Oldtimerbeurs Genk 27&28/11 2021

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

E36Jokke

Member
Vandaag (27/11) deze beurs eens bezocht.

Gratis parking en 8euro inkom, dat is anno 2021 eerder een uitzondering dan regel.

We zijn natuurlijk al bijna het einde van het jaar met de daarbij horende weersomstandigheden, toch waren er buiten ook al enkele oldtimers te spotten.
Later bij het buitengaan zagen we nog een mooie E34 met Alpina striping, helaas niet van dichtbij gaan bekijken.

We waren nog maar net binnen of mijn, getraind E36, oog spotte al een E36.
Het bleek niet minder dan een AC Schnitzer S3 te zijn, grondig bestudeerd en zeer mooi.

Voor de rest stonden er nog een paar leuke E30, een mooie 318is en een knappe M3.
Enkel is het wat jammer dat je hier niet wat meer E36'tigers ziet, het zal een combinatie van omstandigheden zijn vermoed ik.
De oldtimers zijn voorlopig enkel de exemplaren tot en met '92 en die zijn in de minderheid.

Misschien moet de organisatie er ook eens bij stilstaan dat de tijd niet stil staat, voor de harde kern daar moet een oldtimer maximum van de jaren 80 zijn, een beetje een voorbij gestreefde ideologie in 2021.
Overlaatst hoorde ik zo van iemand dat ze beter rekening zouden houden met het productiejaar en aangezien de E36 het levenslicht zag in '90.....
Wat is het verschil immers tussen een 92 en een 93, of een 95? Een niet kenner zal nog niet eens het verschil zien tussen een pre facelift en een facelift.

Op de zondagse oldtimer meetings is dat vaak ook grappig (sarcastisch) mijn wagen "97 mag daar bv niet op parking, maar een E36 sedan die half aan elkaar hangt maar wel een O-plaat heeft mag wel binnen, ergens klopt er dan toch iets niet.
Maar dat is mijn mening.

Ik zal meer mijn best doen om een (e36) verslag te maken van onze oldtimer zondagen :)
 

Attachments

  • S3 Genk.jpg
    S3 Genk.jpg
    200.4 KB · Views: 3
  • S3 genk achter.jpg
    S3 genk achter.jpg
    175 KB · Views: 4
  • s3 genk binnen.jpg
    s3 genk binnen.jpg
    152.2 KB · Views: 4

Psychotronik

Administrator
Staff member
En hebde die s3 gekocht? Of bende gij den toerist daar. Haha


Ziet er wel een mooi exemplaar uit op foto .


Mondmaskerplicht was ook aan de orde zeker?
 

E36Jokke

Member
Ja, aan het code scannen bij de ingang en mondmaskerplicht ontsnap je niet meer tegenwoordig natuurlijk.

En ik zou dan toch eerder een M3 coupe nemen dan zo 1ne denk ik.
Enkel eens goed zoeken of ik nog ergens 20 of 30k onder de matras vind ofzo :D.
 

E92_jef

Active member
Staff member
Ja, aan het code scannen bij de ingang en mondmaskerplicht ontsnap je niet meer tegenwoordig natuurlijk.

En ik zou dan toch eerder een M3 coupe nemen dan zo 1ne denk ik.
Enkel eens goed zoeken of ik nog ergens 20 of 30k onder de matras vind ofzo :D.
idd hier ook 100 procent zeker een gewone m3 is mooier als deze s3
km teller klopte ook niet in deze :p was van een gewone m3 en zelfs van een 3.0 dacht ik
 
Top