Eerst begonnen met de motorkap bekleding wat los te maken;
Daarna kon ik beginnen met het kabelboompje door de bestaande gaten te proppen.
Met een beetje puzzelen kan de kabel mooi de bestaande kabelgoot volgen van de ruitensproeierdarm, net echt.
Bij de volgende stap liet ik de stekker van het lampje al door de bekleding hangen, zodoende ik de bekleding al terug kon vastmaken.
Daarna lamp vastmaken en hupsa het motorkap gedeelte is al klaar.
Vervolgens heb ik het kabelboompje weer mooi de bestaande goot laten volgen, maar ben blijkbaar een foto vergeten nemen.
Nu kwamen we bij de sensor uit.
De bevestegingsgaten hiervoor staan er al, enkel moet het linkse gat nog uit geboord worden met een 10mm boor. Onder de balk hangen clips waar de kabelboom van de koplampen loopt, deze kan daar nog mooi bij.
We maken het kabelboompje vast aan de sensor en gaan verder richting radiator.
Onderaan de balk volgen we weer de bestaande goot.
Ondertussen is de lange kabelboom al een stuk korter geworden, maar we naderen het einde
.
Zie hoe mooi het label van de nieuwe kabelboom gelijk ligt met de oude, perfect uitgemeten.
Ondertussen ligt de kabel overal mooi en is het nog net het kleine laatste kabeltje richting zekeringkast.
Ik had wat stress voor de vijsjes van de zekering box, 2 achterste kan je maar net aan en had al gelezen dat ze een kwetsbaar kopje hebben, gelukkig viel het erg goed mee.
Ik heb het stekkertje vastgemaakt bij nr31 (gong), maar er zijn nog andere mogelijkheden, nrplaat verlichting was achteraf gezien wel interessanter geweest misschien, hmm...
Daarna heb ik het kabeltje wat verstopt onder de oude en die ook langs de rubber laten binnen lopen in de box.
En het eindresultaat
.
Een stom "hebbeding" maar ik ben er trots op
.