• Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Dimitry

New member
Hallo E36club,

bij deze wil ik mijzelf hier even kort voorstellen. Ik ben Dimi, 32 jaar, woonachtig te Sint-Truiden (Limburg) en ik ben momenteel bezig aan een restauratieproject van een 325i coupé van 1992.
Voor dit project, heb ik een e30 cabrio gerestaureerd van 2014 tot 2016. Na enkele jaren 'projectloos' te zijn begon het in 2018 terug te kriebelen om een auto te restaureren. Op Syndikat Asphaltfieber in 2016 was ik helemaal verliefd geworden op de E36. Ik wist dus al een tijdje welke de volgende zou worden. In januari 2018 ben ik dan uitgekomen op een 325i van '92 in de kleur Mauritiusblau. Op het eerste zicht nog wel een mooie auto maar deze was afgekeurd omdat de bodem heel fel aan het roesten was en ook heel slecht hersteld was door de vorige eigenaar. Omdat lassen voor ons niet echt een probleem is, heb ik deze dus uiteindelijk gekocht. De bedoeling is om hier een straatlegale trackday auto van te maken om te driften, circuit, bollekepijl ritten enz mee te kunnen doen.

Aankoop van de auto in januari 2018:

1.jpg3.jpg

Na het ophalen van de auto, heb ik deze eigenlijk bijna 3 jaar niet aangeraakt.. Door de bouw van ons huis en het krijgen van een dochter waren er op dat moment andere zaken die toch even belangrijker waren. Omdat de prijzen van E36 toen al wat in stijgende lijn gingen was ik toch blij dat ik er al eentje in mijn bezit had. De zoektocht naar onderdelen kon in ieder geval ook al starten!

Voila, bij deze mijn korte voorstelling, in de volgende berichten zal ik jullie de werken laten zien die tot hiertoe al uitgevoerd zijn.

Om mijn eerste post af te sluiten voeg ik ook nog graag een foto toe van mijn E30 cabrio. Een 325i van 1990.

IMG_20230823_202811.jpg
 

Dimitry

New member
We spoelen een 4 tal jaar verder. Door de corona-crisis ben ik heel veel thuis geweest. Daardoor heb ik veel in mijn huis en aan de tuin kunnen werken en plots was er dus tijd om aan de E36 te beginnen. In tussentijd had ik wel al wat leuke onderdelen kunnen kopen zoals een origineel m-pakket, style 22 velgen, polyester deurpanelen, ... In Nederland had ik een extra carroserie kunnen kopen waar de bodem nog goed van was om stukken uit te slijpen:

37.jpg43.jpg90.jpg27.jpg

Uit nieuwsgierigheid de aangekochte parts al eens gepast op de auto:

99.jpg

In december 2020 zijn de effectieve werken aan de auto dan gestart. Omdat er veel laswerk aan de bodem was heb ik ervoor gekozen om de auto eerst volledig te strippen zodat deze achteraf aan een kantelbrug gehangen kon worden.

Strippen van de wagen:
223.jpg268.JPG314.JPG323.JPG

Daarna kon de auto aan het spit gehangen worden.

338.JPG

Meer updates in mijn volgende post!
 

Dimitry

New member
Nu dat de auto aan het spit hing kon de roetex verwijdert worden. Daarna konden we de schade gaan opmeten. Heel veel roest en slechte herstellingswerken door de vorige eigenaars kwamen naar boven. Een aangename verrassing was wel dat de wielbogen nog in zeer goede staat bleken te zijn. Op wat vliegroest na was hier niet zo heel veel schade aan.

Enkele detailfoto's:
IMG_20210122_111659.jpgIMG_20210122_174720.jpgIMG_20210122_174724.jpgIMG_20210127_191253.jpgIMG_20210312_104650.jpg
IMG_20210123_175601.jpg
Nu konden de straalwerken van de carrosserie gaan beginnen.
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Held!

Welkom op het forum. Mooie basis heb je al zeker en een leuke motorinhoud .

Je doet het precies wel heel grondig en daar krijg je van mij alleen maar respect voor !


Als die E36 zoals die E30 word , dan zal dat ook wel een mooi plaatje worden !



Ik kijk uit naar de verdere updates !
 

Tom

New member
Cool, ik kijk ernaar uit om deze binnenkort in de buurt te zien rijden :)
Respect voor de grondige aanpak en de ontelbare werkuren die hier zullen inkruipen.
 
Top