Heren E36 fanatiekelingen. Ik had graag met jullie het volgende uitgeklaard:
Zoals ik op voorhand al had gemeten, wist ik dat de fitting van de WTCC wielen heel nauw ging zijn, vooral aan de binnenkant richting mijn veerpoot (vooraan).
En idd het past heel nipt, maar volgens mij nog net voldoende (nog te bevestigen, maar goede hoop op). Tussen de stelring en velgrand zit een halve cm, iets meer naar boven loopt de spiraal meer naar binnen t.o.v. de stelring, wat iets meer ruimte geeft. Maar een te dikke velgrandbescherming is toch beter te vermijden
Het is de bedoeling om een 235/45 band te runnen (gelijk mijn andere sets). Momenteel de enige afval band die ik nog had liggen gemonteerd, een 225/45. Op foto zie je wat ik bedoel met "nipt" haha
Natuurlijk, aan overschot hebben we niks he
MAAR: De hamvraag van vandaag en waar ik jullie kennis voor inschakel.
Gisteren de velgen ge-testfit op mijne kameraad (@Dylan) zijn E36 3.0 en daar bleek deze afstand TOTAAL GEEN probleem te zijn.
Na monteren zagen we een clearance aan de binnenkant van zo'n 5cm, huhmmzzz wtf!! Nu is de vraag, waar the fuck komt dit verschil vandaan?
Mij bekende verschillen tussen beide wagens:
- 3.2 (mijne) vs 3.0
- Ik run Bilstein B16, terwijl mijne maat een H&R Clubsport. Dikte van de poot lijkt me op eerste zicht weinig verschil.
- Mijn stabi link armpjes zijn de korte variant (zie groene cirkel op foto bijlagen), gemonteerd tussen ophang driehoek en de stabi-baar. Terwijl de andere de lange stabi-link armpjes (oranje cirkel op bijgevoegde foto) gemonteerd rechtstreeks op de schokdemper poot en de stabi-baar
- Beiden wagens hebben camberplates (dit zou niks mogen uitmaken imo).
Zit er een verschil in ophang driehoek,tussen de 3.0 en 3.2, of zijn er andere dingen waarvan ik nog geen weet had?
Als ik op BMW catalogus opzoek op chassinummer van de mijne, zie ik beide stabi link armpjes afgebeeld, vind ik ook heel wazig (zie foto RealOem)?
Velgen zien der sick uit