Rob Carter
New member
Veel mensen willen een "Big Brake kit" op hun E36 platform. Daar kan veel over gezegd worden. Voor dagelijks gebruik, sportief rijden zijn de standaard remmen redelijk perfect, zij het niet perfect. Simpele goedkopere "upgrade's" kunnen je al een heel eind verder helpen. Andere remblokken, stalen remleidingen ( Mag vanaf 2022 bij de oldtimers) -( Wetgeving Oldtimers werd geplaats op dit forum). De mogelijkheden zijn legio.
Om enigzins een "redelijk" budget vriendelijke "grote remkit" te verkrijgen kan je zelf losse onderdelen samenleggen, dewelke evengoed tot absoluut endurance spec race kwaliteit afleveren aan de wagen & bestuurder. Er moet met véél rekening gehouden worden, zoals de rem bias dewelke goed moet zijn. Niet alles wat groot & cool is werkt!
Men kan uit de onderdelenstal van Porsche (2hands) -( nieuwe zijn erg duur) tal van remklauwen aankopen. En deze samenleggen met OEM BMW onderdelen of aftermarket onderdelen.
Om al dit lekkers te laten passen heb je dus ook soms wat maatwerk nodig. Ook een sapcer is meestal nodig, of wielen op maat.
Voor circuit gebruik zeker een adequate remkoeling voorzien. https://www.hardmotorsport.com/hard-motorsport-bmw-e36-m3-brake-cooling-ducts-kit/
Hopelijk een leidraad voor de doe het zelver onder ons.
Mogelijkheden; Circuit/openbare weg gebruik ( zelfs fantastisch na 1 uur aftrappen op Zolder. 0 fading)
1) - Goedkoopste oplossing, maar zeker niet gratis.
Voorzijde
Porsche 996 remklauwen met OEM E46 Remschijven. ( Met een spacer van 0.5 cm, remklauw verbindingsstuk + 2 (kleine O) rondellen per as) - Direct monteerbaar om non M E36 of M3.
Achterzijde
Originele 328i remklauwen met circuit remblokken ( tal van keuze, zelf te maken) + Geventileerde/geperforeerde remschijven voor oem 328i.
2) Ultimate solution! --Iets beter dan hogervermelde, maar hoger gewicht! + Kostprijs.
Voorzijde
Porsche 993 Turbo/S/RS voor remmerij. ( Ook wel onder Porschisten "Big Reds" genoemd) Met 993 Turbo remschijven. ( Aangepaste klok voor de E36 verbinding) + een remklauw verbindingsstuk.
Achterzijde
Porsche 996 remschijven met 996 remklauwen. (nog verder uit te werken)
Maatwerk te verkijgen bij deze Duitser - http://www.mbt-construction.com/sonderanfertigung.php
Om enigzins een "redelijk" budget vriendelijke "grote remkit" te verkrijgen kan je zelf losse onderdelen samenleggen, dewelke evengoed tot absoluut endurance spec race kwaliteit afleveren aan de wagen & bestuurder. Er moet met véél rekening gehouden worden, zoals de rem bias dewelke goed moet zijn. Niet alles wat groot & cool is werkt!
Men kan uit de onderdelenstal van Porsche (2hands) -( nieuwe zijn erg duur) tal van remklauwen aankopen. En deze samenleggen met OEM BMW onderdelen of aftermarket onderdelen.
Om al dit lekkers te laten passen heb je dus ook soms wat maatwerk nodig. Ook een sapcer is meestal nodig, of wielen op maat.
Voor circuit gebruik zeker een adequate remkoeling voorzien. https://www.hardmotorsport.com/hard-motorsport-bmw-e36-m3-brake-cooling-ducts-kit/
Hopelijk een leidraad voor de doe het zelver onder ons.
Mogelijkheden; Circuit/openbare weg gebruik ( zelfs fantastisch na 1 uur aftrappen op Zolder. 0 fading)
1) - Goedkoopste oplossing, maar zeker niet gratis.
Voorzijde
Porsche 996 remklauwen met OEM E46 Remschijven. ( Met een spacer van 0.5 cm, remklauw verbindingsstuk + 2 (kleine O) rondellen per as) - Direct monteerbaar om non M E36 of M3.
Achterzijde
Originele 328i remklauwen met circuit remblokken ( tal van keuze, zelf te maken) + Geventileerde/geperforeerde remschijven voor oem 328i.
2) Ultimate solution! --Iets beter dan hogervermelde, maar hoger gewicht! + Kostprijs.
Voorzijde
Porsche 993 Turbo/S/RS voor remmerij. ( Ook wel onder Porschisten "Big Reds" genoemd) Met 993 Turbo remschijven. ( Aangepaste klok voor de E36 verbinding) + een remklauw verbindingsstuk.
Achterzijde
Porsche 996 remschijven met 996 remklauwen. (nog verder uit te werken)
Maatwerk te verkijgen bij deze Duitser - http://www.mbt-construction.com/sonderanfertigung.php