Eventjes mijn "dagelijks" vervoermiddel voorstellen.
Wordt meer op vrije momenten gebruikt, laatste jaren wordt er zeer weinig meer gereden en is hij wat op de achtergrond beland.
Ergens begin 2012 kocht ik hem aan, wilde eigenlijk een M3 aankopen, maar toen kwam deze op het pad, origineel M-pack, sedan, niet veel geziene kleur en volledig origineel met leuke opties. (origineel duits voertuig). En natuurlijk de prijs was toen vele stukken lager dan een M3 toen, aangekocht voor ik denk +/-2000€, de M3 die ik toen op het oog had koste 5x zoveel (tjah, toen ).
Enkele maanden na de aankoop tripje naar Hardemann gedaan voor een sper op maat, 3.25 ver 40% verhouding, totaal andere wagen.
Kort daarna bij Guy langsgegaan om de ophanging een upgrade te geven, KW var1 gemonteerd en enkele versleten rubbers laten vervangen, strakke machine!
Motorisch werd de vanos gereviseerd, bobijnen vernieuwd, en nog andere kleinigheden.
Respray van de wagen in originele kleur
Motorisch werd er een M50 inlaat gemonteerd, andere gasklep, complete uitlaatlijn van S50 (supersprint middenstuk) en gechipt bij PPE.
De veel te lezen 240pk werd gehaald.
Ondertussen had ik ook een 328i break overgekocht van een kennis om wat te leren driften.
Dat avontuurtje is geëindig toen een Duitser me de pas afsneed, game over, motor warm gelopen en de zin was over.
Na een jaartje toch efkes het zot in de kop gekregen en de complete ophanging laten vervangen bij BHT + compleet M3 "onderstel"
Rijdt hij goed, ja hij rijdt super, zou ik het opnieuw doen? Neen, beter een echte M3 gekocht
Sper werd ook nog een veranderd naar een 3.45 met 40% 1.5, zit er verschil in? Beetje maar voor mijn doeleinden was het niet nodig
Mijn enigste schrik was de jaarlijkse keuring, geen zin om alles jaarlijks te moeten veranderen.
Resulaat, eerste maal afkeur --> blauwe bars vielen net teveel op.
Zwart laten poederlakken en alles was OK
Ondertussen zijn de stalen remleidingen verwijdert, 2j geleden voor afgekeurd, en niet meer teruggeplaatst.
Tot enige tijd geleden reed ik rond op style 39 velgen, eigenlijk had ik die velgen moeten houden maarja.
De spacer vooraan ivm de schroefkit zat tussen me oren en ging een setje APEX ARC-8 velgen kopen.
Maar door de verminderde interesse is dit nog niet gebeurd
Wagen heeft tijdje te koop gestaan, had voor ogen een E36 M3 sedan aan te schaffen als project.
Heb eigenlijk alles liggen van een ongeval, enkel de kas niet. En deze motorisch ombouwen zie ik niet zitten.
Vorig jaar kocht me neef een E46M3 SMG2, die heeft hier enkele maanden gelogeergd en natuurlijk was dat niet zo'n goed idee.
Kwa beleving is dat toch iets van totaal ander caliber! Kan een e36M3 dit evenaren? Geen idee nog nooit met een gereden.
Op circuit heb ik wel al eens gestreden tegen een E36M3 coupé, buiten dat deze wat vlotter wegrijdt na het bochtenwerk kan ik dat toch mooi bijhouden
Voorlopig blijft deze dus eventjes, want neemt niet weg dat dit ook een zeer leuk machien is
Heeft ondertussen wat roest op één wielkas achter die zal worden aangepakt, terugschakelen naar 2de versnelling lukt soms niet dus dat wordt ook eens bekeken.
Wordt meer op vrije momenten gebruikt, laatste jaren wordt er zeer weinig meer gereden en is hij wat op de achtergrond beland.
Ergens begin 2012 kocht ik hem aan, wilde eigenlijk een M3 aankopen, maar toen kwam deze op het pad, origineel M-pack, sedan, niet veel geziene kleur en volledig origineel met leuke opties. (origineel duits voertuig). En natuurlijk de prijs was toen vele stukken lager dan een M3 toen, aangekocht voor ik denk +/-2000€, de M3 die ik toen op het oog had koste 5x zoveel (tjah, toen ).
Enkele maanden na de aankoop tripje naar Hardemann gedaan voor een sper op maat, 3.25 ver 40% verhouding, totaal andere wagen.
Kort daarna bij Guy langsgegaan om de ophanging een upgrade te geven, KW var1 gemonteerd en enkele versleten rubbers laten vervangen, strakke machine!
Motorisch werd de vanos gereviseerd, bobijnen vernieuwd, en nog andere kleinigheden.
Respray van de wagen in originele kleur
Motorisch werd er een M50 inlaat gemonteerd, andere gasklep, complete uitlaatlijn van S50 (supersprint middenstuk) en gechipt bij PPE.
De veel te lezen 240pk werd gehaald.
Ondertussen had ik ook een 328i break overgekocht van een kennis om wat te leren driften.
Dat avontuurtje is geëindig toen een Duitser me de pas afsneed, game over, motor warm gelopen en de zin was over.
Na een jaartje toch efkes het zot in de kop gekregen en de complete ophanging laten vervangen bij BHT + compleet M3 "onderstel"
Rijdt hij goed, ja hij rijdt super, zou ik het opnieuw doen? Neen, beter een echte M3 gekocht
Sper werd ook nog een veranderd naar een 3.45 met 40% 1.5, zit er verschil in? Beetje maar voor mijn doeleinden was het niet nodig
Mijn enigste schrik was de jaarlijkse keuring, geen zin om alles jaarlijks te moeten veranderen.
Resulaat, eerste maal afkeur --> blauwe bars vielen net teveel op.
Zwart laten poederlakken en alles was OK
Ondertussen zijn de stalen remleidingen verwijdert, 2j geleden voor afgekeurd, en niet meer teruggeplaatst.
Tot enige tijd geleden reed ik rond op style 39 velgen, eigenlijk had ik die velgen moeten houden maarja.
De spacer vooraan ivm de schroefkit zat tussen me oren en ging een setje APEX ARC-8 velgen kopen.
Maar door de verminderde interesse is dit nog niet gebeurd
Wagen heeft tijdje te koop gestaan, had voor ogen een E36 M3 sedan aan te schaffen als project.
Heb eigenlijk alles liggen van een ongeval, enkel de kas niet. En deze motorisch ombouwen zie ik niet zitten.
Vorig jaar kocht me neef een E46M3 SMG2, die heeft hier enkele maanden gelogeergd en natuurlijk was dat niet zo'n goed idee.
Kwa beleving is dat toch iets van totaal ander caliber! Kan een e36M3 dit evenaren? Geen idee nog nooit met een gereden.
Op circuit heb ik wel al eens gestreden tegen een E36M3 coupé, buiten dat deze wat vlotter wegrijdt na het bochtenwerk kan ik dat toch mooi bijhouden
Voorlopig blijft deze dus eventjes, want neemt niet weg dat dit ook een zeer leuk machien is
Heeft ondertussen wat roest op één wielkas achter die zal worden aangepakt, terugschakelen naar 2de versnelling lukt soms niet dus dat wordt ook eens bekeken.
Last edited by a moderator: