Dag iedereen
Ik heb een tijdje terug dit nieuwe forum gezien en dacht er gebruik van te maken om mijn eigen e36 voor te stellen.
Een e36 heb ik lang maar niks gevonden. Enkele vrienden hadden er eerder al 1 (of meerdere) in huis gehaald en mijn indruk is stilaan beginnen keren. Op een bepaalde dag heb ik de gelegenheid gehad mee te rijden met een geprepareerde e36 op de Nurburgring. Ik heb het nog even proberen tegen te houden maar eigenlijk was de beslissing toen al gemaakt: dat moest ik ook hebben.
Het potentieel van de e36 ligt zo hoog, het is allemaal een pak steviger, ik ben ondertussen volleig bijgedraaid over het ontwerp en de tijdsgeest, het kan als oldtimer, veel onderdelen ter beschikking,… Het duurde niet lang om voldoende argumenten te vinden om het idee te verantwoorden.
Zo gezegd zo gedaan en na een paar maand inlezen en enkele uitstapjes met vrienden ben ik thuisgekomen met een dik uitgevoerde goed onderhouden 325i met Vanos uit 1992 in de kleur “Schwarz II”. Met het origineel M-pakket, de getinte ruiten, het Vader-interieur en de breedset M-Contours zag hij er sneller uit dan hij eigenlijk is. Ik hoop dat de vorige eigenaar mij vergeeft want op het M-pakket na mochten de meeste opties er terug uit ondanks dat alles duidelijk met zorg is behandeld.
Het invoeren uit Nederland verliep heel vlot. Ik hield er rekening mee dat hij zou worden afgekeurd op de getinte ruiten maar dat bleek geen probleem: blanco keuringsrapport.
Daarna was het plan om de wagen in eerste instantie klaar te hebben tegen het voorjaar. Dat betekende:
[/url
wel even een probleempje tegengekomen met de moer van de Vanos. Gelukkig heb ik daarvoor de nodige hulp gehad.
Al dat werk maakte natuurlijk dat hij een pak strakker reed, en er in mijn ogen ook fantastisch uitzag.
Deel 2 komt eraan!
Ik heb een tijdje terug dit nieuwe forum gezien en dacht er gebruik van te maken om mijn eigen e36 voor te stellen.
Een e36 heb ik lang maar niks gevonden. Enkele vrienden hadden er eerder al 1 (of meerdere) in huis gehaald en mijn indruk is stilaan beginnen keren. Op een bepaalde dag heb ik de gelegenheid gehad mee te rijden met een geprepareerde e36 op de Nurburgring. Ik heb het nog even proberen tegen te houden maar eigenlijk was de beslissing toen al gemaakt: dat moest ik ook hebben.
Het potentieel van de e36 ligt zo hoog, het is allemaal een pak steviger, ik ben ondertussen volleig bijgedraaid over het ontwerp en de tijdsgeest, het kan als oldtimer, veel onderdelen ter beschikking,… Het duurde niet lang om voldoende argumenten te vinden om het idee te verantwoorden.
Zo gezegd zo gedaan en na een paar maand inlezen en enkele uitstapjes met vrienden ben ik thuisgekomen met een dik uitgevoerde goed onderhouden 325i met Vanos uit 1992 in de kleur “Schwarz II”. Met het origineel M-pakket, de getinte ruiten, het Vader-interieur en de breedset M-Contours zag hij er sneller uit dan hij eigenlijk is. Ik hoop dat de vorige eigenaar mij vergeeft want op het M-pakket na mochten de meeste opties er terug uit ondanks dat alles duidelijk met zorg is behandeld.
Het invoeren uit Nederland verliep heel vlot. Ik hield er rekening mee dat hij zou worden afgekeurd op de getinte ruiten maar dat bleek geen probleem: blanco keuringsrapport.
Daarna was het plan om de wagen in eerste instantie klaar te hebben tegen het voorjaar. Dat betekende:
- een volledig onderhoud en nazicht
- het alarmsysteem à la jaren ’90 eruit
- idem met de dikke muziekinstallatie (staat te koop trouwens)
- het interieur eruit en vervangen door kuipjes en lichte deurpanelen
- een ander stuurtje (2x)
- een Vanos-revisie
- stalen remleidingen met sportieve blokken
- een x-brace en veerpootbrug voor en achter
- andere motorsteunen
- een stuurgewricht uit PU
- andere velgen met een sportief bandje en wielstuds
- GT Corners voor de lol
[/url
wel even een probleempje tegengekomen met de moer van de Vanos. Gelukkig heb ik daarvoor de nodige hulp gehad.
Al dat werk maakte natuurlijk dat hij een pak strakker reed, en er in mijn ogen ook fantastisch uitzag.
Deel 2 komt eraan!
Last edited: