toen ik enkele jaren geleden de carbonnen CSL airbox gestoken had stoorde ik me een beetje aan de rode veerpootbrug van wiechers, een carbonnen veerpootbrug boven de airbox zou toch veel cooler zijn vond ik. Ik ben dan ook eens beginnen rondzien naar een carbonnen veerpootbrug maar vond zo nergens mijn goesting. Wiechers had er eentje maar die vond ik een beetje te smal en vermits ik een standaard wiechers had vond ik het nogal zotjes om dan enkel honderden euro's op te leggen naar een andere wiechers. Die van ACschnitzer vond ik wel de max maar die vond dan weer ik nergens te koop. Daarmee bleef ik dan maar met de rode wiechers rondrijden , ik had er ook al eens aan gedacht om deze gewoon zwart te spuiten dan zou ze niet meer zo opvallen onder de motorkap.

Bij Karbonius hadden ze een knappe maar deze was jammer genoeg enkel voor de E46 M3. Vorig jaar kwam dan het verlossende nieuws dat ze bij Karbonius een carbonnen strutbrace gingen ontwikkelen voor de E36 M3. Ikke super blij, tot ik de prijs zag natuurlijk. + €500 voor een veerpootbrug, die onder de motorkap zit en die hetzelfde werk doet dan de wiechers kon ik er dan toch efkes niet aan uitgeven. Af en toe ging ik nog eens naar hun website kijken maar ik kon de stap toch niet zetten. Enkele weken zag ik dan ineens op hun site staan: Black friday --> 20% op de strutbraces.
:wow:
Dit kon ik niet laten liggen natuurlijk.

Omdat ze dan toch een pakketje moesten opsturen heb ik er dan maar ineens een nieuwe luchtfilter bij besteld. Karbonius werkt hiervoor samen met ITG en dit zijn uitwasbare filters van topkwaliteit. Niet goedkoop maar deze moet dan ook niet meer vervangen worden.

Vandaag kwam het pakketje van uit spanje dan binnen, net op tijd voor de Sint. 😜
 

Attachments

  • IMG_20221205_120606.jpg
    IMG_20221205_120606.jpg
    3.7 MB · Views: 8
  • IMG_20221205_170126.jpg
    IMG_20221205_170126.jpg
    2 MB · Views: 7

Kvb

Member
Méga mooie veerpotenbrug!!! Benieuwd hoe die gemonteerd zal uitzien, maar waarschijnlijk top!
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Méga mooie veerpotenbrug!!! Benieuwd hoe die gemonteerd zal uitzien, maar waarschijnlijk top!
Haha, herkenbaar :D. Tis idd wel een mooie.
Thanks,

Ik vermoed dat montage voor binnen enkele maanden zal zijn want het is nogal fris om te sleutelen in de garage momenteel.
Ik zal dan al een fotootje posten van op de Karbonius website van hoe het normaal moet gaan uitzien.
;)


instalada3-scaled.jpg
 

eboss

New member
dat is een knappe verpootbrug. jammer dat ze onder de motorkap zit 😅 ik zou toch niet kunnen wachten om deze erop te zetten.
 

Kvb

Member
Ik heb me laten verleiden om een 'Domstrebe' M3GT te kopen, volgende week ga ik ze ophalen in Frankfurt. Blijkbaar zijn deze erg zeldzaam en er stond juist eentje te koop. De M3GT van Clubsport Automobile heeft me de doorslag gegeven, ben benieuwd naar 't resultaat!
 

Attachments

  • F9DA3BDE-D502-48EC-8836-957A7411B2C4.jpeg
    F9DA3BDE-D502-48EC-8836-957A7411B2C4.jpeg
    83.6 KB · Views: 5
  • F7C2C0DC-7D43-4ACC-B46D-2AF2ACA3869F.jpeg
    F7C2C0DC-7D43-4ACC-B46D-2AF2ACA3869F.jpeg
    475.9 KB · Views: 5

Avus 3.0

Active member
Staff member
Oh cool, die zie je idd ook niet veel. Ik heb er nog niet specifiek naar gezocht maar kan me niet echt herinneren dat ik deze al eens ben tegengekomen.
Zal zeker mooi staan onder uw motorkap. (y)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Mooie aankoop !

Het was een stevig prijskaartje want ik heb die link naar u gestuurd. Maar hey wat is de kans dat je dit nog eens tegenkomt? Hij zal enkel zeldzamer worden !
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Enkele weken gelden heb ik terug een nr plaat aangevraagd om de cabrio in te schrijven want wegens het slechte weer was dit er nog niet van gekomen. Vorige week kreeg ik van de DIV bericht dat er iets niet juist was op de documenten en deze zijn dan deze week terug verstuurd en is het nu afwachten tot de plaat er is.

