No, this is not the same keyless entry like on the later models where you could leave your key in your pockets, this is what keyless entry was in the 90’s: open the door of the car without putting your key in the door. First versions had this using the Alpine alarm system (separate fob with your keys). The facelift models had this in they key. This is the remote control central lock and it is this retrofit I’m talking about
Kan ik je mee helpen. Heb het reeds 2x in pre-facelift wagens ingebouwd. Zowel met Ground Module (ZKE - cabrio modellen en alles na 1995) als met de oude ZKW (modellen pre-facelift).
Wat heb je nodig:
- Achteruitkijkspiegel met de ontvanger. Dit kan een spiegel uit e36 of e39 zijn, met eventueel de zelfdimmende optie.
- draadboom vanaf de spiegel tot aan de zke/zkm, liefst zoveel mogelijk draad als je een zelf-dimmende spiegel koopt want die moet ook een aansluiting naar de achteruit (blauw/gele draad)
- sleutel met de zender - het is enkel de EWS-chip die je nodig hebt indien je wagen een faclift model is.
- blanco aliexpress sleutel indien je oude sleutel texzeer versleten is.
Ik moet eens een how-to schrijven op het forum, maar het is vrij eenvoudig, en zeker de moeite.
Ik zou uit een sloper de spiegel, de draadboom en de sleutels halen. Ik heb bij mijn wagen ook het contactslot en de deursloten meegenomen, maar dat is strikt gezien niet nodig. Van de sloopwagen heb je enkel de EWS chip nodig. Is je wagen prefacelift of EWS-vrij dan heb je de chip noch de sleutel nodig.
Je bouwt alles in (vervangt de oude spiegel door de nieuwe, trekt de kabelboom). Hemel wat losmaken en inkeping maken voor de draadboom, A-stijl losmaken, handschoenkastje verwijderen, zke loskoppelen. Pin 24 en 25 voor ZKW, pin 4 en 17 voor ZKE.
Roodgroen naar permanent 12v (onder zekeringkast)
Paarswit 12v bij contact stand 1 (onder handschoenkastje)
Bruinoranje massa (onder handschoenkastje)
Witpaars TXD (onder handschoenkastje)
Witgeel RXD (onder handschoenkastje)
Blauwgeel - achteruitrijlicht (onder voetsteun links)
Als alles aangesloten is, dan sleutel inleren:
Kan ik je mee helpen. Heb het reeds 2x in pre-facelift wagens ingebouwd. Zowel met Ground Module (ZKE - cabrio modellen en alles na 1995) als met de oude ZKW (modellen pre-facelift).
Wat heb je nodig:
- Achteruitkijkspiegel met de ontvanger. Dit kan een spiegel uit e36 of e39 zijn, met eventueel de zelfdimmende optie.
- draadboom vanaf de spiegel tot aan de zke/zkm, liefst zoveel mogelijk draad als je een zelf-dimmende spiegel koopt want die moet ook een aansluiting naar de achteruit (blauw/gele draad)
- sleutel met de zender - het is enkel de EWS-chip die je nodig hebt indien je wagen een faclift model is.
- blanco aliexpress sleutel indien je oude sleutel texzeer versleten is.
Ik moet eens een how-to schrijven op het forum, maar het is vrij eenvoudig, en zeker de moeite.
Ik zou uit een sloper de spiegel, de draadboom en de sleutels halen. Ik heb bij mijn wagen ook het contactslot en de deursloten meegenomen, maar dat is strikt gezien niet nodig. Van de sloopwagen heb je enkel de EWS chip nodig. Is je wagen prefacelift of EWS-vrij dan heb je de chip noch de sleutel nodig.
Je bouwt alles in (vervangt de oude spiegel door de nieuwe, trekt de kabelboom). Hemel wat losmaken en inkeping maken voor de draadboom, A-stijl losmaken, handschoenkastje verwijderen, zke loskoppelen. Pin 24 en 25 voor ZKW, pin 4 en 17 voor ZKE.
Roodgroen naar permanent 12v (onder zekeringkast)
Paarswit 12v bij contact stand 1 (onder handschoenkastje)
Bruinoranje massa (onder handschoenkastje)
Witpaars TXD (onder handschoenkastje)
Witgeel RXD (onder handschoenkastje)
Blauwgeel - achteruitrijlicht (onder voetsteun links)
Als alles aangesloten is, dan sleutel inleren: