E36 - 2000 - 316i - Sienarot 2 Metallic

  • Het forum is momenteel nog onder constructie, maar je kan het al wel gebruiken. Hier en daar gaan er in de loop van de dagen/weken veranderingen doorgevoerd worden.

Jazz

Active member
Ik heb zojuist weer compact gekocht

Deze werd ingeruild op mijn werk en de vorige eigenaar heeft hem 21 jaar gehad en dealer onderhouden
Zit een nieuwe uitlaat incl cat onder en nieuwe radiateur
op deze 2 foto’s heb ik er al 2 uur aan gewerkt om hem nettjes schoon te krijgen hij zat helemaal onder de groene aanslag

Morgen ga ik hem helemaal polijsten

Hier m’n andere wagen en voorstel ronde

IMG_1083.jpegIMG_1084.jpeg
 
Last edited:

Jazz

Active member
Stuurtje gereinigd en ziet er weer als nieuw uit
Verlichte M pook besteld
En een originele radio kan natuurlijk niet ontbreken, met dank aan Patrick aka Coach op het forum
Ook een nieuw matten set kan geen kwaad zit nu een gaatje in

Morgen ook de M bumper erop en de style 22 wielen eronder, ben nog opzoek naar een M achterbumper mocht iemand iets weten let me know

IMG_8211.jpegIMG_8215.jpegIMG_8214.jpegIMG_8212.jpegIMG_8210.jpegIMG_8213.jpeg
 
Last edited:

Avus 3.0

Active member
Staff member
Amai 21j bij dezelfde eigenaar, dat kan al tellen. Mooi kleurtje ook. (y)
De wagen ziet er al behoorlijk fris uit na het poetsen, benieuwd hoe hij er gaat uitzien met het M-pakket en style 22 velgen. ..
 

Jazz

Active member
Het verhaal wordt beter ik heb het vandaag even na gevraagd op m’n werk
de eerst 2 jaar heeft de eigenaar de auto geleast en daarna de auto overgenomen dus 23 jaar de zelfde eigenaar tevens de eerste eigenaar

Nu helemaal gepolijst en de M bumper erop en de style 22 wielen
Morgen een hemeltje ophalen dat niet hangt en misschien een M achterbumper
En waarschijnlijk zaterdag een set eibach pro veren ophalen

IMG_1102.jpegIMG_1103.jpegIMG_1104.jpegIMG_1106.jpeg
 
Last edited:

Jazz

Active member
Dinsdag avond de zwarte hemel geplaatst, zit nu nog 1 grijs dopje in de hemel maar die is al in het zwart besteld en zou morgen wel binnenkomen.
Morgen wordt ook m’n M achterbumper gespoten en de schnitzer spiegels, die kwam ik redelijk “goedkoop” tegen en kon ik niet laten liggen.
IMG_1117.jpegIMG_1118.jpegIMG_1123.jpeg
En nog even een plaatje van hoe ze er nu bij staan

IMG_1122.jpeg
 

Jazz

Active member
Bumpers en spiegels zijn ook gespoten

IMG_1124.jpegIMG_1125.jpeg
IMG_1126.jpeg
nog wat nieuwe onderdelen besteld IMG_1127.jpeg
IMG_1129.jpeg
IMG_1130.jpeg
Ik kreeg de oude grill niet meer mooi zwart
Net als bij de coupé, dus ook maar nieuw besteld
IMG_1131.jpegIMG_1133.jpegOok de carter ventilatie was ooit eens vervangen maar niet helemaal juist, nu weer origineel
IMG_1132.jpeg
Knopje van de radio ook weer vers draaide ook heel stroef nu weer lekker origineel
oude knopje was te groot
IMG_1134.jpeg
En nog een mooi plaatje, wat is het een plaatje he
IMG_1136.jpeg
Vanmiddag een set eibach pro verlagings veren gekocht maar er komt waarschijnlijk een bilstein b12 kit onder
 

Jazz

Active member
De sky armsteun en plastic handrem greep vervangen voor leer IMG_1141.jpeg
De verlichte M pook ook aangesloten IMG_1142.jpeg
IMG_1140.jpegIedereen wordt vrolijk van een Compact “total stranger“
IMG_1138.jpegIMG_1137.jpeg
 

Jazz

Active member
Sleutel zaterdag op de zaak waar goed besteed
Pa zijn remmen vervangen en rem olie ververst voor een collega die ook met een E36 heeft gekocht zijn banden vervangen
En aan de compact een grote beurt gedaan en wat kleine dingetjes vervangen nog

IMG_1150.jpegIMG_1145.jpeg
beurt spulletjes voor de coupé ook nog maar daar was nu geen tijd meer voor
IMG_1143.jpeg
kappjes nieuw besteld gaan wel per 20 dus er liggen er nog wat op vooraad hahaha
IMG_1144.jpeg
uitgescheurde rubbertjes ook vervangen van het luchtfilter huis
IMG_1148.jpeg
gas pedaal was ook afgebroken dus ook vervangen IMG_1149.jpeg
uitlaat seer stukkje erop

collega heeft deze spoiler nog liggen en ook even gepast maar staat echt super vet dus die gaat er waarschijnlijk ooit ook nog wel komen
en het zicht naar achter is eigenlijk nog best goed
IMG_1146.jpegIMG_1147.jpeg
 

Jazz

Active member
Achterraam rubber vervangen IMG_1156.jpeg
instaplijsten waren ook niet mooi meer dus ook nieuwe IMG_1164.jpegIMG_1165.jpeg
ook de hele matten set vervangen alleen hebben ze het logo veranderd ik vond het oude logo altijd mooier dus die overgezet in de nieuwe matten IMG_1159.jpegIMG_1160.jpegIMG_1163.jpeg
IMG_1161.jpeg
ik was in alle drukte vergeten die grote beurt te resetten maar gelukkig heb ik thuis ook nog een originele bmw reset toolIMG_1157.jpeg
 

Psychotronik

Administrator
Staff member
Ziet er een geweldige e36 uit . Zeker dat die van de 1ste eigenaar is !. Waar is de tijd dat men een e36 leasde. 😄

Mooie kleur ! Motortje mocht misschien iets pittiger, maar dat is persoonlijk.


Je hebt zoiezo iets "uniek" in deze setting.
 

Avus 3.0

Active member
Staff member
Amai de werken gaan hier serieus goed vooruit, aan dit tempo staat hij volgende maand volledig in orde. 😜
Goed bezig zene, staat er echt al wel prachtig bij. (y)
 

heinz74

New member
gaat goed zo ja..
ergens nog maar blij dat een e36 nog niet zo'n cultfollowing heeft net een e30..want daarvan is de helft niet meer te krijgen bij de dealer ..of je betaald 2000€ voor een gebruikt Mpakket..
 

Black Pearl

Member
gaat goed zo ja..
ergens nog maar blij dat een e36 nog niet zo'n cultfollowing heeft net een e30..want daarvan is de helft niet meer te krijgen bij de dealer ..of je betaald 2000€ voor een gebruikt Mpakket..
Het gaat al enige tijd hard die kant op met de E36 hoor, dus maak je borst maar nat 😜
 

Jazz

Active member
Het kofferbak rubber was niet al te best meer
een kennis van me sloopt een 323ti en die had nog een nette liggen
nieuw zijn ze met korting 100€ ex en dat vind ik een beetje te veel van het goede
hij had ook nog een cassette houder liggen maar daarover later meer
oude rubber
IMG_1178.jpeg
nieuwe
IMG_1179.jpeg
ook nog een stukkje wezen toeren met een maat van mij en daar zijn een paar leuke foto’s uit voort gekomen
hier eentje daarvan waar je mooi de stilstaande velg emblemen kan zien blijft toch een leuke optie
IMG_1180.jpeg
 

Jazz

Active member
Leuk M stuurtje op de kop getikt. Origineel individual in mulberry van nappa leer IMG_1183.jpegIMG_1184.jpeg

Verder bezig geweest met het top hifi set te installeren voor een compact
de zeldzame originele spiegel tweeters gekregen van een collega en ook de hk speakers gekregen van een andere collega de achter speakers zijn ook nog onderweg en zouden morgen moeten binnenkomen. Daarvan zijn helaas de hoede plank beugels afgebroken en ga die speakers over bouwen op nieuwe frames
Ook de hk speakers doen het momenteel nog niet en gaan naar een restorateur voor een prijs opgave ik ben benieuwd IMG_1186.jpegIMG_1192.jpegIMG_1194.jpegIMG_1195.jpeg

