• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.
Hallo

Ik ben bert en ben in het bezit gekomen van een e36 m3 doordat een kameraad een e30 320 te koop had zien staan in Nederland en vroeg of ik mee ging kijken. De verkoper was een autodealer van 2de hands BMW’s en had een loods vol BMW’s staan. Mijn kameraad kocht de e30 en ik zag daar een paar e36’s staan en vroeg heb je geen m3 te koop. En hij had een Carbio en een coupé staan die van hem waren. Na wat praten wou hij de coupe wel verkopen. En zo had ik de wagen waar ik gek van stond. De wagen was orgineel toen ik hem kocht maar is uit de hand gelopen project geworden waar ik af en toe aan werk. Verder heb ik nog een e36 325i ook m3 bumpers en zijlijsten en heeft ook een vader interieur.
Zo dit is mijn project hier de foto’s
ABA5E0CE-A432-4EB9-913C-95EECFAD214D.jpeg869628CC-294F-43D7-A85B-04CC780DD5AB.jpeg662EC510-E8A2-4DBC-92EE-8A190AB841C6.jpeg93814475-E5D8-482D-941D-A60FDB1F0044.jpegA5B1334B-F50E-452E-B743-294ABB60054A.jpeg
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Welkom hier.


Zeer mooie e36 m3 heb je daar ! Hij staat ook mooi in de lak precies .


Die wielen eronder geeft hem echt een sportieve look . 🤩
 

G i e l.

Active member
Hey, welkom!

Mooie wagen, ben wel benieuwd naar de spec's en aanpassingen die je reeds hebt doorgevoerd?
Van welk jaar is deze en wat is zijn kilometerstand?

Op de meest voorkomende plaatsen zie ik geen roest, het ziet er dus een eerlijk exemplaar uit ;-)
Moest je trackdays plannen in de nabije toekomst, mag me altijd een seintje geven ;-)
 
Hey, welkom!

Mooie wagen, ben wel benieuwd naar de spec's en aanpassingen die je reeds hebt doorgevoerd?
Van welk jaar is deze en wat is zijn kilometerstand?

Op de meest voorkomende plaatsen zie ik geen roest, het ziet er dus een eerlijk exemplaar uit ;-)
Moest je trackdays plannen in de nabije toekomst, mag me altijd een seintje geven ;-)
Hij is van 1994 en heeft wel al 275000km maar draait nog als een klokje. De carrosserie van de wagen is nog heel netjes wel wat steenslag op de motorkap.
apex arc 8 velgen
Toyo r888 semislicks
Veerpootbrug
Ap schroefset
Camberplates
Rolkooi
Sparco kuipzetel
Achterlichten
Spoiler
Zwarte grill
X-pipe met catalystors licht klaar maar moet nog een andere achterdemper hebben. Graag zou ik ook nog in de toekomst nog een Carbon intake erop steken en remmen nog aanpassen.
trackday zal er nog nie direct inzitten omdat het nog een 2 jaren project is. Binne 2 jaar is hij oldtimer en dan komt hij op de baan. Maar rij nu met men 325i die is al oldtimer.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Ook welkom hier met de M3 (en stel de 325i ook maar eens voor)

Je hebt al serieus wat mods gedaan maar de toekomstplannen zien er ook nog veel belovend uit. (y)
Dus als ik het goed door heb ben je een trackcar aan't bouwen waar je ook nog mee op de openbare weg wil eens hij oldtimer geworden is, heb je geen schrik dat je dan niet meer door de keuring gaat geraken of ga je elke keer de wagen terug ombouwen?

Hoe lang staat de m3 dan al stil of rij je soms eens met een ander nr plaat?
 

G i e l.

Active member
Dat is al een aardig lijstje ;-)

Ga je pas tracken als hij volledig klaar is dan, of hoe moet ik het zien? Ik zou zeggen gewoon de trailer op en gaan ;-)
Zelfs als mijne op platen zou staan, zou ik alsnog met een trailer gaan.. Ben je 100% zeker dat je terug thuis geraakt.
Er moet maar eens iets loskomen, lostpringen, ... dan sta je daar

Ik heb geleerd dat je best gedurende het proces wat trackdays doet zodat je de zwaktes kunt ontdekken en kunt aanpakken.
Iedere heeft zijn eigen beeld/rij-eigenschappen. Sommige "minor" upgrades kunnen een enorme meerwaarde zijn, terwijl deze voor andere personen minder van belang hebben.. Denk dan aan, stuurhuis, mounts, diff, remmen (afh. van circuit), ...

Die airbox zou ik zeker voor gaan, das de shit :D
 
Dat is al een aardig lijstje ;-)

Ga je pas tracken als hij volledig klaar is dan, of hoe moet ik het zien? Ik zou zeggen gewoon de trailer op en gaan ;-)
Zelfs als mijne op platen zou staan, zou ik alsnog met een trailer gaan.. Ben je 100% zeker dat je terug thuis geraakt.
Er moet maar eens iets loskomen, lostpringen, ... dan sta je daar

Ik heb geleerd dat je best gedurende het proces wat trackdays doet zodat je de zwaktes kunt ontdekken en kunt aanpakken.
Iedere heeft zijn eigen beeld/rij-eigenschappen. Sommige "minor" upgrades kunnen een enorme meerwaarde zijn, terwijl deze voor andere personen minder van belang hebben.. Denk dan aan, stuurhuis, mounts, diff, remmen (afh. van circuit), ...

