• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Coach

Active member
Tja, met de hoge benzineprijzen was de E53 bijna niet te handhaven. Tijdens een zoektocht naar een auto voor mijn zoon, die eerst E46 reed, liepen we tegen de E90 aan.
Model wat ik niet kende, maar wat ik op het eerste gezicht toch wel erg mooi vond.
In gereden en dat viel bepaald niet tegen. Het ging om een zwarte 325i uit 2005 met 246.000 km op de teller. Ook de vriendin vond 'm mooi en voorstel was om voor onszelf ook een E90 te zoeken in plaats van de dure X5.
Mijn oog viel op deze, vanwege de kleur
E90’s 325ia sedan 2005
E90’s 325ia sedan 2005
Er was er maar één van te koop in Nederland in die kleur en na verkoop van de X5 (via de ANWB verkoopservice), gelijk naar Rotterdam gereden, een proefritje gemaakt van 1 km en de auto gekocht.
Dashboard E90

En toen hadden zowel mijn zoon als ik beiden een E90 325i uit 2005.
E90’s 325ia sedan 2005
Grote verschillen: die van mijn zoon heeft een stuk minder kilometers op de teller en minder opties. Die van mij blijkt achteraf met heel veel opties uitgerust te zijn en is een verzameling van alle opties die ik in mijn verschillende BMW's tot nu toe gehad heb. Het rijden valt bepaald niet tegen en tot nu toe is de rijbeleving en het rijplezier even groot als in mijn oudere auto's.
Enige waar ik me wel zorgen over maak is de overvloed van electronica waarmee de auto is uitgerust. Ik heb daar inmiddels wel al wat van meegekregen wat er dan mis kan gaan en dan heb je aan je gereedschapskoffertje helemaal niks.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Een e90 rijdt wel fijn. En voor hetgeen wat ze nog kosten tegenwoordig kan je niet in het zak gezet worden denk ik.


het is er nog 1 met de oude automaat veronderstel ik ? Of heeft hij al die joystick?

Wat die electronica betreft, als je iets hebt om uit te lezen, kan je nog steeds veel zelf doen.

Veel plezier ermee !
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
De E9x reeksen zijn idd leuke wagens , heb zelf ook 8j graag met een E91 gereden maar heb hem weggedaan ivm de LEZ zones in België
Moet wel zeggen dat op het laatste mijn Idrive ook gesneuveld was...

Veel plezier met de nieuwe wagen. (y)
 

Coach

Active member
Inmiddels hebben we een vakantie-trip naar Spanje achter de rug met de E90. Dat viel niet tegen. Wel hebben we gemerkt, dat de vanos waarschijnlijk gereviseerd moet worden. Als we bergop even flink gas wilden bijgeven, verloor de E90 bijna al het koppel, waardoor we slechts langzaam de berg/heuvel opkwamen. Even de auto op een parkeerplaats stil zetten, motor uit en dan was het koppel terug. Gedoseerd met het gas omgaan en het ging verder goed. Aangezien we er op het vlakke land niet zoveel last van hebben, zal die revisie even op zich moeten laten wachten.
E90 325ia
 
Top