En nu ook de cassette houder gemonteerd

IMG_1188.jpegIMG_1187.jpegIMG_1189.jpegIMG_1193.jpeg
En ook nog chrome lampjes geplaatst het zijn de kleine dingen die het doen IMG_1190.jpegIMG_1191.jpeg

En ook een beginnetje gemaakt met het monteren van de B12 set

IMG_1196.jpeg
IMG_1199.jpegIMG_1198.jpeg
 

Jazz

Active member
Hoede plank weer mooi zwart gemaakt

IMG_1210.jpeg
IMG_1202.jpeg

En weer verder met de bilsteintjes

IMG_1203.jpeg
IMG_1204.jpegIMG_1207.jpeg
Er tevreden met het resultaat

IMG_1209.jpeg

Leuk zo’n sleutel zaterdag op de zaak gewoon 3 E36gers naast elkaar

IMG_1206.jpeg
 

Jazz

Active member
Een paar originele Hartge logo’s van een sloop wagen afgetrokken

IMG_1225.jpeg

En een veerpootbrug geplaatst


IMG_1226.jpeg

En de M3 style 23 M Contour breedset wielen van m’n pa gekregen
Compleet andere wagen nu zo vett


IMG_1227.jpegIMG_1228.jpeg
 

Jazz

Active member
Ik was toch niet zo’n fan van de type II spiegels vind het niet helemaal bij de wagen passen en heb nu dus type I gekocht hier even een test fit en gaan volgende week naar de spuiter

IMG_1270.jpeg

En als we dan toch op schnitzer onderdelen zoektocht gaan ook nog wat andere leuke “bijvangst”
Moet nog wel opgeknapt gaan worden

IMG_1263.jpeg

En kon het gewoon ook niet laten om deze spoiler te kopen
Dit blijven in mij ogen toch de mooiste spoilers ooit gemaakt
dus ook die maar weer naar de spuiter brengen

IMG_1274.jpeg
IMG_1253.jpeg
IMG_1254.jpeg

Hij is ook weel helemaal uitgedeukt

IMG_1266.jpeg

Ik kreeg een paar oem deur tweeters van een collega die vroeger ook een compact heeft gehad en ben daardoor eens gaan googelen op top hifi voor een compact en dat had ik beter niet kunnen doen haha…
Dat zit er nu dus ook allemaal in en alle spiekers volledig gereviseerd door audiolap

IMG_1262.jpeg
IMG_1255.jpeg
IMG_1256.jpegIMG_1257.jpegIMG_1260.jpegIMG_1261.jpeg

En als je dan toch bezig bent welke radio klinkt het mooiste en welke ziet er het mooiste uit en welke werkt het fijnste met de Bluetooth module


IMG_1264.jpeg

En dan denk je net lekker bezig te zijn gaat hij ineens uit het niets op 3 cilinders lopen
Dus ik check de bogie kabels en ja hoor ééntje hele afgebroken en uiteraard geen gereedschap bij maar hij doet het weer en heb gelijk 4 nieuwe besteld bij bmw dit gaat me geen 2de keer gebeuren haha

IMG_1259.jpeg
IMG_1272.jpeg
 

Jazz

Active member
M’n individual stuurtje heb ik aan een maatje van mij verkocht die een volledig interieur in die kleur heeft hij had zelf nog een zwart stuurt liggen dus die zit nu in de compact
na een goede schoonmaak beurt ga ik er misschien toch over twijfelen om er knopjes in te zetten en die werkend te gaan maken op de radio en misschien later ook de cruise control

IMG_1285.jpeg
IMG_1278.jpeg
IMG_1279.jpeg

eerst maar eens opzoek naar de knopjes uit een e39
verder weer wat leuks gevonden op internet

IMG_1281.jpeg

En met het bestellen van de nieuwe bogie kabels ook maar gelijk een nieuw frontje besteld
er zitten altijd beschadigingen in van mensen die met een schroevendraaier de radio eruit hebben geprobeerd te halen of de boordcomputer op de sloop nog nooit een gezien waar dat nog niet gebeurd was dus maar nieuw besteld

IMG_1282.jpeg
 
Top