Die airbox zou ik zeker voor gaan, das de shit :D
Ja ik woon niet ver van zolder tegen dat hij op een aanhanger staat ben ik ginder 😂 en aanpassingen zullen er inderdaad wel komen als ik zen rijeigenschappen ga testen wat er dan beter kan. Maar zit nog met waterlek koppeling is aan vervanging toe ophangsrubbers en nog een hele waslijst aan dingen die ik in orde moet brengen. Maar een voor een alles aanpakken zodat hij binne 2 jaar goed in orde staat.
 
Ook welkom hier met de M3 (en stel de 325i ook maar eens voor)

Je hebt al serieus wat mods gedaan maar de toekomstplannen zien er ook nog veel belovend uit. (y)
Dus als ik het goed door heb ben je een trackcar aan't bouwen waar je ook nog mee op de openbare weg wil eens hij oldtimer geworden is, heb je geen schrik dat je dan niet meer door de keuring gaat geraken of ga je elke keer de wagen terug ombouwen?

Hoe lang staat de m3 dan al stil of rij je soms eens met een ander nr plaat?
Het zal elk jaar wagen ombouwen worden voor keuring. Ik heb de wagen in oktober 2017 aangekocht wat begon met een velgje veranderen is uitgedraaid tot hoe hij nu staat. De 325i is veel laswerk aan de bodem geweest om deze door de keuring te krijgen. Motorkap zou nog eens terug moeten gespoten worden. Maar rij ook graag met deze heeft enkel andere achterdemper maar echt mooi geluid een plezier om mee te rijden. 2D16ACEC-03C4-45BC-860A-E50E30E260B4.jpegF1E2AF13-02B4-409C-A6E0-8F3A0ACD7289.jpeg
 
0C29C824-E04E-4B4A-B661-C06ED7D92312.jpeg
Weer aan het volgende puntje bezig subframe eronderuit gehaald en is duidelijk werk aan. motorsteunrubbers zijn gewoon uitgebroken aan het subframe. Het subframe met de nodige versterkingen herstellen. Zodat deze een stevigere bevestiging krijgt en niet zo snel gaat scheuren.
 

G i e l.

Active member
How man, das nieuw.. Motorsteun zelf gebroken/bout afgebroken wist ik, ma stuk van subframe had ik nog niet gezien. Dat moet dan toch slagen hebben gegeven op drempels enzo, niet?

Goed dat ge dit onderneemt, originele rubbers zijn niet gemaakt voor trackuse. Beter verse powerflex erin of uniball. Ma laatste is weer kut voor keuring..
 
How man, das nieuw.. Motorsteun zelf gebroken/bout afgebroken wist ik, ma stuk van subframe had ik nog niet gezien. Dat moet dan toch slagen hebben gegeven op drempels enzo, niet?

Goed dat ge dit onderneemt, originele rubbers zijn niet gemaakt voor trackuse. Beter verse powerflex erin of uniball. Ma laatste is weer kut voor keuring..
Ik heb er zelf nog niet mee gereden maar dat is dus de reden. Waarom ik eerst alles uiteen haal en nakijk voor ik ermee ga rijden. Achtersubframe binnenkort ook demonteren. Bak ligt er ook af. druklager was ook een stuk afgebroken, vliegwiel is ook aanvervaning toe. Maar twijfel voor een lichter vast vliegwiel met betere koppeling iemand hier ervaring mee ?
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ik heb er zelf nog niet mee gereden maar dat is dus de reden. Waarom ik eerst alles uiteen haal en nakijk voor ik ermee ga rijden. Achtersubframe binnenkort ook demonteren. Bak ligt er ook af. druklager was ook een stuk afgebroken, vliegwiel is ook aanvervaning toe. Maar twijfel voor een lichter vast vliegwiel met betere koppeling iemand hier ervaring mee ?
Top!


Nadien kan je zonder zorgen rijden en de kosten wat spreiden . 👏👍
 

G i e l.

Active member
Ik heb er zelf nog niet mee gereden maar dat is dus de reden. Waarom ik eerst alles uiteen haal en nakijk voor ik ermee ga rijden. Achtersubframe binnenkort ook demonteren. Bak ligt er ook af. druklager was ook een stuk afgebroken, vliegwiel is ook aanvervaning toe. Maar twijfel voor een lichter vast vliegwiel met betere koppeling iemand hier ervaring mee ?
Ik heb lichter vliegwiel en sachs racekoppeling. Stak erop toen ik hem kocht. Van vliegwiel geen referentie, koppeling heb ik wel onderdeel nummer (zie foto)
 

Attachments

  • 20180827_201918.jpg
    20180827_201918.jpg
    2.1 MB · Views: 5
Top