Even voorstellen,
Jeffrey, 30j, bilzen.
heb een diamant zwarte e36 325i non vanos van 1992
dagelijks rij ik met een E92 waaraan ik uitgemod ben .
dus tijd voor een nieuwe leuke project auto en na even nadenken kwam ik dus uit bij een e36 (lage kosten in verzekering/taks en toch veel fun).
Mijn eerste gedacht was om hem supercharger te plaatsen.
(maar toen kwam de jaarlijkse keuring) voor oldtimers.
Byebye geweldig idee (nu dit komt er mss toch nog wel ooit)
Mijn zoektocht naar een e36 was niet simpel moest een e36 325 coupe non vanos zijn van 1992 origeneel op papier, wou geen swap in verband met waarde achteraf die zou afnemen.
Dit was geen makkelijke opgaven, ookal zocht toen nog niet iedereen ernaar.
Na paar bezichtigingen in vooral duitsland en nederland uiteindelijk eentje met potentieel gevonden 250km over de duitse grens in juni 2017.
Deze was de beste van de 5tal e36s die ik was gaan bezichtigen in een jaar tijd.
Dus toch maar de gok gewaagd.
Op eerste zicht propere wagen, diamant zwart, airco, 11knops obd, vader stoelen k&n kelk, gpower uitlaat, gt wing..
Maar ook wat nadelen.
Lelijke te brede wielen achteraan met gevolg, gerolde wielkasten, ook 2 kleine blaasjes onder de lak en 2 krikpunten die niet 100 procent meer waren. Geen dakhemel, jhonny radio, airco werkte niet…….
EDIT: SPECLIST
Motor
- Kw schroefset
- Silver projects camberplates
- Subframe versterkt en strongflex gele rubbers
- Ireland racing bushings in control arm
- 3.73 40% nieuw opgebouwd lsd
- e46 lci stuurhuis inc alle leidingen nieuw (specs gelijk aan Z3 stuurhuis)
- alle draagarmen nieuw
- m3 lollypops
- h&r swaybars voor en achter
- wiechers voor en achter anti rollbar
- verstevigde achterste veerpoottorens
- alle rubbers en uniballs vervange
- poly stuurstang rubber
- subframe gepoederlakt
- driftking brace onder motor
- wheelstudconversie
- alle lagers en bouten vervangen, kortom alles nieuw eigenlijk
remmen
- e46 330 remmen
- zimmermann schijven (normale, de geperforeerde trokken krom na een tijdje)
- ferrodo ds2500 blokken
- stalen leidingen
- ate 200 remolie
- m3 3.0 brake cilinder
interieur
- rear seat delete
- achterkant gespoten kabels herlegd en opnieuw ingedraaid
- wiechers alu rolkooi
- hoedenplank met zonnescherm
- dashboard geswapt (origeneel beschadigd door gsm houder vorige eigenaar)
- dakhemel en stijlen opnieuw bekleed
- recaro pole position stoelen
- driftworks mounts
- irp v3 shifter
- bekerhouder
- armsteun
- origenele radio terug geplaats
- zwarte m3 zonnekleppen en verlichting
- 18knops obc geretrofit
- olie temp oliedruk accuspanningsmeter geplaatst
- shiftlight geïntegreerd
- M3 tacho
- Nieuwe matjes
- Luisi stuurwiel
- Omp naaf
- Alcantare pookhoes en handremhoes
- Origineel zaklampje in handschoenkastje
- Clubsport instaplijsten
Exterieur
- Nieuwe wielkasten ingelast
- Complete respray
- Alle rubbers nieuw (dakraam,koffer,voorruit,achteruit, zijruiten in en uitwendig)
- Nieuwe isolatiemat voor in motorkap
- Nieuwe vooruit met ingewerkte zonneband
- Nieuwe set m3 stootlijsten rondom incl bumper lijsten
- Gt wing
- Gurney flaps
- M3 spiegels
- Zwarte nieren
- Rieger gt lip (nog plaatsen)
- Oem m pakket
- Bosch gt koplampen
- Airducs
- Magnetische nummerplaat systeem
- Witte pinkers
- M3 achterlichten
- Led nummerplaat verlichting
- Verschillende logos voor in zijlijsten (m, m3, motorsport, mtechnica, clubsport)
Wielen
- Bbs rc302
- Styl 22
- Styl 24 (gt wielen)
- Ac schnitzer type 2 concave wielen
- Oz racing rally
- Brok b1 (sold)
- Azev a (sold)
Nog op planning
Nieuwe achterruit
Nieuwe m3 deurrubbers
Oem Class 2 frontlip
Dikke wielen
Ap remmen (als ik ergens een goeie deal kan doen)
Hier al even wat fotos van toen ik hem ging halen.
doorheen het topic vind je de meeste aanpassingen uitgelegd.
Jeffrey, 30j, bilzen.
heb een diamant zwarte e36 325i non vanos van 1992
dagelijks rij ik met een E92 waaraan ik uitgemod ben .
dus tijd voor een nieuwe leuke project auto en na even nadenken kwam ik dus uit bij een e36 (lage kosten in verzekering/taks en toch veel fun).
Mijn eerste gedacht was om hem supercharger te plaatsen.
(maar toen kwam de jaarlijkse keuring) voor oldtimers.
Byebye geweldig idee (nu dit komt er mss toch nog wel ooit)
Mijn zoektocht naar een e36 was niet simpel moest een e36 325 coupe non vanos zijn van 1992 origeneel op papier, wou geen swap in verband met waarde achteraf die zou afnemen.
Dit was geen makkelijke opgaven, ookal zocht toen nog niet iedereen ernaar.
Na paar bezichtigingen in vooral duitsland en nederland uiteindelijk eentje met potentieel gevonden 250km over de duitse grens in juni 2017.
Deze was de beste van de 5tal e36s die ik was gaan bezichtigen in een jaar tijd.
Dus toch maar de gok gewaagd.
Op eerste zicht propere wagen, diamant zwart, airco, 11knops obd, vader stoelen k&n kelk, gpower uitlaat, gt wing..
Maar ook wat nadelen.
Lelijke te brede wielen achteraan met gevolg, gerolde wielkasten, ook 2 kleine blaasjes onder de lak en 2 krikpunten die niet 100 procent meer waren. Geen dakhemel, jhonny radio, airco werkte niet…….
EDIT: SPECLIST
Motor
- Vliegwiel rhd 3,8kilo
- Koppeling M30 E28 M535i sachs performance koppeling
- E21 323i druklager
- Messing pivot pin
- Smiedmann spaghetti
- Gepoederlakte kleppendeksel
- Gpower achterste uitlaat
- Airram aangesloten achter nieren
- Alle dichtingen vernieuwd
- Alu thermostaathuis
- Bmw motorsport afdekking kapjes
- Nieuwe radiator inclusief alle slangen
- Nieuwe icv met slangen
- Nieuwe airco condensor en leidingen
- Nieuwe spanner motor en airco inc riemen
- Nieuwe nokenassensor, gaspositiesensor,lambdasensor,krukassensor
- Mishimoto inlaatslang
- Big bore throttle body
- K&N luchtfilter inc hitteschild
- M power motorafdekking
- Olie temp en druk sensor
- Mishimoto elec fan conversie
- Conny ecu chip
- Dtm schakelstang naar bak
- Castrol 10W60 olie
- Kw schroefset
- Silver projects camberplates
- Subframe versterkt en strongflex gele rubbers
- Ireland racing bushings in control arm
- 3.73 40% nieuw opgebouwd lsd
- e46 lci stuurhuis inc alle leidingen nieuw (specs gelijk aan Z3 stuurhuis)
- alle draagarmen nieuw
- m3 lollypops
- h&r swaybars voor en achter
- wiechers voor en achter anti rollbar
- verstevigde achterste veerpoottorens
- alle rubbers en uniballs vervange
- poly stuurstang rubber
- subframe gepoederlakt
- driftking brace onder motor
- wheelstudconversie
- alle lagers en bouten vervangen, kortom alles nieuw eigenlijk
remmen
- e46 330 remmen
- zimmermann schijven (normale, de geperforeerde trokken krom na een tijdje)
- ferrodo ds2500 blokken
- stalen leidingen
- ate 200 remolie
- m3 3.0 brake cilinder
interieur
- rear seat delete
- achterkant gespoten kabels herlegd en opnieuw ingedraaid
- wiechers alu rolkooi
- hoedenplank met zonnescherm
- dashboard geswapt (origeneel beschadigd door gsm houder vorige eigenaar)
- dakhemel en stijlen opnieuw bekleed
- recaro pole position stoelen
- driftworks mounts
- irp v3 shifter
- bekerhouder
- armsteun
- origenele radio terug geplaats
- zwarte m3 zonnekleppen en verlichting
- 18knops obc geretrofit
- olie temp oliedruk accuspanningsmeter geplaatst
- shiftlight geïntegreerd
- M3 tacho
- Nieuwe matjes
- Luisi stuurwiel
- Omp naaf
- Alcantare pookhoes en handremhoes
- Origineel zaklampje in handschoenkastje
- Clubsport instaplijsten
Exterieur
- Nieuwe wielkasten ingelast
- Complete respray
- Alle rubbers nieuw (dakraam,koffer,voorruit,achteruit, zijruiten in en uitwendig)
- Nieuwe isolatiemat voor in motorkap
- Nieuwe vooruit met ingewerkte zonneband
- Nieuwe set m3 stootlijsten rondom incl bumper lijsten
- Gt wing
- Gurney flaps
- M3 spiegels
- Zwarte nieren
- Rieger gt lip (nog plaatsen)
- Oem m pakket
- Bosch gt koplampen
- Airducs
- Magnetische nummerplaat systeem
- Witte pinkers
- M3 achterlichten
- Led nummerplaat verlichting
- Verschillende logos voor in zijlijsten (m, m3, motorsport, mtechnica, clubsport)
Wielen
- Bbs rc302
- Styl 22
- Styl 24 (gt wielen)
- Ac schnitzer type 2 concave wielen
- Oz racing rally
- Brok b1 (sold)
- Azev a (sold)
Nog op planning
Nieuwe achterruit
Nieuwe m3 deurrubbers
Oem Class 2 frontlip
Dikke wielen
Ap remmen (als ik ergens een goeie deal kan doen)
Hier al even wat fotos van toen ik hem ging halen.
doorheen het topic vind je de meeste aanpassingen uitgelegd.
Attachments
Last edited: