Beste leden,
Bij deze toch ook een keer tijd gevonden om mezelf voor te stellen op het forum..
Ik ben lesley 29 jaar (bijna toch) en werkend in de bouwsector.
X aantal jaar geleden was (eigenlijk nog steeds hoor) fervent ford liefhebber! Denk maar aan de escort, capri, fiesta etc... wel pré '90! carbu's zijn gewoon de max!
Dus ik heb her en der wel wat fordjes gehad en de beste waar ik nog steeds spijt van heb bij verkoop: een '88 escort 1600 chv met dubbele dcnf downdraft webers! Webers carbu's zijn gewoon Dikke vette porno!
Helaas door een verhuis van antwerpen naar gent, moest ik mijn beestje vaarwel zeggen... 250 km rijden op een tank van 45L is not done (mijn portefeuille vondt dat niet zo prettig).
Maar goed ik moest op zoek naar een vervang wagen! een nieuwe zuinige daily, die op zich niet moeders mooiste meer hoefde te zijn!
Zo gezegd zo gedaan. Mijn vader is altijd bmw liefhebber geweest (ook al rijdt ie intussen in een dikke jaguar) en heeft me dus in de richting van een e36 geduwd.
Zelf had ik niet echt bepaald een voorkeur/interesse in bmw, maar op aanraden van begin je toch te kijken...
Zo ben ik bij mijn eerste E36 316i compact in de kleur arktissilber metallic uitgekomen. Heel basic een 316 (m43b16) en we kennen het allemaal, de interesse om er toch wat aan te veranderen kwam er snel!
Gelijk al de meuk vervangen: draagarmen, silent blocks, etc... groot onderhoud (met natuurlijk meteen de klepstoters eruit te gooien... niets irritanter dan dat vervelende non stop tikken..)
Dan kwam het natuurlijk... stoffen interieur vervangen naar een standaard leder variant met bijhorende deurpanelen, inclusief middenconsole met armsteun (ik kan gewoon niet meer zonder armsteun in een e36 rijden!).
Dan ga je natuurlijk weer kijken naar die originele dempers (ik rijdt nu eenmaal niet graag met een wagen die aanvoelt als een bood op de baan) en gelijk een goedkoop schroefsetje gestoken. (max speedingrods, ja i know dikke brol!).
Oem compact koplampen eruit gegooid en de gele bosch m3 units erin gegooid! (kabelboom aanpassen is kinderspel). M3 spiegels erop een milde sportuitlaat (blijft een 316 natuurlijk) en daar houd het wat op denk ik...
Maar goed zo kwam de liefde voor een E36 op dreef ( ja niet iedereen is fan van de compact, afgekapte kont etc etc... Toch is het een hele fijne daily!)
keertje een lekke radiateur in het weekend gehad en was ik heel erg op zoek naar een tijdelijke 2de hands radiateur om mezelf te depanneren tot ik de maandag daarop een nieuwe kon halen.
Goed, ben ik voor een radiateur in haacht uitgekomen en wat zie ik daar staan!? liefde op het eerste gezicht! een E36 318IS coupe en wat vond ik dat een fraai ding zeg! eerlijk wist ik niet eens wat de motorisatie inhield (ik wist helemaal niets van een E36). Mijn interesse was dus gewekt, maar de beste man hield de E36 nog vast voor een collega die hem eigenlijk terug wilde kopen (maar vermoedelijk helemaal geen geld had). Goed beetje een domper op mijn humeur, naar huis gereden en verder niet meer aan gedacht...
Paar maand later krijg ik toch wel toevallig een bericht met de vraag of ik interesse had en uiteraard meteen gaan ophalen! Deze staat nu dan ook droog in de garage te wachten tot ze de nodige en verdiende liefde krijgt!
Nu deze heb ik deze bijna 3 jaar in bezit en ben er gewoon nog niet aan toegeraakt... Originele plan was deze heel erg snel klaar te zetten voor de keuring en er een daily voor mezelf aan over te houden en mijn trouwe compact door te schijven naar mijn vriendin.
Door omstandigheden (dronken chauffeur die mijn werkbus en onze trouwe compact tegelijk tot schroot had herleid) moest ik vrij dringend op zoek naar een vervanwagen voor mijn vriendin (opnieuw een compact, wat zelf wil ze niets anders meer). En met zelf een werkbus met prive gebruik te hebben, zat er niet veel haast op de 318IS af te bouwen en ermee te rijden..
Dat bracht me op het idee om deze gewoon helemaal te strippen en vanaf 0 te beginnen (gaande van carosserie helemaal fabrieksnieuw te zetten, motor en versnellingsbak te reviseren, etc etc...
Theoretisch gezien was dat het plan van vorig jaar, MAAR... na 4 gelukkige jaren met mijn grote liefde, zijn we over kinderen beginnen denken en zit er onderhand dus al een 7-tal maand een broodje in de oven! Dus het budget van de 318IS ging en zal even naar andere dingen gaan. (huis kopen is ook weer zo een ding dat op het lijstje staat).
Maar goed, het plan om de 318Is fabrieksnieuw te maken is nog steeds van toepassing met vertraging uiteraard...
Wel heb ik zo goed als alle onderdelen om haar op te bouwen na het carrosserie en spuitwerk!
qua onderdelen ben ik goed rond, van leidingen en darmpjes, tot radiator etc...
van leder sportinterieur tot elektrische klapramen achter.
Her en der paar schnitzer goodies, raamspoiler, diffuser, uitlaat! en een tijd geleden monoblocks aangeschaft!
En ga zo maar door... zo goed als alles is ook oem besteld bij de dealer!
Paar foto's van de tot schroot herleide compact toegevoegd en dan het toekomstige parade paardje de 318IS in zijn niet zo trotse staat!
Project zal dan ook aangevuld beginnen worden op het forum zodra mijn zoontje er is en ik de tijd er weer voor heb!
stay tuned guys!
grtz.
Bij deze toch ook een keer tijd gevonden om mezelf voor te stellen op het forum..
Ik ben lesley 29 jaar (bijna toch) en werkend in de bouwsector.
X aantal jaar geleden was (eigenlijk nog steeds hoor) fervent ford liefhebber! Denk maar aan de escort, capri, fiesta etc... wel pré '90! carbu's zijn gewoon de max!
Dus ik heb her en der wel wat fordjes gehad en de beste waar ik nog steeds spijt van heb bij verkoop: een '88 escort 1600 chv met dubbele dcnf downdraft webers! Webers carbu's zijn gewoon Dikke vette porno!
Helaas door een verhuis van antwerpen naar gent, moest ik mijn beestje vaarwel zeggen... 250 km rijden op een tank van 45L is not done (mijn portefeuille vondt dat niet zo prettig).
Maar goed ik moest op zoek naar een vervang wagen! een nieuwe zuinige daily, die op zich niet moeders mooiste meer hoefde te zijn!
Zo gezegd zo gedaan. Mijn vader is altijd bmw liefhebber geweest (ook al rijdt ie intussen in een dikke jaguar) en heeft me dus in de richting van een e36 geduwd.
Zelf had ik niet echt bepaald een voorkeur/interesse in bmw, maar op aanraden van begin je toch te kijken...
Zo ben ik bij mijn eerste E36 316i compact in de kleur arktissilber metallic uitgekomen. Heel basic een 316 (m43b16) en we kennen het allemaal, de interesse om er toch wat aan te veranderen kwam er snel!
Gelijk al de meuk vervangen: draagarmen, silent blocks, etc... groot onderhoud (met natuurlijk meteen de klepstoters eruit te gooien... niets irritanter dan dat vervelende non stop tikken..)
Dan kwam het natuurlijk... stoffen interieur vervangen naar een standaard leder variant met bijhorende deurpanelen, inclusief middenconsole met armsteun (ik kan gewoon niet meer zonder armsteun in een e36 rijden!).
Dan ga je natuurlijk weer kijken naar die originele dempers (ik rijdt nu eenmaal niet graag met een wagen die aanvoelt als een bood op de baan) en gelijk een goedkoop schroefsetje gestoken. (max speedingrods, ja i know dikke brol!).
Oem compact koplampen eruit gegooid en de gele bosch m3 units erin gegooid! (kabelboom aanpassen is kinderspel). M3 spiegels erop een milde sportuitlaat (blijft een 316 natuurlijk) en daar houd het wat op denk ik...
Maar goed zo kwam de liefde voor een E36 op dreef ( ja niet iedereen is fan van de compact, afgekapte kont etc etc... Toch is het een hele fijne daily!)
keertje een lekke radiateur in het weekend gehad en was ik heel erg op zoek naar een tijdelijke 2de hands radiateur om mezelf te depanneren tot ik de maandag daarop een nieuwe kon halen.
Goed, ben ik voor een radiateur in haacht uitgekomen en wat zie ik daar staan!? liefde op het eerste gezicht! een E36 318IS coupe en wat vond ik dat een fraai ding zeg! eerlijk wist ik niet eens wat de motorisatie inhield (ik wist helemaal niets van een E36). Mijn interesse was dus gewekt, maar de beste man hield de E36 nog vast voor een collega die hem eigenlijk terug wilde kopen (maar vermoedelijk helemaal geen geld had). Goed beetje een domper op mijn humeur, naar huis gereden en verder niet meer aan gedacht...
Paar maand later krijg ik toch wel toevallig een bericht met de vraag of ik interesse had en uiteraard meteen gaan ophalen! Deze staat nu dan ook droog in de garage te wachten tot ze de nodige en verdiende liefde krijgt!
Nu deze heb ik deze bijna 3 jaar in bezit en ben er gewoon nog niet aan toegeraakt... Originele plan was deze heel erg snel klaar te zetten voor de keuring en er een daily voor mezelf aan over te houden en mijn trouwe compact door te schijven naar mijn vriendin.
Door omstandigheden (dronken chauffeur die mijn werkbus en onze trouwe compact tegelijk tot schroot had herleid) moest ik vrij dringend op zoek naar een vervanwagen voor mijn vriendin (opnieuw een compact, wat zelf wil ze niets anders meer). En met zelf een werkbus met prive gebruik te hebben, zat er niet veel haast op de 318IS af te bouwen en ermee te rijden..
Dat bracht me op het idee om deze gewoon helemaal te strippen en vanaf 0 te beginnen (gaande van carosserie helemaal fabrieksnieuw te zetten, motor en versnellingsbak te reviseren, etc etc...
Theoretisch gezien was dat het plan van vorig jaar, MAAR... na 4 gelukkige jaren met mijn grote liefde, zijn we over kinderen beginnen denken en zit er onderhand dus al een 7-tal maand een broodje in de oven! Dus het budget van de 318IS ging en zal even naar andere dingen gaan. (huis kopen is ook weer zo een ding dat op het lijstje staat).
Maar goed, het plan om de 318Is fabrieksnieuw te maken is nog steeds van toepassing met vertraging uiteraard...
Wel heb ik zo goed als alle onderdelen om haar op te bouwen na het carrosserie en spuitwerk!
qua onderdelen ben ik goed rond, van leidingen en darmpjes, tot radiator etc...
van leder sportinterieur tot elektrische klapramen achter.
Her en der paar schnitzer goodies, raamspoiler, diffuser, uitlaat! en een tijd geleden monoblocks aangeschaft!
En ga zo maar door... zo goed als alles is ook oem besteld bij de dealer!
Paar foto's van de tot schroot herleide compact toegevoegd en dan het toekomstige parade paardje de 318IS in zijn niet zo trotse staat!
Project zal dan ook aangevuld beginnen worden op het forum zodra mijn zoontje er is en ik de tijd er weer voor heb!
stay tuned guys!
grtz.
Attachments
-
rip compact 2.jpg88.3 KB · Views: 9
-
rip compact 3.jpg89.6 KB · Views: 9
-
rip compact 4.jpg84.8 KB · Views: 7
-
rip compact 5.jpg100.4 KB · Views: 6
-
rip compact 6.jpg116.5 KB · Views: 5
-
rip compact 7.jpg121.5 KB · Views: 5
-
rip compact 8.jpg125.6 KB · Views: 4
-
rip compact 9.jpg99.9 KB · Views: 4
-
rip compact 10.jpg100.7 KB · Views: 5
-
rip compact.jpg79.4 KB · Views: 7
-
318 IS 1.jpg134.4 KB · Views: 11
-
318 IS 3.jpg129 KB · Views: 10
-
318IS 2.jpg126.2 KB · Views: 11