Vorig jaar was ik door omstandigheden (lange wachttijden, enz ) niet op de keuring geraakt en dat was ook één van de redenen dat ik hem nog niet ingeschreven had. Ik moest in mei/juni naar de keuring en als ik hem dan in maart had ingeschreven dan moest ik in maart naar de keuring en in juni nogmaals.

Gisteren heb ik dan eens de tijd gehad om de nieuwe filter en veerpootbrug te plaatsen. Ik heb dan ook ineens de style 24 velgen onder de auto geplaatst en deze naar omhoog gevezen zodat ik direct naar de keuring kan als de plaat binnen is want op 04/06 heb ik me ingeschreven voor een oldtimerrit met de club uit de regio. Dat zal dus ne spannende worden om alles in orde te krijgen.

Hieronder een foto van de Karbonius strutbrace & airbox 😍


Karbonius.jpg
 

Kvb

Member
Karbonius ziet er superknap uit, MX Motorsport uit Bamberg heeft hierover een mooi filmpje gemaakt! Zal wel naast het prachtige uitzicht een Mega sound hebben nu, en nóg wat sneller...? Dikke proficiat met de mooie Carbon combinatie!!!
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Volgend jaar ben je ervan af met het geswitch van de nummerplaten :😀.

De veerpootbrug is 1000x mooier dan die rode . Kost wel wat, maar dan heb je ook weer wat 😉. Knappe setup
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ik zal hier ook nog eens een update geven want het was een goede week voor de E36 Cabrio.

2 weken geleden was na 5 weken wachten dan uiteindelijk mijn nieuwe nr plaat binnengekomen. Vorige dinsdag ben ik dan per direct naar de keuring geweest want deze was ondertussen ook weer verlopen. Na 3h aanschuiven en enkele opmerkingen van de man die hem aan't keuren was was de E36 buiten alle verwachtingen dan toch groen gekeurd. Nog positiever was dat zelf al de (onterechte) opmerkingen van vorig jaar er afgehaald waren, mij hoor je dus deze keer niet reclameren.

Donderdag avond ben ik dan met de cabrio naar Peer gereden want daar was het de Classic Car Friends Peer oldtimer meeting met als thema avond BMW. Er waren die avond een 350 oldtimers aanwezig en toch ook een 25tal E36's waar we met de club afgesproken hadden. je kan dus zeggen dat het daar gezellig druk was in het centrum van Peer.

Zondag had ik een rit gepland met de Oldtimer club van Klein Brabant. Deze vertrok deze keer in Aalst waar we een ontbijt kregen alvorens we starten aan een rit van 75km naar een gezellig restaurantje in de provincie Henegouwen. In de namiddag was het dan een 20km rijden en dan was er een stop voorzien aan het Auto museum van de familie Mahy. Na het museum bezocht te hebben was er nog een rondrit van een +/- 100km uitgestippeld naar de taverne van de eindbestemming waar we nog een ijsje en een drankje kregen. Mijn ouders zijn lid van de MG club en reden deze rit ook mee met een 5tal wagens.

Deze week heb ik dus met het mooie weer een dikke 600km met de E36 gebold, dat is dan ineens goed voor 1/4 van zijn totale km's voor dit jaar waarschijnlijk.
;D
;D
;D


Enkele foto's van de 2 events van deze week...

Foto's van de CCFP meeting in Peer kan je ook hier vinden:

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=s.dejonckheere.9&set=a.10210447730587568

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=jgv.hauben&set=a.10226270836012180

IMG_20230601_203742 (1).jpgIMG_20230601_211251 (1).jpgIMG-20230604-WA0023.jpgIMG_20230604_211100.jpg
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Goed geprofiteerd van het weer dan al, groot gelijk :).
Staat er weer strak bij !

Zo bolletje pijl is wel leuk om te doen denk ik 😀
Yep yep en gisteren was het weer van dat. Ik ben mee gaan testrijden voor de rit op 10/09 van Bimmer and more en moet zeggen dat het weer een zalig dagje was in de Ardennen.
Het tempo lag dan ook net iets hoger dan de vorige rit. Het resultaat was dat ik gisteren dan één benzinetank en 3/4 leeggereden heb op een dikke 500km en dat je niet meer kon zien dat ik eigenlijk gepolijste velgen had van de remstof dat er aan hing. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Op de terugweg dan eventjes gespeeld met 2 lambo's en dan ben ik er nog eens afgetrokken door een A7 3.0 diesel quattro...

IMG_20230618_190211 (1).jpgIMG-20230618-WA0009.jpegIMG-20230618-WA0000.jpegIMG-20230618-WA0013.jpg
 
Top