Nissan Laurel C35 - 1998 - RB20DET - Pearl White

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Jordi

New member
Even mijn andere hobby auto voorstellen, een Nissan C35 Laurel! Enkel geleverd in Japan en geimporteerd via de UK.
De (tot nu toe) enige in Belgie alsook Nederland. In de UK en Ierland zie je ze wel vaker.
De wagen twee jaar terug overgekocht van een kameraad die de import en homologatie had verzorgd, nog geen seconde spijt van!

Vaak vergist door mensen voor een Toyota Chaser of Lexus (L embleem in motorkap), maar naar mijn (biased) mening zo veel cooler dan een Chaser.

Na jarenlange intresse in RWD Japanners en dromen van een Nissan/Toyota te hebben aangedreven door een turbo, gesetteld met deze.
Het doel: de auto begin jaren 2000 period-correct maken zoals ze het in Japan deden. De stijl? Street/drift

Het is een mengelmoes tussen S-Chassis (Silvia) en R-Chassis (Skyline) qua aandrijving en ophanging.
- RB20DET die na deze winter op Link ECU komt
- R200 LSD
- HSD Monopro schroefset 9/7kg
- ADVAN GT Premium 18x9.5 +28 met 225/45 banden (Daarvoor nog ADVAN T5 en Work VSKF gehad, je zou bijna denken dat ik een ADVAN fanboy ben *kuch kuch* zie wielkeuze op mijn E36 :D)
- Modify Wonder/BN Sports bodykit
- Late model (Kouki) HID koplampen + grill (dit omwille van de bumper, in de toekomst ga ik terug gaan naar de Zenki front) en candy cane achterlichten
- Stoffen interieur, Nardi stuurtje, Trust GREX pook, geruite vloermatten,...

Fotos en speclijstje wat beknopt gehouden, eerste foto is hoe ik hem gekocht heb. Het is zeker niet voor iedereen maar ik hoor graag wat jullie er van vinden :)
 

Attachments

  • 167292532_7713453832070932_6396967932678488971_n.jpg
    167292532_7713453832070932_6396967932678488971_n.jpg
    185.5 KB · Views: 11
  • 166953053_7713458125403836_7379852490386686390_n.jpg
    166953053_7713458125403836_7379852490386686390_n.jpg
    99.6 KB · Views: 7
  • c35 vskf3.jpg
    c35 vskf3.jpg
    2.3 MB · Views: 9
  • 241765309_8192133670869610_3918648596806379579_n.jpg
    241765309_8192133670869610_3918648596806379579_n.jpg
    1,012.6 KB · Views: 11
  • 254608306_259242829514446_4220374214829165778_n.jpg
    254608306_259242829514446_4220374214829165778_n.jpg
    270.9 KB · Views: 9

Avus 3.0

Active member
Staff member
Is idd niet echt m'n ding. Stuurtje en carbon in het interieur zijn wel fijn.
Ik vind hem wel knap staan op de blauwe (TTE?) wielen, past bij de japanse tuning scene.

Ivm die motorcodes snap ik er niet veel van maar het klinkt alsof het om een racket gaat. 😂 😜
Is het een 4cyl of een 6cyl en hoeveel pk heeft de wagen standaard en wat zoek je er uit te gaan halen?

Veel succes nog met de build. (y)
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Altijd leuk om eens een project te zien buiten een e36.


Ikzelf zou het niet kopen, maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet kan waarderen .

Je moet dromen hebben en kopen wat jij "cool" vind . Het is wel speciaal dat er weinig exemplaren zijn op dit grondgebied.


Doet de keuring er dan niet lastig over omdat ze er niks van kennen ? Ik kan me inbeelden dat die lange bumpers voor hun een doorn in het oog zijn ?
 

Jordi

New member
Is idd niet echt m'n ding. Stuurtje en carbon in het interieur zijn wel fijn.
Ik vind hem wel knap staan op de blauwe (TTE?) wielen, past bij de japanse tuning scene.

Ivm die motorcodes snap ik er niet veel van maar het klinkt alsof het om een racket gaat. 😂 😜
Is het een 4cyl of een 6cyl en hoeveel pk heeft de wagen standaard en wat zoek je er uit te gaan halen?

Veel succes nog met de build. (y)
RB = "Race Bred" -> 6 Cylinder
20 = 2.0L
DET = Dual overhead cam, Electronic injection, Turbo

Dus 2L turboblokje :) Maakt stock 210-220pk en met paar standaard aanpassingen en link ecu gaan we mikken tussen de 250 en 300. Zien hoe de motor reageert op bepaalde settings tijdens het tunen en daar op verder gaan. Voornamelijk grotere injecteurs, naftpomp, intercooler en boost omhoog.Turbo laten we nog even stock, wil in de toekomst wel naar een turbo gaan van een 2.5L blok, maar eerst even zo.
 

Jordi

New member
Altijd leuk om eens een project te zien buiten een e36.


Ikzelf zou het niet kopen, maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet kan waarderen .

Je moet dromen hebben en kopen wat jij "cool" vind . Het is wel speciaal dat er weinig exemplaren zijn op dit grondgebied.


Doet de keuring er dan niet lastig over omdat ze er niks van kennen ? Ik kan me inbeelden dat die lange bumpers voor hun een doorn in het oog zijn ?
Het is zeker iets totaal anders dan een E36, en het rijd ook pakken anders! Daarvoor niet altijd beter hoor, in sommige opzichten vind ik de E36 fijner, maar het is ook een totaal andere "setting" waar je naar getransporteerd wordt als je met deze rijd.

Twee jaar op rij blanco gekeurd, eerste jaar laten keuren via mijn garage, dit jaar zelf gegaan (altijd wel stress want je weet niet hoe het gaat verlopen he).
Jonge gast op de keuring en vond het cool! In de put was het een andere en die had geen opmerkingen.

Opzich is de auto mechanisch en optisch wel in zeer goede staat. Zou wel mogen voor de lage kmstand van 87k.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
RB = "Race Bred" -> 6 Cylinder
20 = 2.0L
DET = Dual overhead cam, Electronic injection, Turbo

Dus 2L turboblokje :) Maakt stock 210-220pk en met paar standaard aanpassingen en link ecu gaan we mikken tussen de 250 en 300. Zien hoe de motor reageert op bepaalde settings tijdens het tunen en daar op verder gaan. Voornamelijk grotere injecteurs, naftpomp, intercooler en boost omhoog.Turbo laten we nog even stock, wil in de toekomst wel naar een turbo gaan van een 2.5L blok, maar eerst even zo.
Merci voor de uitleg. (y)
 
Top