E36 - Coupe - 1998 - m3 - 3.2 - Cosmoszwart - Tracktool

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

G i e l.

Active member
Ik had de foto van de wielen op Dylan z'n wagen ook zien passeren en dat was idd een perfect fitment. ๐Ÿ‘Œ
Wel strange dat er zoveel verschil zit op beide M3's. Hopelijk schuren ze niet bij het tracken en krijg je alles goed afgesteld. (y)
Ja zalig he! Had ze al gepast, maar vind foto's hier in de garage ni zo voor zich spreken, vandaar dat ik niet meteen iets gedeeld had :D
Maar ind voor mijn wielkasten de perfecte set zowel track als street. Verdere testen zullen uitwijzen.
En anders vermoed ik dat er hier binnenkort een setje bilstein B16 te koop zal komen ;)
 

G i e l.

Active member
Na lange tijd nog maar eens een update plaatsen.

Afgelopen vrijdag de eerste trackday van het jaar op Mettet. En wat een geweldige dag het was!!
De weergoden waren ons goed gezind en daardoor me weer volledig kunnen laten gaan.
Geen issues, geen stress, ideaal daar doen we het voor!

De wagen heeft het perfect gedaan, samen met de laatste mods ben ik echt van mening dat de wagen "klaar is".
Wagen rijdt gelijk een trein, stabiel, gecontroleerd, echt waar de set-up en het gevoel is gewoon zaalig!

Laatste mods die hier tot bijdragen:
- Stuuradaptor dewelke zitpositie opmerkelijk optimaliseerd. Geen gesuggel meer met mijn knieรซn tegen het stuur. Stuuringrepen ook veel easier doordat het korter komt.
- Uitlijning door Michiel (mede-forumlid: @Xzelicon ), wauw! Heel neutraal, stabiel en controleerbaar.
- Nangkang AR1 banden, beste band tot nu toe
- ABS gefikst
- BBS RE1000 (WTCC), perfecte fitment, minimaal raken waardoor er tot op de limiet gegaan kan worden.

Rondentijden heb ik niet gelogd, is ook niet van mijn gewoonte (wil mezelf niet opnaaien). Maar nu de auto "klaar" is lijkt het mij wel leuk om in de toekomst een logger te plaatsen waardoor dat ik a.d.h.v. sector tijden mijn lijnen kan optimaliseren (doelbewuster rijden).

Foto's van on track volgen nog wel in een andere post.
 

Attachments

  • processed-bf65ca0f-d0a2-4563-a425-638a07ad21e2_ZqBiim2f.jpeg
    processed-bf65ca0f-d0a2-4563-a425-638a07ad21e2_ZqBiim2f.jpeg
    524.8 KB · Views: 15
  • processed-bbbcd447-d59b-4a79-b069-8d06a2ea6d5e_O0qQHiQc.jpeg
    processed-bbbcd447-d59b-4a79-b069-8d06a2ea6d5e_O0qQHiQc.jpeg
    125.9 KB · Views: 13
  • processed-0801e1d5-c9eb-4bb0-a0f4-978813c6a45c_2AumxEKQ.jpeg
    processed-0801e1d5-c9eb-4bb0-a0f4-978813c6a45c_2AumxEKQ.jpeg
    636.1 KB · Views: 14
  • processed-16c2fec4-0182-4f4e-bdba-b504fea67bf2_j8sSJtxV.jpeg
    processed-16c2fec4-0182-4f4e-bdba-b504fea67bf2_j8sSJtxV.jpeg
    518.3 KB · Views: 14
  • processed-e78883d3-1d31-4043-83fa-1182fc6c0057_PKdESdw3.jpeg
    processed-e78883d3-1d31-4043-83fa-1182fc6c0057_PKdESdw3.jpeg
    335.8 KB · Views: 13

Avus 3.0

Active member
Staff member
Aan de banden te zien zal het idd wel leuk geweest zijn. ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜œ

Het verschil tussen het linker gedeelte en het rechter gedeelte van de band is dat normale slijtage?
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Na lange tijd nog maar eens een update plaatsen.

Afgelopen vrijdag de eerste trackday van het jaar op Mettet. En wat een geweldige dag het was!!
De weergoden waren ons goed gezind en daardoor me weer volledig kunnen laten gaan.
Geen issues, geen stress, ideaal daar doen we het voor!

De wagen heeft het perfect gedaan, samen met de laatste mods ben ik echt van mening dat de wagen "klaar is".
Wagen rijdt gelijk een trein, stabiel, gecontroleerd, echt waar de set-up en het gevoel is gewoon zaalig!

Laatste mods die hier tot bijdragen:
- Stuuradaptor dewelke zitpositie opmerkelijk optimaliseerd. Geen gesuggel meer met mijn knieรซn tegen het stuur. Stuuringrepen ook veel easier doordat het korter komt.
- Uitlijning door Michiel (mede-forumlid: @Xzelicon ), wauw! Heel neutraal, stabiel en controleerbaar.
- Nangkang AR1 banden, beste band tot nu toe
- ABS gefikst
- BBS RE1000 (WTCC), perfecte fitment, minimaal raken waardoor er tot op de limiet gegaan kan worden.

Rondentijden heb ik niet gelogd, is ook niet van mijn gewoonte (wil mezelf niet opnaaien). Maar nu de auto "klaar" is lijkt het mij wel leuk om in de toekomst een logger te plaatsen waardoor dat ik a.d.h.v. sector tijden mijn lijnen kan optimaliseren (doelbewuster rijden).

Foto's van on track volgen nog wel in een andere post.
Ik heb nog een racelogic ๐Ÿ˜œ
 

Attachments

  • 71y2CUh8egL._AC_SX450_.jpg
    71y2CUh8egL._AC_SX450_.jpg
    23.7 KB · Views: 1

G i e l.

Active member
Aan de banden te zien zal het idd wel leuk geweest zijn. ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜œ

Het verschil tussen het linker gedeelte en het rechter gedeelte van de band is dat normale slijtage?
Ja twas echt een topdag!

Da rubber wat je op de band ziet is opgeraapt door langs de ideale lijn te rijden tijdens laatste cooldown lap ๐Ÿ˜‰ Verder zie je mooi egale hitte verdeling over de volledige band (goeie bandendrukken haha).
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Kan je daar ook rondentijden mee loggen met dat toestel? Ik weet dat die vooral gebruikt wordt voor te draggen 0-100, 100-200,...tijden.

Ik heb een ander systeem op het oog ๐Ÿ˜‰ Later meer hierover..
Snap ik . Ik liet dat ook maar weten om te lachen .

Ik gebruik die vooral om 0-100 te meten . Met de vorige plastieke airbox deed mijn 3.0 m3 toch 5.4s/100 wat ik zeker niet slecht vond. ๐Ÿ˜Ž


Normaal kan je er ook circuit mee rijden. Hoe of wat geen idee. Ondertussen hebben ze ook al modernere racelogics he . Tijd blijft niet stilstaan ๐Ÿ˜€
 

G i e l.

Active member
Snap ik . Ik liet dat ook maar weten om te lachen .

Ik gebruik die vooral om 0-100 te meten . Met de vorige plastieke airbox deed mijn 3.0 m3 toch 5.4s/100 wat ik zeker niet slecht vond. ๐Ÿ˜Ž


Normaal kan je er ook circuit mee rijden. Hoe of wat geen idee. Ondertussen hebben ze ook al modernere racelogics he . Tijd blijft niet stilstaan ๐Ÿ˜€
5,4s/0-100 is idd niet slecht voor die oude rakkers. Racekoppeling steken zal nog wel helpen ๐Ÿ˜
 
Top